PDA

View Full Version : gitaren en IRAN



oaf
11 februari 2008, 22:40
ga in maart naar iran, en vroeg me af of iemand iets meer weet over gitaren en iran. bijv.
- zijn gitaren daar misschien goedkoper
- gitaar winkels
- gitaar onderdelen
- goede bands
- pop tempels

hoop dat iemand meer weet, in ieder geval alvast bedankt!!!!!!

oaf

mikeyaxeman
11 februari 2008, 22:49
Ehm ik denk dat je daar niet veel gitaar zult vinden, omdat Iran zowat alles boycot uit het westen.
Ik heb wel eens op TV gezien dat westerse muziek daar uit den boze is....

AART
11 februari 2008, 22:49
ik dacht altijd dat ze er redelijk conservatief waren, dus misschien niet echt veel poptempels met westerse muziek?

Of is achmedinejad(of hoe heet die geitenbreier?) tot inkeer gekomen?

Denk dus niet dat je er veel van dat soort dingen vind.

oaf
11 februari 2008, 22:56
ik weet dat daar wel heel veel underground muziek is,.. en inderdaad zal je het niet veel vinden, maar is er wel.. zeker in de hoofdstad teheran waar ik heen ga.

mikeyaxeman
11 februari 2008, 23:07
Ik heb na even googlen wat pics gevonden van een muziekzaak in Teheran alleen ik kan ze niet posten.

Linkje: http://www.worldisround.com/articles/98910/photo635.html

Vonk
12 februari 2008, 00:39
Er was laatst toch een of andere Sjaak die beweerde dat zijn gitaar gemaakt was in het Midden Oosten? Met een beetje mazzel is dat Iran! Dan kun je kwaliteit gaan inkopen daar!

Is Iran niet een link land tegenwoordig?

almarvk
12 februari 2008, 12:07
Het land staat wel op de lijst van landen waar sommige werkgevers liever niet hebben dat hun (toekomstige) werknemers zijn geweest.

AART
12 februari 2008, 16:39
Het land staat wel op de lijst van landen waar sommige werkgevers liever niet hebben dat hun (toekomstige) werknemers zijn geweest.

Paspoortstempel op apart formulier laten zetten? Dta is mogelijk omdat je met een Iraanse stempel Israel niet binnenkomt bijvoorbeeld. Werkgevers zal en kan het weinig uitmaken denk ik, dat kunnen ze toch niet te weten komen(tenzij het politie/aivd/marechaussee oid is).

almarvk
12 februari 2008, 19:03
En bedrijven die veel zaken doen voor de overheid en defensie...

MarkV
12 februari 2008, 21:01
- goede bands
- pop tempels

Ik zeg: Rock the Casbah (link voor als je die niet kent: http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_the_Casbah )

urezna
13 februari 2008, 09:27
Het land staat wel op de lijst van landen waar sommige werkgevers liever niet hebben dat hun (toekomstige) werknemers zijn geweest.

mijn werkgever stuurt personeel daarheen hoor, dus zo erg zal het niet zijn...
(die werkgever is een zekere blauwe luchtvaartmaatschappij, dus nix engs ofzo ;-) )