PDA

View Full Version : Geen reverb meer



Kasper
11 februari 2008, 18:41
Ik heb hier een Marshall VS100 waaruit er geen reverb meer te horen is. Het is iets wat ik al een tijdje geleden opmerkte, maar toen was het sporadisch (zoveel gebruik ik het ook niet).

Ik vraag me nu af hoe zoiets kan gebeuren? Slijtage? Slecht contact?
Achteraan mijn amp zie ik een stalen 'kuipje' hangen dat vastgeschroeft is met 4 vijzen, ik herrinner mij ooit eens gelezen te hebben dat dat met de reverb te maken heeft? Zou openmaken iets uithalen?

Ik overweeg om die amp binnenkort door te verkopen, maar dan wil ik natuurlijk niemand een kat in een zak verkopen.

Eko
11 februari 2008, 21:29
In het kuipje zitten veren ( geen kippen ha!) waar je signaal door heen wordt gestuurd. Soms wil een kabel nog wel eens loszitten of slecht contact maken. Even controleren.
Volgens mij heeft jou Marshall geen buizen, anders kan de buis van de reverb ook nog wel eens kapot zijn.

Lexvandoef
11 februari 2008, 21:34
Aan het stalen kuipje zitten ook 2 tulpstekkers om de reverb te verbinden met de versterker. Je hebt ook kans dat een van die niet goed vast zit.

offtopic: @Eko, in je sig staat een Marble Culreverb, moet dat geen Clubreverb zijn? :hippie: