PDA

View Full Version : POD II - POD XT?



JackasS
9 februari 2003, 23:22
Wat is precies het verschil tussen de POD II en de POD XT? Zou iemand dat me uit kunnen leggen, want het scheelt wel erg veel in pleuro's :razz:!

Kjiratsiekoedel
10 februari 2003, 08:24
volgens mij is de ene afgeleid van de FLEXTONE en de ander van de VETTA

maar ik weet het niet zeker

RadiuS
10 februari 2003, 09:15
De pod xt is veel uitgebreider (meer effecten en models), betere klank (idd van de vetta), en heeft een usb aansluiting (voor aan pc). Dat zijn de belangrijkste dingen denk ik.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RadiuS op 2003-02-10 09:15 ]</font>

JackasS
10 februari 2003, 21:53
Ok dan weet ik genoeg denk ik. Tnx!!!

jorrit
10 februari 2003, 23:43
de pod xt klinkt ook veel beter!

Joe_scumbag
11 februari 2003, 00:11
De Pod XT is op dit moment naar mijn mening de enige multi effect die kan wedijveren met de GT-6 qua prijs kwaliteit. Het effectenblok is gigantisch uitgebreid tov Pod 2.0 - het leuke is dat de bij line 6 vnl. via stompboxes sims hebben gewerk. Terwijl de GT-6 enkel een 12tal overdive &amp; distortionpedaaltjes simuleert, heeft de XT ook sims van bekende vintage modulatatie en reverb pedaaltjes. Ook de display is verbeterd evenals edit mogelijheden van je sounds. Er is nu ook een chromatische tuner. Check it out, heb het nooit echt voor pod gehad maar deze is echt een leuk hebbedingetje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joe_scumbag op 2003-02-11 00:12 ]</font>

telecastermaster
12 februari 2003, 20:18
Hoe is de reverb van die XT? Ik vond die van de POD2 echt volkomen ruk.
('t zal wel komen doordat ik nog wel eens naar mijn Lexicon MPX-1 zit te luisteren)

JackasS
13 februari 2003, 19:34
Ja ik heb die POD eigelijk alleen maar nodig om gitaar op te nemen (via de computer). Is de POD dan het beste wat ik aan kan schaffen of zijn er nog meer (goedkopere) mogelijkheiden?

Bins
13 februari 2003, 20:01
Behringer V-amp 2 wordt meestal gezien als "de goedkope pod".

JackasS
13 februari 2003, 21:04
En wat kost dat kreng dan? En klinkt het goed? Ik moet een lompe distortion hebben :smile:.

telecastermaster
14 februari 2003, 12:50
Als clean (knopfler, country of surf))je ding is: neem een korg pandora!! Vorig jaar nieuw aangeschaft voor E 135. Erg goed clean!

jorrit
17 februari 2003, 19:17
v-amp 2 kost 159 euro. klinkt trouwens ook niet slecht..

IJzerbroot
18 februari 2003, 08:45
Ik heb toevallig zelf vorige week een v amp gekocht en ik moet zeggen dat ik me verbaas over hoeveel geluiden ik eruit kan peuteren. Ruis valt me mee hoewel ik 'em nog niet over een normale amp heb laten lopen. Zit ook een chromatische tuner op enz. Kost 159, incl footswitch en draagtas.

JackasS
18 februari 2003, 10:20
En zit daar ook een fatsoenlijke distortion op? :smile:

Joe_scumbag
18 februari 2003, 12:19
Als je flexibiliteit qua distortions zoekt zit je met de POD perfect. Ik vind hem op overdrive en distortion gebied zonder meer de meerdere van de GT-6. Reverb is verbeterd tov van gewone POD, maar verliest hier toch de GT-6. Als effect unit is GT-6 nog altijd beter in mijn ogen, maar de POD XT heeft een meer 'analoog' gevoel. What you see is what you get. Kan me voorstellend dat voor gitaristen die het niet hebben op digitaal gedoe en vele druktoetsen en ledjes, de POD veel toegankelijker lijkt dan GT-6. Qua opname zijn ze allebei uitstekend. Geruisloos en zeer bruikbare amp sims. Anderzijds de XT kost haast evenveel dan de GT-6, en je hebt er nog geen pedalboard bij. Ik ben blij dat ik mijn GT-6 al jaartje heb, want het zou nu heel moeilijk kiezen zijn. Niettemin, heb je 550 euro om te besteden, go for the GT-6, alleen al qua uiterlijk straalt die toch meer klasse uit. Maar ze zijn elkaar gewaagd.

IJzerbroot
18 februari 2003, 14:33
Goeie distortion? Wat mij betreft wel, gelet op de prijs van het apparaat. Kijk ff op http://www.v-amp.com.