PDA

View Full Version : piepende wah



The_Darkness
11 februari 2008, 13:02
Ik heb een maand geleden een wah pedaal gekocht. Maar nu komt het als ik hem aanzet begint hij te piepen en als ik hem dan terug naar achter doe houdt het op. en als ik dan weer in de buurt van de schakelaar kom dan begint het weer. Wat zou dit kunnen zijn.

het gaat trouwens om een dunlop crybaby GCB 95

drap
11 februari 2008, 13:17
Eventjes van een afstand bekeken, denk ik niet dat het aan je wah pedaal ligt. Het ligt denk ik eerder aan bepaalde instellingen van bijvoorbeeld scheurpedalen of je versterker die al op randje feedbacken staan. Of je hebt microfonische elementen, maar dat is denk ik wat minder waarschijnlijk, omdat je dan waarschijnlijk al niet eens een scheurpedaal met beetje volume kon intrappen zonder hinderlijke feedback.

WillemdaGuide
11 februari 2008, 13:25
Piept ie altijd of bijvoorbeeld alleen met je distortion aan?

Dirk_Hendrik
11 februari 2008, 15:59
input en output verkeerd om ingeprikt?

hugo123
11 februari 2008, 17:22
Dit heb ik ook met mij wah, maar als je de potmeter iets terug draait dat hij dus mijn hoog "waht" is het er niet meer, als je de potmeter weer omhoog draait gebeurt het weer, even potmeter terug draaien dus!

Mike McCready
11 februari 2008, 19:05
Hoe heb je hem gevoed? Ik denk nl. dat het gewoon daaraan ligt.

The_Darkness
11 februari 2008, 19:51
het gaat precies zoals hugo123 beschrijft.
Ik heb al van alles geprobeerd en aan volume of distortion kan het niet liggen want hij deed het eerst niet.
over de voeding dat doe ik gewoon met een adapter. Maar ik heb al een andere geprobeerd maar dat werkte niet. batterijen heb ik trouwens ook geprobeerd

drap
11 februari 2008, 19:53
het gaat precies zoals hugo123 beschrijft.
Ik heb al van alles geprobeerd en aan volume of distortion kan het niet liggen want hij deed het eerst niet.
over de voeding dat doe ik gewoon met een adapter. Maar ik heb al een andere geprobeerd maar dat werkte niet. batterijen heb ik trouwens ook geprobeerd

Maar doet ie het nou clean ook, of alleen met scheur?

hugo123
11 februari 2008, 20:02
Bij mij altijd, dus ik stel hem wat lichter in!

The_Darkness
11 februari 2008, 20:04
met distortion maar vooral op wat hogere volumes heb ik er last van maar het is zo opeens dat ie het doet.
Het volume is trouwens band volume thuis heb ik er geen last van.

drap
11 februari 2008, 20:13
Als het alleen met distortion is en op bandvolume, dan ligt het niet aan je wah volgens mij. Er is iets anders wat de feedback veroorzaakt en dat wordt versterkt door de hoge frequentie van je wah, waardoor de zooi begint te piepen. Alleen wat, dat kan ik niet zien vanaf hier.