PDA

View Full Version : Welk element?



gitaardudee
11 februari 2008, 22:44
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuw humbucker brugelement voor in mijn LAG stratachtige. ( HSS, elzen body )
Momenteel zit er een passieve EMG Humbucker in de brugpostie, de sound die ik wil bereiken is in ieder geval een vette lead tone..ala slash,maiden,gary moore, angus young en af en toe wat stevigere uitstapjes.

Zelf zat ik te denken aan een dimarzio superdistortion of een tonezone? Wat zijn jullie ervaring met elementen in een soortgelijke situatie?

Alle hulp is welkom :hippie:

gitaardudee
13 februari 2008, 09:22
bumpje :cooler:

Rinze
13 februari 2008, 10:33
De Tonezone vond ik te vet in het laag, maar dat was op een PRS-achtige, mogelijk doet ie het op een Stratachtige beter. Super Distortion hou ik persoonlijk niet van, levert zeker niet het smeuïge geluid van je voorbeelden. Gezien de bands en gitaristen die je noemt zou ik een vrij klassiek model nemen met niet teveel output, een PAF met een tikkie meer vetheid en power dan normaal omdat je op een Stratachtige speelt. Op Maiden na spelen je voorbeelden immers op Gibsons.

Kijk eens bij Seymour Duncan op de site, daar staan allerlei klankvoorbeelden van hun elementen op.

almarvk
13 februari 2008, 11:24
Ik vind de Seymour Duncan JB erg vet voor het wat hardere werk, maar voor uitstapjes naar bijv AC/DC is die weer te heftig IMHO.

Tho
13 februari 2008, 11:49
Inderdaad de JB, maar misschien ook de Invader. Dimarzio ToneZone zou inderdaad een hele goeie zijn

gitaardudee
13 februari 2008, 13:50
ok , superdistortion klinkt te schel en wellicht is de tonezone wat maar die heeft dan weer teveel gain.

hoe zijn jullie tot die conclusie gekomen? hoe is dat te testen met mijn gitaar? evt betrouwbare clips op het net?

almarvk
13 februari 2008, 13:54
Het is lastig om dat zo maar te testen met je gitaar. Op de website van Seymour Duncan staan iig goede geluidclipjes waar je wel de verschillen kan horen tussen de verschillende elementen.