PDA

View Full Version : Advies, Ashdown VS Hartke



erikvdh
11 februari 2008, 16:50
Beste lezers,

Ik ben even aan het rondsnuffelen naar een budget basversterker voor te oefenenen en kleine tot middelgrote gigs.

Nu heb ik mijn zinnen laten vallen op twee versterkers, een ashdown en een hartke, ze zijn beide in prijs nagenoeg gelijk terwijl de ashdown 100 watt is met een 15 inch speaker tegenover 30 watt met 10 inch van hartke.

Beide hebben ze mogelijkheid tot een externe cab aan te sluiten.
De hartke heeft echter een XLR DI output en een FX loop, dit heeft de ashdown niet.

Ik ga uiteraard zelf kijken en luisteren, maar ik heb met beide spullen geen ervaring, dus wil ik eens wat argumenten, en misschien kan iemand mij dat verschil in specs naar gelang de prijs uitleggen? beide rond de 250 euro namelijk.

http://www.ashdownmusic.com/bass/detail.asp?section=practice&ID=82
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1670&brandID=3

Groet van Erik.

Rinze
11 februari 2008, 17:04
30 Watt is voor optredens zeker niet genoeg, 100 wat voor basgitaar is zeker niet overdreven.

Wausser
11 februari 2008, 18:44
Ik heb de five fifteen zelf, leuk dingetje. Met deze ashdown is het vooral inpluggen en spelen, geen geouwehoer met knopjes etc.

Hoe hij in een band klinkt weet ik niet, aangezien ik er nog nooit mee in een band heb gespeeld.





ps. voor clean klinkt ie ook nog wel aardig als e gitaar versterker.

Henkie spenkie
11 februari 2008, 18:49
30 Watt is inderdaad een beetje weinig tijdens een optreden. Een DI output is wel weer handig, maar die is ook los te koop voor niet al te veel geld. Een fx loop weet ik niet of dat iets uit maakt. Dat gebruik ik zelf vrij weinig voor de bas, en zie ook niet veel bassisten die dat gebruiken. Maar misschien als je een andere stijl speelt..

Verder geldt voor beide versterkers dat het wel goed spul is :hippie:

OJJVZ
12 februari 2008, 11:35