PDA

View Full Version : Decimator ProRackG



ateng
12 februari 2008, 21:56
Heb gister bij Edwin (van GtrGear) eindelijk een ProRackG gekocht want mijn Laney VH100R ruist best wel behoorlijk. Heb altijd de noissupressor gebruikt van mijn GX700 en deed het niet slecht hoor maar als je schakelt van presets dan red ie het niet.
Maar nu met mijn Decimator is het probleem opgelost en kan ik geruisloos schakelen. Zelfs met enkelspoels op highgain is ie muisstil zonder dat ie je sound afkapt dus gewoon sustain en dynamiek zoals je dat normaal ook heb.
Hij is 2 kanaals... kanaal 1 sluit je je gitaar (of pedalen) aan en pakt alle brommen en storingen die je gitaar oppakt van bijvoorbeeld TL, pc of wat dan ook maar ook noisy pedalen. Kanaal 2 plaats je in je (seriele)effectloop en onderdrukt alle ruis, brom en ongewenste geluiden die na je preamp komt.
Ben er heel blij mee!

http://home.orange.nl/djababoe-kho/Decimator.JPG

jacobhdejong
12 februari 2008, 22:10
Ziet er goed uit!!
Wat kost zoiets nou?

ateng
12 februari 2008, 22:22
€444,- wel een boel geld maar heb mijn MPX-1 weggedaan zodat ik de ProRackG kon halen.

vinni
12 februari 2008, 22:25
Zie ook :

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=38520&highlight=

Misschien dat jou ProrackG al deze mod heeft?

Groet,
Vinni

paulusdeBKB
12 februari 2008, 22:57
@Ateng: waar gebruik je die GX-700 voor? Preamp en effecten of alleen FX?

Daemon
12 februari 2008, 23:17
Congrats met de pro g & mooi rackje :)

ateng
12 februari 2008, 23:23
@Ateng: waar gebruik je die GX-700 voor? Preamp en effecten of alleen FX?
Nee geen preamp alleen maar tapdelay, EQ en galm... soms compressor maar vooral om presets te maken voor rhythm en lead.

ateng
12 februari 2008, 23:24
Congrats met de pro g & mooi rackje :)
Thanx man, ben er ook zelf heel blij mee.

ateng
12 februari 2008, 23:26
Zie ook :

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=38520&highlight=

Misschien dat jou ProrackG al deze mod heeft?

Groet,
Vinni
Ik zou het niet weten maar heb wel de nieuwere type met groundlift schakelaar voor beide kanalen.

ateng
13 februari 2008, 09:27
Ben er achter gekomen dat de nieuwere versie, met groundlift, al aangepast zijn dus mijn is al gemod.

Raffel
13 februari 2008, 10:30
wat ik eigenlijk het interessantste vind is, hoe werkt het? Het is geen noise gate toch eigenlijk? Zit er een buffer in of zo?

Angel
13 februari 2008, 10:36
Mijne is gisteren aangekomen uit Canada, in superstaat en toch 150 euro goedkoper. My happy, kan niet wachten om hem aan te sluiten.

minoin
13 februari 2008, 14:22
Ja, ik ken het verschijnsel! Ik kreeg mijn VC50 nooit stil! Super dat het nu stil is :D Maar heeft de VH100 niet een FX-loop met een te hoge Send-output voor de GX-700? Dat was bij mij het geval!

ateng
13 februari 2008, 17:57
wat ik eigenlijk het interessantste vind is, hoe werkt het? Het is geen noise gate toch eigenlijk? Zit er een buffer in of zo?
Het is wel een soort noise gate, gemaakt door de ontwerper van de bekende Rocktron Hush. Nee zit geen buffer.

ateng
13 februari 2008, 17:58
Mijne is gisteren aangekomen uit Canada, in superstaat en toch 150 euro goedkoper. My happy, kan niet wachten om hem aan te sluiten.
Is ie van jou ook de nieuwere versie met groundlift... dus ook al gemodificeert?

Angel
13 februari 2008, 18:11
Is ie van jou ook de nieuwere versie met groundlift... dus ook al gemodificeert?

