PDA

View Full Version : Yamaha MW10C USB mixer, is dat wat?



Franc
13 februari 2008, 12:24
Ik wil de mogelijkheid hebben om eens wat op te nemen met mijn versterkers, wellicht zang erbij of zelfs de hele band.

Gewoon om eens wat mee te spelen. Ik heb verder 0 ervaring met opnemen of mixen, maar wil mbv een speakeremuboxje (TAD FANTA) en/of een echte mic voor mijn amps eens wat opnemen.
Aangezien ik verder geen opnamespul als taprecorders oid heb leek een mixer met USB me wel handig zodat ik het gelijk op mijn laptop heb.

Dus iemand ervaring hiermee of wellicht betere/voordeligere alternatieven?

bass blom
13 februari 2008, 13:25
ik ken het ding niet, yamaha is meestal wel ok.
ergens mee meespelen, dan moet je opletten dat je iets hebt wat ook een soort monitor regeling heeft.
dat je dus nivo's kunt instellen van wat al opgenomen is en wat je gaat opnemen.
dat vraag ik u af of dit ding dat wel kan..

Franc
13 februari 2008, 13:28
Ik zei dat ik opnameleek was he :)

Wat bedoel je? Je krijgt er CuBase als software bij, dat weet ik wel.

Zo ziet ie eruit, als een echte mixer dus:

http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/421ec306b5c3042aef6792025d497052.jpg

Met uitgangen voor monitoren.

bass blom
13 februari 2008, 13:37
wat ik bedoel is dat over die usb een eerder opgenomen iets er uit kan komen, zodat je dat kan horen om erbij mee te spelen.
zonder dat dat dan weer opnieuw wordt opgenomen, snappu?
ik heb hem ff bekeken bij peterverspui online en zag daar niet 123 of hij dat kan.
dit lijkt een mixer met usb uitgang..
stel, je hebt drums opgenomen en je gaat gitaar erbij rammen, maar je kunt het nivo van die drums niet afstellen, tenzij je een dubbele set monitors hebt enzo..

ik heb daarvoor dik 2 jaar geleden bewust de lexicon omega gekozen, die kan dat. en die kan 4 sporen tegelijk opnemen..
ook de lexicon galm plugin die er bij kwam was aantrekkelijk :D

Franc
13 februari 2008, 13:42
Aha, nou ik weet niet of ik dat ooit nodig ga hebben, maar wat ik wel gelezen heb is dat de USB verbinding tweerichting verkeer is.

Dit haal ik van de Yamaha site:
"MONITOR MIX

This convenient feature gives you simple control over the balance between the signals being recorded and the playback signals being monitored. This is particularly helpful when recording several sources at the same time, letting you use a single knob to adjust the balance of the playback and recording signals for monitoring purposes. Naturally, this doesn't affect the recording level; it simply allows you to control what you want to hear."

Dit is wat je bedoelt toch?

bass blom
13 februari 2008, 13:44
ja, dat bedoel ik.

Franc
13 februari 2008, 13:46
Thanks, heb ik gelijk weer wat bijgeleerd over recording ;)

Nooit bij stilgestaan.

Maar het lijkt nog steeds een aantrekkelijk apparaat voor nog geen 200 euro.

bass blom
13 februari 2008, 14:11
ja, val je je geen buil aan lijkt me.

Franc
13 februari 2008, 17:22
Nou heeft Behringer ook zoiets: Behringer Xenyx 1204

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/X1204.jpg

Ik ben alleen niet zo'n Behringer fan...

bass blom
13 februari 2008, 17:32
wil je nou een paar tientjes gaan knijpen? zou ik niet doen :satisfie:

Franc
13 februari 2008, 18:01
Gaat niet om die paar tientjes, ik onderzoek de alternatieven ;)

bert k
13 februari 2008, 22:11
Ik ben wel een Behringerfan (voor de prijs dan..:)) maar die 1204, heeft ie dan USB?

Franc
13 februari 2008, 22:53
Als ik het goed gelezen heb wel, alleen weet ik niet of het net zo werkt als bij de Yamaha (2 richting etc.)

bass blom
13 februari 2008, 22:59
6-Kanaals mixer met 4 mono en 2 stereo kanalen. Per kanaal 3-delige toonregeling, 2 auxen en een balans regeling. Naast een stereo master uitgang een extra ALT 3/4 bus uitgang. Twee stereo return bussne voor het aansluiten van effectapparatuur. Middels de 'source matrix' zijn diverse signalen een ade hoofdtelefoon/controlroom uitgang te koppelen. Ingebouwde voeding. USB aansluiting voor directe koppeling met de computer.

lijkt ok, maar ik nam 10 keer liever de yamaha :satisfie:

Franc
14 februari 2008, 09:11
Ik krijg er ook geen warm gevoel van, die Behringer.

