PDA

View Full Version : Black (Pearl Jam cover)



CowGuitar
10 februari 2008, 14:58
Mijn versie van het nummer Black van Pearl Jam.

Kritiek meer dan welkom, want ik wil het opsturen voor m'n aanmeldingen bij conservatorium/rockacademie.

http://www.speedyshare.com/558544479.html

bass blom
10 februari 2008, 15:04
teveel spam popup shitzooi

CowGuitar
10 februari 2008, 15:08
Hij is ook op m'n myspace (http://www.myspace.com/rutgergommers) te beluisteren.

marter544
10 februari 2008, 18:53
Ik vind et mooi gedaan, hoewel ik wel vind, dat je stem niet echt naturel klinkt zegmaar, alsof je het probeert te vervormen naar de stem van Vedder, klinkt on-natuurlijk.

CowGuitar
10 februari 2008, 20:13
Klopt, dat hoor ik vaker.
Vroeger deed ik dat expres, maar nu kom ik er niet meer vanaf. Het is dus meer dat ik hem nadoe en het naar m'n eigen stem probeer te vervormen, haha.

Luke-wannabe
10 februari 2008, 20:59
Klinkt super goed rutger! Je kunt ook best leuk zingen!
Vind die gitaar wel erg compressed klinken, maar dat ligt niet aan het spel maar aan de produktie.

savale
10 februari 2008, 22:45
Wow lekker man! Wist niet dat je zo'n lekkere zangstem had! Echt goed gedaan.

Ik zou er nog wel wat aan doen voordat je het op gaat sturen: de boel klinkt behoorlijk overstuurd zodra de elektrische gitaar erbij komt.

Luke-wannabe
10 februari 2008, 22:52
:sssh: volgens mij hoort dat zo..!

savale
10 februari 2008, 23:00
:sssh: volgens mij hoort dat zo..!

Mjah je hoort het ook een beetje op de zang, niet alleen op de gitaar. de master is gewoon hier en daar wat overstuurd lijkt het. Het is iets dat mij wel stoorde in ieder geval.

gitaarhaantje
11 februari 2008, 09:31
Klinkt opzich wel lekker hoor!!!

Ik vind alleen de "drums" niet helemaal lekker in de maat of heb ik het mis?


Groeten Laurens

CowGuitar
12 februari 2008, 14:13
Klinkt opzich wel lekker hoor!!!

Ik vind alleen de "drums" niet helemaal lekker in de maat of heb ik het mis?


Groeten Laurens
We hebben het eerst met metronoom geprobeerd, da ging nog veel beroerder :D

The Miracle
12 februari 2008, 15:50
We hebben het eerst met metronoom geprobeerd, da ging nog veel beroerder :D

Is het niet verder op te lossen?
Want ik vind de drum zo best storend.

CowGuitar
12 februari 2008, 20:39
Ik zou het opnieuw kunnen opnemen, maar zo storend vind ik het nou eigenlijk ook weer niet.

Mitch
12 februari 2008, 20:51
Er vallen me een paar dingen op: de gitaar klinkt steeds een beetje vals, misschien door een capo?
Over de zang twee dingen, of nou ja, eignelijk is het hetzelfde geloof ik. De Engels/Amerikaanse uitspraak is niet overal even denderend. Waar ik dat het meest duidelijk vind storen, maar da's ook een beetje een zangtechnisch dingetje, is bijvoorbeeld hoe je 'clay' uitspreekt en laat doorklinken in de eerste regel, of 'once did' bij de tweede regel.
Ook de overgang naar kopstem is eigenlijk te langzaam en het volumeverschil is iets te groot.
Over het geheel klinkt het eigenlijk nog niet 'af', ik weet niet hoeveel tijd je er al in gestoken hebt maar het klinkt een beetje alsof je er nogal snel genoegen mee hebt genomen. Puur opbouwend bedoeld hoor !

mrkoetje
12 februari 2008, 21:49
lekkere poging op HET meesterwerk van Pearl Jam. ik vind het leuk klinken.

kritiek? verhoudingen! (zang te direct/hard) acoustisch + 2e gitaar totaal uit balans, acoustische gitaar is vals in de hoge regionen (hoge E snaar?)
solo-gitaar veel te "vies" in de effecten.