PDA

View Full Version : ok welke amp



Roy1991
11 februari 2008, 21:51
Ja hier is de zoveelste , na veel zoeken op internet zal ik toch even jullie advies vragen (alweer).
Ik speel nu ongveer een half jaar gitaar , ik ben van plan eerst een fender telecaster te kopen (mexicaanse , ik probeer hem natuurlijk wel uit misschien word het wel een japanse) en zit daarna te denken aan een nieuwe amp.
Mijn budget is niet super hoog ( rond 300-400 euro het liefts minder natuurlijk)

Muziek smaak : arctic monkeys, moke , the rascals (niet die uit de jaren 60/70 maar de nieuwe) , silversun pickups ; oftewel indie-rock , alternitive rock , britrock of britpop hoe je het maar noemen wilt

Ik speel voorlopig ook alleen maar thuis maar als ik in een band kom dan wil ik er ook mee in de studio kunnen en kleinere optredens mee kunnen doen ( ik koop natuurlijk het liefst een versterker die voor alle 3 geschikt is)

Ik zat zelf al te denken aan de hiwatt g100 112 omdat die (volgens mij dan) aan alle eisen lijkt te voldoen en ik hoorde ook goeie dingen over de vox ad 50vt xl en de vox ad100 vt.

ok dat was het wel dacht ik brand maar los

LCH
12 februari 2008, 10:21
ok dat was het wel dacht ik brand maar los
Er valt weinig los te branden. Je weet welke stijlen je wilt spelen, je weet wat je budget is. Je zult die amps toch uit moeten proberen. De meningen over de Vox AD-serie zijn zeer positief op dit forum, maar dat had je zelf waarschijnlijk al gelezen.

Uittesten dus die Vox!

dasHoechste
12 februari 2008, 10:42
kijk ook eens wat er 2e hands beschikbaar is voor die prijs. test dan eerst in de winkel of de versterker is wat je zoekt en als dat zo is maak je een afspraak met de aanbieder voor een testritje. Bevalt dat testritje ook dan is dat eventueel een goede koop.

Vox wordt idd veel in verband met jouw muziekstijl genoemd dus die is het zeker waard om eens uit te proberen.

Magic Bean
12 februari 2008, 11:32
Ik zou eerder kiezen voor een klein tweedehands buizenbakkie met evt. een pedaaltje ervoor.
Kan je een stuk langer mee vooruit en zal ook jouw stijl beter tot zijn recht brengen

Puerco
12 februari 2008, 12:17
Rond deze tijd moet de Peavey Windsor Studio in de winkels liggen, 15Watt buizen, 1 preamp en 1 powertube van elk gewenst type (standaard EL34).
Ingebouwde attenuator, 12" speaker en rond de 300 euro.
Ik las op het telecasterforum (http://www.tdpri.com/forum/amp-central-station/96026-peavey-windsor-studio.html) de eerste (positieve) gebruikerservaringen.