PDA

View Full Version : fender elementen in gitaar bouwen



dr miranda
11 februari 2008, 12:42
hallo mensen :hippie: :gitarist: :B

ik heb vor mijn verjaardag een hele awesome gele stagg stratocaster gekregen alleen er zit maar 1 element in en die zit bij het einde en er zit ook maar 1 knop in.

Aangezien het zon supermooi gitaartje is en hij ook superlekker speelt ben ik van plan dit ding uit te breiden met echte fender elementen, er moet dan wel hout uit gefrased worden zodat de nieuwe elementen erin kunnen en er zal ook vanalles gedaan moeten worden om nieuwe knoppen erbij te zetten...

ik ben van plan dit door piet visser uit egmond te laten doen maar wil eerst wel wat informatie inwinnen over de mogelijkheden..

Kan iemand mij vertellen waar ik goeie fender elementen kan kopen en of het uberhaubt mogelijk is eengitaar zodanig aan te passen szonder dat hij er op achteruit gaat?

Ik heb er al t geld van de wereld voor over om deze gitaar wat mooier te doen klinken!

graag hoor ik van jullie wat tips, do's and dont's etc...

gr dr miranda

Squier4ever
11 februari 2008, 12:54
speel je al lang? zo nee heeft het geen zin om er echte fender elementen in te frotten. er hoeft wss niet gefreesd te worden. echter vraag ik me af of die elementen de gitaar beter zullen maken, het zal niet heel veel doen, stagg staat nou niet bekend als een goed merk, sorry als ik hiermee je humeur verneuk.

pimmedoris
11 februari 2008, 13:23
los van het feit of stagg nou goed is of niet, maar als je dat klusje bij een gitaarbouwer wil laten doen, kost het je waarschijnlijk al meer dan de nieuwprijs van de gitaar. Dat lijkt me toch een beetje zonde van het geld...

rocker_71
11 februari 2008, 13:49
Dus je wilt van 1 pick-up naar 3? Twee gaten extra en al de bijbehoende electronica? Ik ben het dan wel met Squier4ever eens dat deze hele operatie veel duurder is dan de hele gitaar.
Deze upgrade zal je zo 300 euro gaan kosten. Daar heb je op MP ook een goede gitaar voor, waar je zo mee het podium op kan. Datis van de Stagg nog maar te betwijfelen.

Kim Wilson
11 februari 2008, 13:51
Voor €250 heb je een splinternieuwe Richwood of London City, en die schijnen ook best goed te zijn.

Jaffster
11 februari 2008, 14:22
nog een klein beetje er bij......

Ik heb een nieuwe Epi Les Paul gekocht op MP bij een jongen die er een beetje mee handeld .... voor 380.- ..... ik ben er tot nu to zeer tevreden mee (alleen dit weekend een beetje mee gespeeld)....

En idd staan er op MP ook ZAT goed 2ehands gitaren die voor een redelijke prijs gaan.....

Recentelijk had Roberts in hilversum ook een partijtje schade gitaren......
lees... "er is een blusje af / er zit een putje in" .... met echt heel veel korting.
Misschien doen wel meer gitaar winkels dit.....


Succes.....

Orpheo
11 februari 2008, 14:28
gecondoleerd. een stagg strat...



voor hetzelfde geld hadden ze je beter een squier kunnen geven.

pimmedoris
11 februari 2008, 14:42
Nou waarschijnlijk niet voor hetzelfde geld :satisfie:

Maar he jongens, Miranda vindt de gitaar lekker spelen, dus ga nou niet direct de hele gitaar demoniseren.

@Miranda: Ik snap heel goed dat je die gitaar lekker vindt spelen en er daarom wel wat in wilt investeren, maar wat je wil doen is ongeveer te vergelijken met een oud klein renaultje kopen en daar dan een Ferrari-motor in willen bouwen. Het kàn wel, maar het is die renault echt niet waard...

Epic
11 februari 2008, 14:49
ik vermoed dat 'dr miranda' met zijn/haar 1e post een kloon is.

bass blom
11 februari 2008, 15:11
ik vermoed dat 'dr miranda' met zijn/haar 1e post een kloon is.

en het is nog jarig ook vandaag :o

almarvk
11 februari 2008, 15:20
Zover ik kan zien is het geen kloon, maar gaat deze toch op slot omdat het wel erg kansloos is aangezien de TS volgens z'n foto's normaliter op iets beter spul speelt.

Vragen? -> PM!