PDA

View Full Version : Peerless Gigmaster Custom



jimihattricks
11 februari 2008, 18:41
In mijn zoektocht naar een nieuwe gitaar ben ik al eens wat rond aan het kijken. Het moet een (semi)-hollow worden, ik speel voornamelijk rock / pop met een randje..

ik heb altijd al een white falcon willen hebben, maar met mijn huidige budget vind ik dat een beetje te ver gaan.. nu zie ik dat deze gigmaster van peerless sinds kort ook in nl verkrijgbaar is en matt otten is erg te spreken over die gitaren

http://static.marktplaza.nl/images/1/85/4306385.jpg

eigenlijk was mijn aanvankelijke plan om 1500 neer te gaan leggen voor een epiphone elitist ES-335 (mede omdat deze wat minder feedback-gevoelig is), maar deze gigmaster met een adviesprijs van rond de 900 euro ziet er ook erg lekker uit..

welke van de twee denken jullie is beter afgewerkt? ik hoor niet al te beste dingen over die 'filtertron' pickups die peerless gebruikt.. is dit gewoon wilkinson hardware zoals ook op de 'vintage' gitaren zit? ook heb ik geen ervaring met een 'floating' brug, wat betekent dat voor stabiliteit, tone en stemvastheid?

anyway, over de epiphone elitist serie lees ik veel goeds, en gezien de gedrochten van gibsons die ik telkens weer voorbij zie komen in de gitaarzaak (loslatende binding, verbogen pickupraampjes, gescheurde(!) bovenbladen, lakfouten etc. etc.), ben ik niet van plan het extra geld neer te leggen voor een gibbie (no offence)

nevyn292
11 februari 2008, 18:45
mag ik vragen waarom je naar een elitist aan het kijken bent?


is de gewone sheraton niet goed genoeg? lijkt me sterk dan een elitist sheraton nog beter aan kan voelen dan een normale sheraton, maar ik heb dan ook nog nooit een elitist in mn handen gehad.


ibanez schijnt ook wrede hollowbodies te hebben.

hezz
11 februari 2008, 20:34
Ze zeggen dat de Elitist gitaren echt mijlenver boven sheratons zitten, veel betere gitaren.

Met een budget van bijna 1000 euro hoef je ook echt niet tussen Ibanez & (de mindere) Epiphone modellen te kijken.

Eko
11 februari 2008, 21:13
Ik weet niet of ik je er mee help maar, ik heb een tijd wat kopien geprobeerd van Gretsches. Ik heb zelfs een keer een Aria ( ik meen een Fa75)over laten komen. Die was van alles wat ik probeerde het beste alternatief. Maar eerlijk gezegd, het was het allemaal net niet.
Ik heb op een gegeven moment besloten de kopien te verkopen en door te sparen.
Nu ik de orginele Gretsch heb kan ik met een gerust hart zeggen, nothing comes even close!
Het ding is de centen waard. Meer dan dat. Dus als ik heel eerlijk mag zijn, spaar door en koop die White, Black of Silver Falcon. Ze zijn het waard.

jimihattricks
11 februari 2008, 22:50
hoi jongens, bedankt voor de reacties..

wat betreft de 'goedkopere' sheratons; ik heb zelf een derdehandse Epiphone Lucille:

http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2006/epiphone_lucille_bb_king/bb_king_lucille_002.jpg

en hoewel dat een zeer puik gitaartje is, blijft het imo massaproduktie, zelfs op deze epiphone heb ik alle hardware moeten vervangen..

die elitist serie moet idd, zoals gezegd, niet vergelijkbaar zijn met de 'goedkopere' hollowbodies van Epiphone, sterker nog, ik lees op veel forums dat mensen hun Elitist 335 prefereren boven hun Gibson of Heritage-kopie.

@Eko, dat 'net niet' verhaal heb ik dus met die Lucille (hoewel ik er heel graag op speel), daarom overweeg ik een upgrade naar een Elitist Epiphone, temeer omdat ik de ES-335 een van de meest veelzijdige gitaren vind die ik ken en perfect voor mijn muziekstijl (hoewel ik ook graag een stratje pak)..

imo is die Gretsch nog een flinke stap verder, en ik weet niet goed of ik me met zo'n ding veilig zou voelen op een podium :hippie:

episua
12 februari 2008, 09:03
Met een Epiphone elitist maak je echt wel een goede keuze hoor. Ik heb nu heel vaak verhalen gehoord dat ze uit dezelfde fabriek in Japan komen als waar de Gretsch gitaren worden gemaakt. Een kennis van mij heeft 5 originele Gibson es335 gitaren (2 '60's, 1 70's, 1 80's, 1 90's) en heeft twee jaar geleden een elitist 335 gekocht. Sindsdien is dat zijn favoriete gitaar en z'n werkpaard geworden.

Rutger
12 februari 2008, 09:13
Ik hoor ook niets dan goeds over Peerless, en overweeg zelf een jazzbak aan te schaffen. D'r komt een ES5-achtige uit deze zomer, ben heel benieuwd. k Hoop eigenlijk dat de Peerless gitaren dan inmiddels ergens zijn uit te testen, want blind een onbekende gitaar van internet kopen vind ik wat teveel risico.

Overigens schijnt die Elitist serie echt goed te zijn, daar hoef je niet aan te twijfelen. Of het 'even goed als Gibson' is... lijkt me stug, daar waakt Gibson zelf wel voor neem ik aan....

jimihattricks
12 februari 2008, 09:18
Ik hoor ook niets dan goeds over Peerless, en overweeg zelf een jazzbak aan te schaffen. D'r komt een ES5-achtige uit deze zomer, ben heel benieuwd. k Hoop eigenlijk dat de Peerless gitaren dan inmiddels ergens zijn uit te testen, want blind een onbekende gitaar van internet kopen vind ik wat teveel risico.

Overigens schijnt die Elitist serie echt goed te zijn, daar hoef je niet aan te twijfelen. Of het 'even goed als Gibson' is... lijkt me stug, daar waakt Gibson zelf wel voor neem ik aan....

ze zijn verkrijgbaar bij hotrad:

http://www.marktplaza.nl/Peerless-Gigmaster-Custom-4306385.php

weet alleen niet of dat alleen de distributeur is of dat je daar ook kan testen..

of het even goed als Gibson is weet ik ook niet, maar wat ik af en toe uit de gibson fabriek zie komen is echt bedroevend.. het zijn incidenten, maar toch; sinaasappelhuid op een les paul supreme (!), een scheur (of freesfout) in het bovenblad van een BFG, verbogen pickupraampjes op vrijwel alle classics die ik heb zien hangen etc. etc.

alleen die headstock van die epiphone.. ai ai :chicken:

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/EPIPHONE+ELITE+63+335+DOT.JPG

Rutger
12 februari 2008, 11:42
Nog altijd beter dan die standaard headstocks...

Bedankt voor de link! Jpstingray verkoopt ook Peerless, maar dan alleen de Jazz Artist-serie. Hij wil op verzoek ook wel een ander model voor je bestellen. Zit als het goed is bij jou in de buurt. :)

jimihattricks
12 februari 2008, 12:18
ja dat klopt, JP zit om de hoek..! mss ga ik daar es wat testen.. maar ik denk dat ik eerst eens de muziekwinkel binnenloop en een full hollowbody door de versterker stuur, kijken wattie doet.. **pieeeeep** ff checken in hoeverre ze te temmen zijn

timkermans
12 februari 2008, 12:34
Ik ga naar frankfurt en neem mee terug:

Een Peerless :-D