PDA

View Full Version : Demo



tommeke19
13 februari 2008, 15:22
Hallo,

We zijn nu eindelijk goed opweg met onze band, maar om nog wat meer optredens te kunnen doen vragen de meeste organisatoren een demo (wat vrij normaal is), maar nu hebben wij het volgend probleem.

- We hebben niet veel geld!
- En we weten niet waar we terecht kunnen

Hebben jullie misschien een oplossing? laat het ons weten!

Groetjes Tom

PS: we zijn van Lommel (Limburg(BE)) het liefst zouden we dan ook in de omgeving blijven.

amon
13 februari 2008, 17:47
je kunt op zoek gaan naar een (kleine) studio die niet al te veel vraagt voor een dagje opnemen. Met een dag opnemen kun je wel met 300 klaar zijn als je goed zoekt en niet te veel eisen stelt.

Wat goedkoper is is een multitrack recorder te huren (paar tientjes) en die bij jullie volgende gig op het mengpaneel aansluiten. Aanzetten, spelen en aan het eind van de avond heb je alles. Kun je altijd thuis nog zelf proberen er een mixje van te maken of dat ook aan iemand uitbesteden.

Han S
13 februari 2008, 18:17
Er oefent een jazzband bij me en die hebben vorige week een dingetje op een stoel neergelegd met een ingebouwd stereo microfoontje, zoiets als Bert heeft.

En daarvan hebben ze een CD gebrand die helemaal niet verkeerd klinkt, volgende maand gaan we hun zoveelste CD opnemen, maar voor een demo kan dat twee sporen CDtje prima. Je moet even uitzoeken wat de beste plek is voor zo'n apparaatje en dan heb je een redelijke demo, al hangt het wel een beetje af van de muziek die je maakt.

tommeke19
13 februari 2008, 18:41
allebei al hartelijk bedankt voor het mededelen van de informatie

kevaho
15 februari 2008, 13:10
Er zijn zat studio's in Lommel. Bij mij hier, toevallig :rockon: :rockon:
Ik woon namelijk ook in Lommel. Ik vraag 25€ voor één uur. Champ studio is ook een hele goeie, maar Rob is wel wat duurder. Logisch, want hij heeft een hele backline van vintage gitaarversterkers en vintagemicrofoons. Wil je meer weten, laat je maar iets weten.

Groeten Kevin,