PDA

View Full Version : Vox ad100 vt versus Vox ad50 vt-xl



Pax1212
12 februari 2008, 19:40
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende:

Ik heb gisteren voor het eerst mijn nieuwe VOX ad-100 vt in de oefenruimte getest. Het viel mij erg tegen dat de us hi gain en alle kanalen met enige overdrive/distortion ontzettend kut klonk. Bij mij thuis viel het reuze mee en was ik tevreden, maar op hoger volume was het niet om aan de horen, alle gain viel naar mijn idee weg.

Aangezien onze muziek toch voornamelijks uit Rock/Metal bestaat, zit ik de denken om mijn Vox ad-100 in te ruilen voor de ad-50 xl. De high gain variant. Ik ben eigenlijks benieuwd of er mensen ervaring met de vernieuwde versie hebben.

En is de 50 watt met 2x 12 inch speaker genoeg voor de oefenruimte en kleine optredens?

Alvast bedankt

Jellyfish00
12 februari 2008, 20:09
Ik heb alleen maar soundclips gehoord van de ad50vt XL en dat klonk erg goed, hoge volumes kan ik niks zinnigs over zeggen. Ik denk dat 50 watt met 2 x 12 inch wel genoeg zal zijn voor een band, ik neem aan dat je met je ad-100 vt je geen moeite had qua volume?

almarvk
12 februari 2008, 20:09
Je kan beter gaan voor een buizenbak als je vindt dat het op hoog volume kudt klinkt. Die andere Vox zal geen verbetering geven denk ik.

Pax1212
12 februari 2008, 20:50
Ik heb alleen maar soundclips gehoord van de ad50vt XL en dat klonk erg goed, hoge volumes kan ik niks zinnigs over zeggen. Ik denk dat 50 watt met 2 x 12 inch wel genoeg zal zijn voor een band, ik neem aan dat je met je ad-100 vt je geen moeite had qua volume?

Nee met het volume had ik totaal geen probleem, het was puur de distortion de weg viel.

johantipker
12 februari 2008, 21:54
ik heb hier in de lespraktijk de vox ad50vt vaak voorbij zien komen....

de high gain versterkermodellen op deze versterker, zijn nogal eeeh apart...
wij hebben hier bemerkt, dat als je de Vox instelt op een wat traditionelere ampmodel, bijv de ac30 of Uk'70 met niet te veel gain, en je laat daar een overdrivepedaaltje a la tubescreamer o.i.d . op los, die 'm lekker boost... dat ie net als in t echt... heel fraai gaat zingen..... :D

JorikDekkers
12 februari 2008, 22:07
+1 voor Johan.

Ik heb zelf een ad100vt, probeer eens een uk80 model, veel volume weinig gain, veel mids, en een compressor erop. Dat prikt wel in de band en klinkt ook vrij zwaar.

succes!

Megadeth22
14 februari 2008, 10:48
(Ik heb gister ook een AD100 VT aangeschaft)
Dus als ik het goed begrijp, als je 'm hard zet kun je beter een pedaaltje gebruiken voor de distortion geluiden?

gitaarhaantje
14 februari 2008, 10:54
Ik dacht ook juist dat je met minder gain moet spelen in een band. Dan hoor je het veel beter... Tenminste dit probleem had ik eerst ook altijd met mijn bandje..
Dus minder gain, meer meer mid en minder bas.. en treble ook iets meer.:D

Dit werkt voor mij iig wel....

johantipker
14 februari 2008, 12:38
(Ik heb gister ook een AD100 VT aangeschaft)
Dus als ik het goed begrijp, als je 'm hard zet kun je beter een pedaaltje gebruiken voor de distortion geluiden?


de wat traditionelere gevoicede ampmodellen op het ding, mixen wat beter in een evt band geluid...
voor metalsolo's bevatten deze sounds wat te weinig gain, maar dat laat zich evt verhelpen met een overdrive pedaaltje...

ateng
14 februari 2008, 15:32
Wat je thuis heb ingesteld is meestal in live situatie, met band dus, niet mooi en andersom ook natuurlijk.
Het beste is om in een repetitieruimte je soundjes te maken en probeer zo weinig mogelijk gain te gebruiken om een strakke sound te krijgen want door te veel gain te gebruiken verzuip je sound en wordt het een brei.
Wat je ook kan doen is presets maken voor zowel live als voor thuis.

Jellyfish00
14 februari 2008, 16:07
Ik wil zo'n ding ook wel aanschaffen maar kan je hem wel normaal gebruiken in bandsituatie dan? Ik zie allemaal verschillende meningen..

Pax1212
14 februari 2008, 17:31
Je kan hem prima in band situatie gebruiken. Maar het probleem is als je metal speelt en je wil presets gebruiken, en je speelt op flink volume dan klinkt het niet, je hele gain verzuipt op een of andere manier.