PDA

View Full Version : Mesa Boogie .50 Caliber +



Tony Iommi
10 februari 2003, 00:51
Ik heb zojuist een Mesa Boogie .50 Caliber +
aangeschaft en ben daar zeer tevereden mee Alleen krijg ik geen mooie overdrive.. is die overdrive zo mager of heeft misschien iemand een tip hoe ik mijn instellingen moet veranderen..kijk dit probleem is met mn effectpedalen zo opgelost mmar er moet toch ook een goede overdrive in de versterker zitten??

Rupke_rocks
10 februari 2003, 10:22
Hoi

ik heb zelf ook een caliber 50+ en het is moeilijk om een goed balans te vinden me clean en overstuur.

mijn snstellin is pre amp op 4. eindvolume voorbij de 2 dan begint de oversturing mooi te worden. zorg er voor dat als je van claean naar overstuurd schakelt de eq. aan hebt staan dus voo clena geen eq. gebruiken voor overstuurd wel.

overstuurd klinkt hij het moois met de praamp op 6, maar dan is clean weer niet zo mooi of je moet met je volume van je gitaar werken maar dan verlies je weer hoog in je geluid.

ik heb zelf een pedaaltje er voor staan voor overstuurd.

succes.

Rupke

lagwagon_81
18 februari 2003, 19:57
Ik heb ook een Mesa Boogie Caliber .50 +
Waar sluiten jullie je pedalen aan, aan de voor- of achterkant?
En heeft er iemand van jullie al eens het probleem gehad dat de versterker ronkt wanneer je niet speelt en de overdrive aanstaat?

Rupke_rocks
20 februari 2003, 13:21
ik heb mijn effecten voor de input van de versterker staan en dat kan omdat ik ook een overstuurd bedaaltje gebruikt

als je de oversturing van de mesa gebruikt zou ik de modulaties vie de effectloop laten lopen.

de meas ruist als de tering ja als je stopt met spelen en het volume staat nog open. wat ik heb gedaan is een tuner gekocht van boss en die kun je als mute gebruiken. ruis is nog niet helemaal weg maar scheelt wel

groetjes Rob

snaargitaar
21 februari 2003, 12:09
Op 2003-02-18 19:57, schreef lagwagon_81:
Ik heb ook een Mesa Boogie Caliber .50 +
Waar sluiten jullie je pedalen aan, aan de voor- of achterkant?
En heeft er iemand van jullie al eens het probleem gehad dat de versterker ronkt wanneer je niet speelt en de overdrive aanstaat?

Jij hebt er duidelijk geen snaars verstand van, da blijkt wel weer. Je pedalen sluit je aan de voorkant aan. En dat probleem is echt jou probleem, dus val ons er niet mee lastig.

lagwagon_81
21 februari 2003, 12:13
Wat zit je nou te lullen snaargitaar. Het enigste wat je een beetje kan is darten dus hou je daar voortaan dan mee bezig HAAN!!!

sash
21 februari 2003, 14:01
Op 2003-02-21 12:09, schreef snaargitaar:

Jij hebt er duidelijk geen snaars verstand van, da blijkt wel weer. Je pedalen sluit je aan de voorkant aan. En dat probleem is echt jou probleem, dus val ons er niet mee lastig.


Pfff eikeltje. Dit forum is er juist om mensen met problemen te helpen. Dus voor jou zit er maar 1 ding op: BEK HOUWE EN OPROTTE

BLOK182
21 februari 2003, 17:26
yepz! trouwens, niet alle pedalen sluit je aan de voorkant aan.

SteavisSmokin
21 februari 2003, 19:12
...psies!! Sommige mensen hebben er duidelijk geen verstand van. :grin:

Ik denk dat snaargitaar de hint nou wel te pakken heeft, zullen we het topic maar gewoon verder doorzetten? Sonde van het topic als't zo'n scheld topic wordt en ik d'r een slotje op moet gooien. Daar heeft Tony Iommi *nog* minder aan dan't antwoord van snaargitaar...:grin:

signsofzodiac
22 februari 2003, 11:23
preamps, scheurdozen en wah's sluit je aan voor de amp, modulatie-pedals als delays en chorus sluit je in de regel aan in de loop voor het beste resultaat. Dus GEEN boost-pedalen als distortions en wah's in je loop, da;s link voor je versterker!

Nielsje
22 februari 2003, 11:38
nou ja link, het klinkt dan gewoon voor geen meter.... bovendien, sommige mensen vinden juist chorus voor de versterker wel mooi...tis maar net wat je zelf wil... en tja, dat je versterker beetje begint te brommen, dat heeft elke versterker wel een beetje op overdrive/distortion kanaal...
niets mis mee, tenzij je brom harder is dan je gitaar geluid...

maar dat dnek ik niet...

lagwagon_81
22 februari 2003, 20:01
Dat ronken is bij mij dus wel een probleem, want het lijkt meer op het ronken van een oude koelkast :sad:

snaargitaar
26 februari 2003, 09:18
Op 2003-02-21 14:01, schreef sash:


Op 2003-02-21 12:09, schreef snaargitaar:

Jij hebt er duidelijk geen snaars verstand van, da blijkt wel weer. Je pedalen sluit je aan de voorkant aan. En dat probleem is echt jou probleem, dus val ons er niet mee lastig.


Pfff eikeltje. Dit forum is er juist om mensen met problemen te helpen. Dus voor jou zit er maar 1 ding op: BEK HOUWE EN OPROTTE

Hoezo zit er maar een ding op, ik zal es naar daar komen en die gitaar van je in je aars schuiven. Ja idd er zijn nog meer mogelijkheden. Lelijke stinkhaan, je kan nog geen noot raken op dat wehkamp gitaartje van je!

mathe
26 februari 2003, 10:21
LOL

Oh, en waarom hebben we hier eigenlijk een moderator?

gitaar-in-aarsie
26 februari 2003, 10:41
Op 2003-02-22 20:01, schreef lagwagon_81:
Dat ronken is bij mij dus wel een probleem, want het lijkt meer op het ronken van een oude koelkast :sad:


Met dat gitaar in aarsie douwen kan ik je wel helpen hoor :smile::)