PDA

View Full Version : Handige Preamp (Pedaal)



Realeigo
10 februari 2008, 14:17
Omdat ik alle behalve een amp van mezelf ga verkopen en ik daarvoor terug een handig meeneembaar preamp pedaaltje voor wil terug kopen, ben ik op zoek gegaan naar zo'n pedaaltje.
Mijn eisen waren:
- Van Classic Rock tot Speedrock achtige taferelen, metal geluiden hoeven er niet in te zitten. (mag wel.)
- Moet in een gigbag passen.
- Mag niet rood én nier/hartvormig zijn.
- Mag wel rood zijn als het niet nier/hartvormig is.
- Budget tot 300 euro. (tweedehands)
- Voor direct spelen in PC/Di/ed..
- Geen reverb/delay/flangers etc. Als ik ze gebruik dan heb ik daar een G-major voor.

Omdat die krengen niet met 100 tegelijk in de winkel liggen. Wil ik graag eerst ff informeren naar een ander zijn bevindingen. Om van daaruit een keuze te gaan maken en testen.

De pedalen die mij opvielen:
- H&K Tubetools
- Mesa V-twin
- Damage Control Demonizer/Womanizer
- Koch pedaltone (prijzig!)

Iemand nog andere suggesties?
Sites naar clips?
Eigen ervaringen met deze pedalen?

Bvd!

vinni
10 februari 2008, 16:24
http://www.t-rex-engineering.com/graphics/pictures/2789_full.jpg (http://www.t-rex-engineering.com/graphics/pictures/2789_full.jpg)

T-rex Spindoctor

Vinni

Thom TK
10 februari 2008, 16:33
Damage Control dingen zijn volgens mij erg heavy, dus die zouden af moeten vallen. De Koch Pedaltone heb ik erg goede verhalen over gehoord, maar over de Mesa V-twin minder. De rackversie schijnt beter te zijn.

Dus een hoop informatie uit de tweede hand, maar weinig eigen bevindingen. Maar ik denk toch dat het wel de moeite waard is om te weten ;).

MarkS
10 februari 2008, 16:42
Is het enkel vanwege het recording gedeelte dat het een pre-amp moet zijn? En gebruik je hem onder "normale" (live-) omstandigheden gewoon als pedaal, of ook als pre-amp?

Realeigo
10 februari 2008, 16:48
Is het enkel vanwege het recording gedeelte dat het een pre-amp moet zijn? En gebruik je hem onder "normale" (live-) omstandigheden gewoon als pedaal, of ook als pre-amp?

Hij moet veelzijdig zijn, als ik eens naar een gig mn amp niet kan meenemen wil ik dit ding ook kunnen gebruiken. Maar ik ga het niet als pedaal gebruiken daar heb ik al een amp met vette overdrive voor.

Die spindocter lijkt serieus cool maar is ook heel erg $$$

MarkS
10 februari 2008, 16:53
Ok, dan valt Blackstar dus af. Hoewel je die ook via DI of speaker emulated out zou kunnen uitversterken.

Realeigo
10 februari 2008, 16:59
Yep die vallen af ja!
Netzoals tonebones en de plexidrive

En trouwens die damage control womanizer valt wel mee qua overdrive.
Qua soundclips is voor mij nu de Hijg en knetter tubetools het best klinkende.
(vooral het kanaal 2 met humbucker clipje spreekt me erg aan!)
Maar niet ver daar achter de Womanizert.

Mitch
10 februari 2008, 17:29
Ik wil hier op inhaken; ik overweeg ook iets aan te schaffen á la pre amp waar ik direct de tafel mee in kan. We gaan namelijk in-ear en dat heeft enorme voordelen, maar qua sound maakt het dan voor mezelf niet veel meer uit of ik een fijne amp meeneem die goed door de mix komt, want ik heb dan toch mijn eigen mix.
Echter: ik wil wel mijn eigen pedalenplankje kunnen gebruiken, dus ik zoek eigenlijk een cleane basis met DI uitgang. Iemand ideeën?

Jimwoud
10 februari 2008, 17:58
Engl Tube toner misschien. Ben benieuwd hoe die klinkt in verhouding met die H&K Tubeman.

almarvk
10 februari 2008, 18:26
Tube toner leek mij ook erg gaaf, maar zie je eigen helaas zelden tot nooit voorbij komen op de tweedehandsmarkt.

Jeroenvanhulsteijn
10 februari 2008, 18:40
ik zag dat vriesemusic een tubetoner in de executie verkoop heeft staan voor 250 euro. Voor die prijs zie je ze tweedehands nog niet eens geloof ik. Dus wellicht een ritje voor jullie waard.

Jimwoud
22 februari 2008, 22:18
Hey ben je nog steeds op zoek naar een preamp pedaal? Ik heb net een Engl Tube Toner gekocht, en hij klinkt erg lekker en is zeer veelzijdig, denk dat hij wel aan je eisen voldoet. Er staat er nog een op Marktplaats. Die van Vriese is helaas niet meer te koop;)

Dirk_Hendrik
22 februari 2008, 23:34
- Moet in een gigbag passen.
- Mag niet rood én nier/hartvormig zijn.
- Mag wel rood zijn als het niet nier/hartvormig is.


Je maakt het me zo moeilijk :seriousf:

kmot effe spamme.....zucht


http://www.dirk-hendrik.com/images/luca3.jpg

Wat, behalve dat het een preamp is, totaal niet van toepassing is. Dit ding is er juist op gericht om absoluut niet (klankmatig) te kleuren.