Maar als er iets simpelers is, hoor ik het ook graag. Het lijk toch nogal een overkill om in eerste instantie alleen gitaar op te kunnen nemen :)

pol
14 februari 2008, 09:16
ja tuurlijk, je hebt geen mixer nodig, enkel een interface met wat mic preamps, afhankelijk van hoeveel kanalen je tegelijk wil opnemen.

bij veel kanalen tegelijk : firewire nemen, is veel sneller dan usb.

voor 2 kanalen tegelijk opnemen is usb snel genoeg.

zolang je geen drums gaat opnemen heb je niet veel nodig natuurlijk, anders zijn er wel een paar interessante 8 kanaals firewire interfaces te vinden bv presonus Firepod.

Franc
14 februari 2008, 09:18
Thanks. Ik heb alleen geen firewire op mijn laptop.

bass blom
14 februari 2008, 09:40
dan is de lexicon omega wellicht ook een leuke.
2 mic xlr en 2 line in, monitor regeling, cubase LE erbij, met vreselijk mooie lexicon vst plugin galms, bij thomann voor 166.

Franc
14 februari 2008, 09:44
Thanks, ik zal eens bij Thomann kijken, zag hem bij Peter Verspuy online voor 279??

Werkt dat trouwens allemaal met dat ASIO? Ik bedacht me opeens dat ik dan ook een gitaar direkt in zou kunnen pluggen en dan ook een ingang heb voor GuitarRig (ipv het voetpedaal).

bass blom
14 februari 2008, 09:48
ik heb hem dik 2 jaar geleden voor 309 gekocht, werkte perfect op een PIII laptopje en op een gewone PIV pc, later is ie aan de kant geduwd door 2 8 sporen pci kaarten.
en pas heb ik hem aan mijn macbookje geprikt, feilloos werken.
of guitar rig werkt hangt meer af van de capaciteit van je laptop, processor, geheugen..

Franc
14 februari 2008, 09:51
GuitarRig op zich draait prima, alleen heb ik geen goede ingang. Heb wat geprutst met de mic in maar dat klinkt niet natuurlijk :)
Wilde eerst eigenlijk de bijbehorende Kontroller kopen voor een goede in- en uitgang (met als bijkomend voordeel de footswitches).

Maar dit is veel veelzijdiger.

Maar het gaat me in eerste instantie om het kunnen opnemen van mijn amps met de FANTA ertussen (XLR).

bass blom
14 februari 2008, 09:58
de omega pakt niet een gitaar rechtstreeks, moet je een DI bij hebben.
bij de yamaha ook vermoed ik.
is wel lachen, dan neem je je DI signaal op en ga je later met GR lekker zitten prutsen, instant re-ampen heb je dan eigenlijk in huis.

bass blom
14 februari 2008, 10:07
ah, DI zou die fanta dus moeten zijn.
ik zou een mic nemen.

Franc
14 februari 2008, 10:09
Ja de FANTA zorgt voor DI. Zit tussen de amp en speaker. Is dus een speakeremulator.

Volgens de handleiding van de Yamaha trouwens kun je daar ook direkt een gitaar inprikken, maar er staat bij dat het niet ideaal is.

bass blom
14 februari 2008, 10:14
niet ideaal, maar met GR wel erg leuk, je speelt dan in met wat dan ook voor setting, maar je neemt het cleane signaal op en kan daarna wat dan ook voor settings eroverheen riggen :D

Franc
14 februari 2008, 10:20
Ik ga toch maar de Yamaha proberen denk ik.
Was toch mijn eerste keus.

Ik heb dat wel vaker gehad, dan zie je wat, kijk je verder en zie je goedkopere alternatieven en als je die dan gekocht hebt valt het tegen en denk je: had ik maar....

bass blom
14 februari 2008, 10:22
dat is een breed toepasbaar principe ja :D

Franc
14 februari 2008, 13:22
Zo, de Yamaha besteld voor 189 euro. En nu maar afwachten :)

Spannend.

Franc
18 februari 2008, 13:45
Het apparaat is binnen hoor :)
Vrijdag al (heel erg vlotte levering).

Conclusie: ERG mooi speelgoed :D
Ik heb nog lang niet alles kunnen uitproberen, maar ik zie nu al dat de mogelijkheden onbeperkt zijn.
Trackje inspelen en opnemen met Cubase, terugspelen en er gelijk een track bovenop leggen. Voor je het weet heb je een eenmansband ;)

Ook met Guitar Rig is een goede combi te maken, al moest ik wel de ASIO4ALL drivers gebruiken, anders zat er een enorme vertraging in. Je hebt ook wel wat neutrale voorversterking nodig, dus een DI boxje tzt zou wel handig zijn, daarna kun je helemaal loos.

Geslaagde aanschaf en dus dit keer niet een 'had ik maar...' :rockon:

bass blom
18 februari 2008, 13:47
ja DI erbij is erg leuk!

have fun man :D