PDA

View Full Version : H&K metal master



Il_Falco
10 februari 2008, 21:01
iemand ervaring met dit effect. ik stel me veel voor bij de titel...

(heb gezocht via google en site:www.git.... maar niets gevonden dus...)

paulusdeBKB
10 februari 2008, 22:45
H&K Metal Master, is dat niet een broertje van de Cream Machine? Uit mijn hoofd (ik ga er niet voor zoeken): buizen 1/2 19" voortrapje met 3-bands toonregeling en ingebouwde red box DI/speakersimulator. Klinkt uitstekend voor opnamedoeleinden maar verwacht er geen NU-metalsounds van.

peter_heijnen
11 februari 2008, 08:20
H&K Metal Master, is dat niet een broertje van de Cream Machine? Uit mijn hoofd (ik ga er niet voor zoeken): buizen 1/2 19" voortrapje met 3-bands toonregeling en ingebouwde red box DI/speakersimulator. Klinkt uitstekend voor opnamedoeleinden maar verwacht er geen NU-metalsounds van.
Het was idd een creammachine met eq.

Il_Falco
13 februari 2008, 19:48
aan de naam te horen klinkt creammachine iets zachter dan metal master :)
nu hoe hij klinkt weet ik niet :)
ik weet wel dat ik er mijn oog heb op laten vallen (de lokale gitaarboer heeft één op overschot)
nu haal ik mijn distortion uit een boss OD-20.
ik weet dat ik hem zou moeten testen en zo maareuh, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zou er allemaal anders zijn?
niet enkel op geluidsvlak maar ook qua aansluiting enzo, voeding....

Kaboemba
13 februari 2008, 20:44
Die metalmasters en creammachiens (er is ook nog een crunchmaster) zijn te gebruiken als preamp maar eigenlijk zijn het gewoon kleinde (dacht 5 watt) versterkertjes.
Ik heb er een paar gehad en stuk voor stuk eigenlijk heel goed kwa formaat en mogelijkheden, heb ze echter nooit als preamp geprobeerd.

peter_heijnen
14 februari 2008, 01:19
Ik heb in de mijne toen een s/r laten inbouwen om met mijn soldano sp77 alleen het eindtrapje in te gaan en dan vanuit de lineout mijn intellifex en buizeneindtrap in te gaan.

Wat een gedoe toch allemaal..... :)

Pepe
14 februari 2008, 01:59
Ik heb de cream en crunch master. De metalmaster schijnt ook clean te doen te zijn itt de cream die geen hoog en bas had, alleen mid waarmee je een overtuigend jcm geluid kon krijgen. De crunch heeft een blackface geluid maar krijgt weer een snerpend hoog bij oversturing.
Kwa aansluiting kan je alle kanten op.. line out, speaker out, tubeamp out, ingebouwde speakersimulator...
Wat Peter zegt... gedoe en nog eens gedoe, het beste werken ze als standalone buizenamp.
Ik gebruik de crunch redelijk vaak, aangesloten op de speaker van een epi valve jr. Hoef ik niet met die zware fender te slepen.

Jimwoud
14 februari 2008, 09:23
Ik heb ook die crunch master gehad. Vond het wel een geinig dingetje. Maar echt super zijn die dingen ook weer niet. Kon ook niet zo hard vond ik.

Pepe
14 februari 2008, 20:39
Nee, het is geen supergeluid, die crunch, maar pretty good. Ik heb een tijdje een silverface champ gehad, met alle standen in het midden klonk de crunch exact als de champ, de cruch kon dan nog een stuk harder en had meer tone mogelijkheden, de champ had veels te veel hoog, zelfs met de treble dicht.
Exit champ.
Die crunch kan je voor een derde van een champ scoren dus het blijft een goeie deal wat dat betreft. Maar de redbox is een joke en als overdrive klinkt een beetje pedaal ook al snel beter, tubes or not.

De vervorming wordt voor een groot deel gemaakt door een op-amp wat het hele concept van selling point -eindbuis vervorming- tamelijk grappig maakt.

