PDA

View Full Version : Battery (helemaal)



Danieldg
10 februari 2008, 15:53
Hey,
Ik heb Battery helemaal opgenomen, met een half geimproviseerde solo (ik heb wel de 'richtlijnen' van de solo gevolgd)

http://profile.ultimate-guitar.com/DanielDeGregori/

Commentaar is natuurlijk welkom!

Danieldg
13 februari 2008, 18:03
Niemand? :p

TimoSomers
13 februari 2008, 18:45
Klinkt wel lekker :)
Ken't origineel niet (vind metallica kut =]) maar vond dit wel gaaf.
De palmmutes konden wel wat strakker denk ik, maar komt wss omdat er geen drum was, dus dan is de maat wat moeilijker te houden?
De solo was ook wel netjes opzich, miste alleen afentoe wat feeling (vibrato, etc.), hoelang speel je?

Danieldg
13 februari 2008, 19:12
Bedankt! Ik speel nu bijna 3 jaar. (En het laatste jaar vooral Metal)

Ibanez666
13 februari 2008, 19:13
Ken't origineel niet (vind metallica kut =])

Ken je hun jaren 80 werk? Dat nieuwere spul is niet zo veel meer, maar albums als Master of puppets zijn erg gaaf en kunnen nu nog steeds mee.

Luke-wannabe
13 februari 2008, 19:42
Wat dacht je van drums :)
Klinkt best leuk hoor, maar ik zou toch wel een backingtrackje zoeken of die drums effe zoeken, want dit is vrij 'zinloos' (sorry voor de verwoonrding).

panicchain
14 februari 2008, 01:35
Heel goed voor 3 jaar

Klopgeest
14 februari 2008, 15:17
Goed gedaan, vooral het strakke ritme werk. Alleen de sound van die gitaarsolo is ... niet mooi vind ik. Bijna een soort neppig midi gitaar-geluid.

The Lo Lands
15 februari 2008, 10:34
Ik vind het heel netjes gespeeld en qua sound ook goed! Ik zou zeker op zoek gaan naar een drum (backing) track of een drummer die dit strak kan indrummen. Blijft een cool nummer!!

:rockon:

Hiddie
16 februari 2008, 13:36
Ken je hun jaren 80 werk? Dat nieuwere spul is niet zo veel meer, maar albums als Master of puppets zijn erg gaaf en kunnen nu nog steeds mee.

Nieuwere spul niet zo veel? Hun jaren 80 crap zuigt hard in vergelijking met de black album, load, reload, garage. Het valt nog wel te pruimen, maar geef mij maar King Nothing en Whiskey in the Jar ipv Trapped Under Ice en Disposable Heroes :rockon:

Ik vind die cover wel aardig klinken, maarja, het is een cover. Die solo is overigens wat minder.

The Lo Lands
16 februari 2008, 19:44
Nieuwere spul niet zo veel? Hun jaren 80 crap zuigt hard in vergelijking met de black album, load, reload, garage. Het valt nog wel te pruimen, maar geef mij maar King Nothing en Whiskey in the Jar ipv Trapped Under Ice en Disposable Heroes :rockon: Zuigt hard zou ik zeker niet willen zeggen, plaats het binnen de tijd en genre en je zult het meer gaan waarderen. Voor mij persoonlijk waren de albums t/m 'Justice for All' zeer invloedrijk en inspirerend door de lange composities en eerlijke rauwheid zeg maar. Zo zie je maar dat smaken verschillen. Het werk daarna kan ik ook waarderen!

guitarchris
18 februari 2008, 23:43
Keep on HARKING in the free world.. Echt van die harkriffs van metalica!!

Danieldg
19 februari 2008, 22:05
Bedankt allemaal voor de comments!

@guitarchris: wat bedoel je met 'harking' ? :p

guitarchris
19 februari 2008, 23:56
metalharkriffs

Bloodline
20 februari 2008, 09:10
Tof! een Metallica cover !!

Het intro is niet echt strak, vooral wanneer het 3 tonig gedeelte komt en dan die triool komt. Maar jonge ik zeik ook wel hoor, want je speelt 3 jaar ? Gaat dit de goede kant op.

tips:

Oefen met een metronoom, wordt je lekker strak van!!

En als je oefent doe dan de petrucci les :D :

begon op 120 en dan 140, dan 130 en dan 150 etc etc. ( + 20 - 10)