PDA

View Full Version : Op welk niveau zit ik ongeveer?



sjansman
9 februari 2003, 21:36
Ik heb een vraag aan jullie; op welk niveau zit ik ongeveer:
Ik speel nu met gemak:
- New Born - Muse (en alle andere van muse)
- 1e gedeelte van Maxwell Murders (solo nie)
- Nummers van Skunk Anansie

Ongeveer een indicatie, het is niet veel. Ik spele nu een half jaartje. Weet iemand enkele nummers die nog niet zo moeilijk zijn (zoals die solo van rancid) maar wel een uitdaging voor mij zijn?

Thye

Laus
9 februari 2003, 22:11
zelf uitgezocht of op een andere manier geleerd?

ik speel al 6 jaar en denk dat ik het technisch wel enigzins haal, maar niet zonder een voorbeeld ofzo.

dr is een verschil tussen muzikaliteit, kennis, technisch kunnen en het soort muziek.

Chris Wolstenholme
9 februari 2003, 22:14
Newborn is toch wel een aardig tempo, daar kom ik met 3 maanden spelen nog niet aan, ik red plug in baby en hyper music wel van die gasten.
Je kan is wat RHCP gaan doen, das toch wel een niveautje hoger ( Scar tissue bijv, dat moet niet een al te grote stap zijn in 1x )
maar volgens mij ben je toch wel 'op schema'.

sjansman
9 februari 2003, 22:18
Hey,
Ik heb het mezelf aangeleerd. Technisch kan ik dus wel belabberd spelen, maarja, het gaat mij om het geluid. Muse is idd erg snel, maar ik kan goed bijhouden. Net wat je zegt, RHCP was ik mee bezig, met By The Way en Around The World.

Ik haal de tabs van internet en naar de muziek luisteren, zo leer ik het.

Laus
9 februari 2003, 22:22
nou, dan lig je aardig op schema denk ik. :smile:

keep it up :smile:

Chris Wolstenholme
9 februari 2003, 22:35
zo doe ik het ongeveer ook, alleen heb ik ook les, zodat iemand mijn techniek in de gaten houd, maar ik speel wel nummers die IK wil en meestal sluiten die mooi aan op de lessen, steeds wat moeilijker :smile:

Rhinus
11 februari 2003, 16:48
Ik speel nu iets meer dan 2 maanden bas.

Wat kan ik? Tja, ik speel alleen met mijn vingers en niet met een stom plastic dingetje. Dus 't hele snelle haal ik niet. Wat kan ik?
Rancid - Black Lung
Metallica - Friend of Misery

Verder kan ik nog maar weini wat moeilijk is. Maar ik heb de tijd :smile:.

Fred at the Bass
11 februari 2003, 21:04
Ik speel ook zoiets van een 6 maanden, ik zou zeggen ga voor red hot chili peppers.. en zeker keer erotomania van dream theater doen, zalig om te spelen

AntY
12 februari 2003, 14:01
met vingers kan ej sneller dan met zon lelijk plastic stuk rommel hoor :smile:

check ed harris en cliffyb

Rhinus
12 februari 2003, 16:14
Ja? Ow. Maar kun jij die solo van Maxuel Murder(??) zo snel met je vingers dan? Ik niet iniedergeval :smile:.

Maar ik oefen wel door op mijn Squier P Bas van 50 Oiro tot ik 't wel kan.

Ik ben trouwens nu dat liedje van AFI aan het proberen te bassen dat op "Short Music for Short People" staat. Maar dat wil nog niet echt.

AntY
12 februari 2003, 16:40
ik zal t wel niet kunnen

maar kan jij t itnro van damage inc spelen met vingers (16e noten op 190 bpm, allemaal E0, komt neer op zon 12/13 aanslagen per SECONDE)?

bassopotmus
12 februari 2003, 17:00
jah dat zijn van die dingen waarop je gewoon moet trainen(of picken??)

basswasp
12 februari 2003, 21:52
Snelheid is gewoon veel en lang oefenen... saai spul dus... vandaar dat ik ook niet snel ben...

basswasp
12 februari 2003, 22:02
Whaaaaaaaaahhhh!! Die Damage Inc is écht snel!

Hoe doen ze dat? Langzamen opnemen en later versnellen? Of met een Delay 8e noten spelen? Of 2 bassisten?

emielow
12 februari 2003, 23:29
ach stelletje mietjes!

gwoon raggen met die hap~!

basswasp
13 februari 2003, 13:20
't blijft toch moeilijk hoor... 'k ga maar eens proberen met 3 vingers te spelen...

AntY
13 februari 2003, 14:01
nix 3 bassisten of multi tracking

live konden ze t ook

gewoon
raggen :smile:

en strak met zn allen he!

Rhinus
13 februari 2003, 15:33
Bassen met 3 vingers? Is dat een beetje te doen eigelijk?

basswasp
13 februari 2003, 21:21
Hmm... toch apart :smile:
Maar 'k houd 't maar op techniek, da's leuker dan raggen...

En bassen met 3 vingers gaat op zich best, 't is misschien even wennen, maar probeer zelf maar

AntY
14 februari 2003, 11:00
ik heb t een weekje geprobeerd, maar ik kreeg t idee dat wat ik wilde bereiken op dat moment ook met 2 vingers te doen was.

t is goed als je met 3 vingers kan spelen denk ik, maar op t moment dat je daar te vroeg mee begint verneuk je je 2-vinger techniek... wordt je te lui :smile: