PDA

View Full Version : Veel verschil tussen G12H en Heritage G12H?



teejoo
10 februari 2008, 20:34
Zit er eigenlijk veel verschil in klank tussen de Celestion G12H en de Celestion Heritage G12H?

M.a.w. is het prijsverschil tussen deze 2 de moeite waard?

Tristan
10 februari 2008, 20:54
Ik vind ze beide echt anders klinken, het hangt van de amp af welke speaker je beter kan gebruiken...

teejoo
10 februari 2008, 20:58
Het zou voor in m'n Orange PPC112 zijn, met een Tiny Terror. De V30 die in de cab zit is i.c.m. de TT een beetje te veel hoge midrange naar mijn smaak (zeker met de Reverend Flatroc).

Mr.Bluesbreaker
10 februari 2008, 21:12
Kun je dan niet beter naar een Celestion Greenback kijken, of een Classic lead 80 als het wat strakker moet in het laag?
Een G12H heeft naar mijn smaak niet heel veel minder dat midhoogpiekje ivm. de V30.

teejoo
10 februari 2008, 21:15
Het laag is strak genoeg eigenlijk, 't is enkel dat midhoog piekje, dat zowel in de V30 als in de TT als in de Flatroc zit. Doet wat pijn aan de oren na een tijdje.

bass blom
10 februari 2008, 21:30
beamblocker?

teejoo
10 februari 2008, 21:35
Aan een beamblocker heb ik ook al gedacht, maar kan die speaker dan nog deftig gemic'd worden?

bass blom
10 februari 2008, 21:37
Aan een beamblocker heb ik ook al gedacht, maar kan die speaker dan nog deftig gemic'd worden?

je hebt er maar 1?
tja, iets anders is het wel, maar zeker niet onmogelijk.

Chris Winsemius
10 februari 2008, 21:49
Klankverschil: Heritage is opener, wat helderder iig., de normale is wat "platter" en op het eerste gezicht "warmer".

Het grootste verschil zit imho. vooral in de dynamiek en in het speelgevoel. Bij het vergelijken v/d H30s en 'n Alnico Blue op 'n Deluxe Reverb replica hier kwam de Heritage icm. die amp als lekkerste naar voren. De AB werd wat/te bright gevonden (vind die zelf beter klinken icm. 'n tweed Deluxe of AC30 achtige amp met veel mid), H30 zeer ok maar de Heritage gaf absoluut het meeste plezier qua feel; je bleef gewoon spelen en de tone was beter "kneedbaar" dmv. snaar-aanslag dan de normale H30.

Anyway; smaken en gear verschillen dus zelf testen is het beste.

teejoo
10 februari 2008, 21:56
je hebt er maar 1?


Jep, overal waar je een 4*12 zou nodig hebben is er ook een PA 8-)



H30 zeer ok maar de Heritage gaf absoluut het meeste plezier qua feel; je bleef gewoon spelen en de tone was beter "kneedbaar" dmv. snaar-aanslag dan de normale H30.



Ik speel met relatief veel gain, dus van die "kneedbaarheid" merk ik waarschijnlijk niet veel meer van denk ik.

Han S
10 februari 2008, 21:58
Subjectievisme dus.

Tristan
11 februari 2008, 01:23
Het zou voor in m'n Orange PPC112 zijn, met een Tiny Terror. De V30 die in de cab zit is i.c.m. de TT een beetje te veel hoge midrange naar mijn smaak (zeker met de Reverend Flatroc).

Zit daar wel een Vintage 30 in en geen GK100 of zoiets?
Als een Vintage 30 voor je smaak te veel hoge midrange heeft dan zou je wel een gewone H30 kunnen proberen, die heeft wel net zoveel hoge midrange maar omdat hij ook wat meer midden heeft valt dat wat minder op...
Mocht dat het nog steeds niet voor je zijn dan zou ik toch eens gaan denken aan een Heritage M20, mooi helder, strakke maar toch soepele bassen en een mooie warme sound...
Of je moet ergens een oude M25 (Blackback ofzo) kunnen scoren...

Mitch
11 februari 2008, 11:35
Een Beam blocker om hoogmid te verminderen? Ik ben echt ontzettend fan van die dingen, maar dan toch echt voor datgene wat ze wél kunnen: hoog spreiden.
In die PPC's heeft vroeger een V30 gezeten, tegenwoordig zit daar inderdaad een 100watter in. Ik gebruik zelf een Heritage H30 in een open back combo en daarin komt -ie ontzettend goed tot zijn recht. Of het mede daardoor komt weet ik neit, maar ik vind zelf dat -ie niet zo'n duidelijk hoogmid piekje heeft als een V30 (die wel meer tot zijn recht komt in een closed back cab).

Als je al met veel oversturing speelt weet ik trouwens niet of je er wel verstandig aan doet om een speaker te willen die minder hoogmid heeft, daarmee kom je namelijk wel beter door de mix. Just a thought.

Toaster
11 februari 2008, 17:42
Eigenlijk ligt het aan de tiny terror maar goed.

Je kan misschien ook eens een alnico speaker proberen (weber misschien)

svdijk
11 februari 2008, 19:46
Heb je een open back, zou ik de Heritage G12H30 nemen, in een closed back, en vooral een 4x12" kast vind ik de gewone G12H30 onovertroffen.
Die heeft een lekker dik mid, en een strak duidelijk laag zonder boomy te worden, in het hoog erg helder maar niet schel.
Vreemd genoeg vond ik de Heritage in een 4x12" minder klinken dan de gewone H30.
Maar da's natuurlijk ook persoonlijk.

@iro
12 februari 2008, 10:04
In die cabinet van orange zit geen v30 speaker volgens mij hoor. Je kan altijd eens openvijzen en checken.