PDA

View Full Version : Batterij in passive A/B switcher...



Thunders1988
10 februari 2008, 21:41
Effe vraagje.

als ik in deze A/B box (http://www.fulltone.com/PDfFiles/AB_switcher.pdf) een batterij wil toevoegen moet ik de min of de pluspool van de batterij dan aan het vrije oogje van de stereojack solderen?
en waar gaat de andere pool dan?

ik DENK... dat de min van de batterijhouder aan dat vrije oogje moet en de plus aan de led?

of zit ik compleet fout?

jaine
10 februari 2008, 23:05
ik dacht plus aan het vrije oogje en min aan de negatieve pool van de DC-bus... maar dat zou ik even nakijken mbv een multimeter welke juist de plus en/of de min is

guitartheo
10 februari 2008, 23:54
Effe vraagje.

als ik in deze A/B box (http://www.fulltone.com/PDfFiles/AB_switcher.pdf) een batterij wil toevoegen moet ik de min of de pluspool van de batterij dan aan het vrije oogje van de stereojack solderen?
en waar gaat de andere pool dan?

ik DENK... dat de min van de batterijhouder aan dat vrije oogje moet en de plus aan de led?

of zit ik compleet fout?

Dat denk je goed :p de plus via weerstand naar pluskant led , de min gaat via de schakelaar naar aarde. je onder breekt daarmee de min als je de (input) plug er uithaalt (loopt de batterij niet leeg).

Thunders1988
11 februari 2008, 08:12
Yes.

:)
Dan ga ik van het weekend knutselen.

thx

guitartheo
11 februari 2008, 15:04
Vergeet niet de plus te onderbreken via het chassisdeel voor de adadapter (als je dat gebruikt) zodat je batterij word afgesloten als je de adapterplug er in steekt.:)

Thunders1988
11 februari 2008, 15:47
Guitartheo,

Hoe doe je dat? dat onderbreken?

guitartheo
11 februari 2008, 16:23
Het (adapter)chassisdeel heeft 3 lipjes , een voor de binnenring (is de min) en twee voor de buitenkant van de plug , daar sluit je dus je batterijplus aan en het andere lipje gaat naar je led (sterkkertje er uit is contact stekkertje erin is onderbroken)

ik heb het dan over zo'n chassisdeel zoals uit je voorbeeld (in 9 van de 10 gevallen is plus buitenkant stekker ,wel even nakijken:) )