De crunch gebruikt een el84 als eindbuis, de cream een ecc83, toch gaat de cream harder dan de crunch.

johantipker
14 februari 2008, 21:03
Nee, het is geen supergeluid, die crunch, maar pretty good. Ik heb een tijdje een silverface champ gehad, met alle standen in het midden klonk de crunch exact als de champ, de cruch kon dan nog een stuk harder en had meer tone mogelijkheden, de champ had veels te veel hoog, zelfs met de treble dicht.
Exit champ.
Die crunch kan je voor een derde van een champ scoren dus het blijft een goeie deal wat dat betreft. Maar de redbox is een joke en als overdrive klinkt een beetje pedaal ook al snel beter, tubes or not.

De vervorming wordt voor een groot deel gemaakt door een op-amp wat het hele concept van selling point -eindbuis vervorming- tamelijk grappig maakt.

De crunch gebruikt een el84 als eindbuis, de cream een ecc83, toch gaat de cream harder dan de crunch.

maar dit was vroeger ook geen heel duur spul, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe zo'n crunch ding klinkt als ie echt goed gebouwd is met top onderdelen en nog even door een ampboer is gekieteld... ceriatone.. here i come?

paulusdeBKB
14 februari 2008, 21:47
tja wat kostten die dingen vroeger ook al weer? 599 gulden ofzo?

Pepe
14 februari 2008, 21:56
Nou, ook niet echt goedkoop, rond de 500 gulden, daar kon je 4 tubescreamers voor kopen maar inderdaad een stuk goedkoper dan de enige concurent, de Lexicon 284.
Het ding schijnt vrij eenvoudig naar een all tube signaalpad te modden zijn wat het geluid enorm verbetert maar ik vind het wel goed zo.

Tegenwoordig kan je voor peanuts een 5 watt buizenampje scoren maar die ik gehoord heb klinken allemaal ongeveer hetzelfde, vox orientated maar dan anders. De crunch klinkt als een volwassen vintage Fender, echt een ander ding. Ook die Fender 600 klinkt niet als een low wattage deluxe.

Het concept is ijzersterk. Als H&K de crunchmaster ook had uitgebracht in een mini Vox en Marschall smaak zou ik ze sparen, zo leuk zijn ze ook wel weer.

De enige die ik uit die serie nog zou willen hebben is de bluesmaster maar die gaat op ebay voor 350.

Powerchordschuiver
15 februari 2008, 09:30
H&K Metal Master, is dat niet een broertje van de Cream Machine? Uit mijn hoofd (ik ga er niet voor zoeken): buizen 1/2 19" voortrapje met 3-bands toonregeling en ingebouwde red box DI/speakersimulator. Klinkt uitstekend voor opnamedoeleinden maar verwacht er geen NU-metalsounds van.

Hela hola, wacht nou eens even....

Een Nu Metalsound kun je niet uit een Metal Master halen?
Zou ik jammer vinden, ik loop er ook wel eens op te gassen en je ziet ze regelmatig langskomen op de Duitse E-bay.
Ik heb zo'n ding alleen nog nooit gehoord, maar als je er niet een echt vette scheursound mee kan maken hoef ik 'm niet.
En dat zou ik toch wel jammer vinden want het lijkt mij juist een geinig apparaatje.

peter_heijnen
15 februari 2008, 09:37
Je kunt er zeker een vette scheur uithalen, maar dus geen NU-metal, meer 90'ies.

paulusdeBKB
15 februari 2008, 11:45
Hela hola, wacht nou eens even....

Een Nu Metalsound kun je niet uit een Metal Master halen?
Zou ik jammer vinden, ik loop er ook wel eens op te gassen en je ziet ze regelmatig langskomen op de Duitse E-bay.
Ik heb zo'n ding alleen nog nooit gehoord, maar als je er niet een echt vette scheursound mee kan maken hoef ik 'm niet.
En dat zou ik toch wel jammer vinden want het lijkt mij juist een geinig apparaatje.

Op basis van je taalgebruik, sig en boodschap raad ik je dan de Metalmaster af. Ik denk niet dat hij genoeg gain heeft voor je. Kijk eens naar een tweedehands Rocktron Gainiac.