Waaraan zie je dat :confused:?

ateng
13 februari 2008, 18:14
Ja, ik ken het verschijnsel! Ik kreeg mijn VC50 nooit stil! Super dat het nu stil is :D Maar heeft de VH100 niet een FX-loop met een te hoge Send-output voor de GX-700? Dat was bij mij het geval!
Heeft de Laney ook maar heb een GE-7 pedaal ervoor en de level zo ingesteld dat de GX-700 niet clipt.

ateng
13 februari 2008, 18:15
Waaraan zie je dat :confused:?
Achter op heb je naast de in en uitgangen drie knopjes zitten voor de groundlift.

Dirk_Hendrik
17 februari 2008, 18:07
voor de echt fanatieke DIY-ers of hen die graag wat extra achtergrondinfo hebben:

http://www.4shared.com/file/38068229/ee0018f6/DF320.html

Glim
12 mei 2008, 16:51
Volgend mij is het moelijk de ProRack G in Nederland te krijgen... Heeft iemand een adresje? Wil de stereo versie, maar schijn hem nergens te kunnen vinden en van Amerikaanse voeding ombouwen is ook weer zown klus. Een adres in Duitsland is ook prima.

thanks.

jwst205
12 mei 2008, 17:17
Zoals de topicstarter al zei: gtrgear (www.gtrgear.com). Edwin heeft ze op voorraad. Heb er zondag ook eentje besteld samen met een Egnater M4. Ik heb de stereo versie voor 2 pre-amps.

Glim
13 mei 2008, 00:24
Bedankt. heb je enig idee hoe ze reageren met actieve elementen? Heb nu bv een Korg tuner waarbij als ik op mute sta er gewoon doorheen blaas (om maar een voorbeeld te geven van een probleem)
Hoop niet dat de actieve elementen nu zorgen voor een te hoge treshold waardoor de decimator niet goed zijn werk zou kunnen doen.

jwst205
13 mei 2008, 12:52
Bedankt. heb je enig idee hoe ze reageren met actieve elementen? Heb nu bv een Korg tuner waarbij als ik op mute sta er gewoon doorheen blaas (om maar een voorbeeld te geven van een probleem)
Hoop niet dat de actieve elementen nu zorgen voor een te hoge treshold waardoor de decimator niet goed zijn werk zou kunnen doen.

Het zou niets moeten uitmaken. Je hoeft hem maar 1 keer in te stellen en je gitaar maakt dan niet meer uit, maar zoals met alles: ga hem een keer uitproberen.

universe777
12 juni 2008, 15:09
*sorry voor de bump*

Ik zit er ook aan te denken om de Prorackg aan te schaffen. Maar twijfel nog.
Ik ben een beetje bang dat hij de ruis van mijn setup niet aan kan en ik dan weer met het zelfde probleem zit als met mijn NS2.
Mijn setup is als volgt: proco rat (minimale dist. maar gain geboost) > eq flat en geboost (14 db) > marshall op crunch kanaal. Ik front-end mijn marshall dus met een behoorlijk noisy signaal. De rat en de EQ zitten nu in de loop van de NS2 maar, of ik moet hem zo zwaar afstellen dat als ik mijn volume terug draai hij alles wegkapt, of ik hoor nog een flinke staart ruis na palmmutes en deadstops.
Zou de decimator dit wel aan kunnen?

Glim
13 juni 2008, 16:04
Ik heb dus een paar weken de decimator en hij is echt geweldig. Erg transparant.

Het punt is dus: je plugt je gitaar direct in de decimator, waar hij je signaal "scant", dan een zooi pedalen zoals je wah-wah en je voorversterker. Daarna weer terug naar je decimator waar dan de ruis weg wordt gehaald en daarna je echo effecten en dan pas je naversterker.

Heb zelf de stereo mod versie, maar dat maakt geen verschil. Hoe het met de pedaal versie werkt weet ik niet. Kan alleen zeggen dat de decimator voor mij fantastisch werkt en ik er heel tevreden mee ben. Speel high gain met EMG81 element en hij tast het karakter van je pre-amp niet aan.

universe777
14 juni 2008, 11:35
thanks voor de uitleg

jwst205
16 juni 2008, 12:29
Ik heb dus zelf de custom versie voor 2 pre-amps, maar een vriend van me heeft het pedaaltje gekocht. Werkt ook als een speer! Echt geweldig, alleen wat minder uitgebreid (1 kanaal). Maar kost ook een stukje minder.