PDA

View Full Version : Wat wordt hier gespeeld?



Spitfire
10 februari 2008, 17:24
Wat doet de tweede gitarist hier:
http://www.youtube.com/watch?v=2kcv7SuWqb8

Intro wordt gespeeld, zanger begint te zingen zonder dat hij zijn gitaar vastheeft en wanneer hij zijn gitaar weer vastpakt dan speelt de leadgitarist een ander riffje wat in mijn oren heel vet klinkt (op 0:56). Weet iemand hoe hij dat doet (zijn linkerhand komt close-up in beeld, maar ik kan er niet zoveel uit opmaken).

mr-02
10 februari 2008, 17:42
en dat geluidje op 00:11 hoe doe je dat ? :chicken:
(serieus)

Vonk
10 februari 2008, 17:46
en dat geluidje op 00:11 hoe doe je dat ? :chicken:
(serieus)

Feedback, gewoon je gitaar voor de speaker houden.

Spitfire
10 februari 2008, 21:47
Feedback, gewoon je gitaar voor de speaker houden.
En op een hoog volume spelen, het liefst met veel gain en je vingers van de snaren afhouden.

Maar weet iemand het antwoord op mijn vraag?

ErikE
11 februari 2008, 12:05
Tegelijk twee keer dezelfde noot spelen, 1x op de B-snaar (wijsvinger) en 2 vakjes verder op de G-snaar (ringvinger) door deze een hele noot op te drukken. En dat vervolgens verplaatsen afhankelijk van welke noot je wilt horen.

Door de noot op de G-snaar geleidelijk op te drukken naar de zelfde noot als de B-snaar krijg je een "vet" effect.

eddyvanbuiten
20 mei 2008, 20:26
Tegelijk twee keer dezelfde noot spelen, 1x op de B-snaar (wijsvinger) en 2 vakjes verder op de G-snaar (ringvinger) door deze een hele noot op te drukken. En dat vervolgens verplaatsen afhankelijk van welke noot je wilt horen.

Door de noot op de G-snaar geleidelijk op te drukken naar de zelfde noot als de B-snaar krijg je een "vet" effect.

ik heb geen gitaar bij hand, maar inderdaad, dit wou ik ook poster :)

The_syphon
20 mei 2008, 21:05
benden van de 3e snaar naar de noot op de 2e snaar, en die greep opschuiven