PDA

View Full Version : ervaringen met digitech ?



rackoen
9 februari 2003, 20:48
hallo,
Ik ben aant denken om een effectenbakje aan te schaffen, maar ik ben me nog aan ut orienteren. Qua prijs wil ik voor maximaal zo'n 500 Euro kwijt zijn. Nou kan ik hiervoor evt wel een GT bak kopen, maar ik hoor veel goede dingen over digitech en een kijkje op hun site liet me weten dat een aantal van hun effectbakken een opnamefunctie (8 sporen) heeft. Heeft iemand hier ervaring met die spullen van Digitech of enig ander advies ? Alvast bedankt !

Guitarfreak
9 februari 2003, 20:52
Ik heb ervaring met de digitech rp 100 die bevalt mij niet zow... Kvind het wel makkelijk te gebruiken en makkelijk in te stellen er zit een drumcomputer en een automatisch stemapparaat in zeer handig. Voor de rest zit er van alles in je kan alles instellen, toch ga ik liever voor de enkele pedaaltjes, omdat ik maar 1 soort stijl muziek speel. Maar als je van alles wat speelt is de digitech erg handig!

V-Twin
9 februari 2003, 22:24
die digitec waar een 8 sporen op zit is de genetX 3 en kost zo'n 1000 eur maar digitec maakt echt hele leuke dingen ook voor een goede prijs is maar net wat je er mee wilt doen gewoon gaan proberen lijkt mij het beste

Nielsje
9 februari 2003, 22:37
De digitech dingen zijn wel goed naar mijn mening(keb ze wel eens uitvoerig geprobeerd). de fabrikant heeft vaak een aantal presents erin gezet die goed zijn te gebruiken, en je kan ze helemaal aanpassen naar je eigen geluid. die 8 sporen recorder SCHIJNT niet zo goed te zijn, maar nog niet geprobeerd. enig nadeel vind ik dat de bypass waardeloos is, vooral op een buizenkast wordt het bypass geluid erg 'dof'.
ik vind de oude bakken wel intressant, die hadden soms wel 12 pedaaltjes, kun je mooi onder elk pedaal een effect stoppen (vind ik het fijnst..)

maar probeer ze is..

groeten

Shay
10 februari 2003, 01:58
De digitech multieffects die ik heb gehad ruisde allemaal. Sounds zijn wel ok. Disto's klinken zwaar digitaal. Maar delay en chorus zijn wel ok. Ik heb de RP6 en RP10 gehad. De GSP series (buizen preamp, multieffect in een) zijn wel coolio alleen kosten die meestal wat meer als 500 euro en ze zijn ingewikkeld in gebruik. Tweedehands kan je ze wel vinden voor 300 euro ofzo.

Geef mij toch maar boss.

jeroenb
18 maart 2003, 09:24
Op 2003-02-09 22:37, schreef Nielsje:
De digitech dingen zijn wel goed naar mijn mening(keb ze wel eens uitvoerig geprobeerd). de fabrikant heeft vaak een aantal presents erin gezet die goed zijn te gebruiken, en je kan ze helemaal aanpassen naar je eigen geluid. die 8 sporen recorder SCHIJNT niet zo goed te zijn, maar nog niet geprobeerd. enig nadeel vind ik dat de bypass waardeloos is, vooral op een buizenkast wordt het bypass geluid erg 'dof'.
ik vind de oude bakken wel intressant, die hadden soms wel 12 pedaaltjes, kun je mooi onder elk pedaal een effect stoppen (vind ik het fijnst..)

maar probeer ze is..

groeten

klopt als je onder elk pedaaltje
je effect kwijt kan
zo gebruik ik hem ook
ik heb jaren op rp 10 gespeelt
echt een goeie bak
nu heb ik 2101 beter
maar toch de gate en distortion was beter van de rp 10