PDA

View Full Version : Ervaringen Spider III 75W



yalexw
10 februari 2008, 11:48
hallo
Ik heb nu een spider III 15W die ik 1,5 jaar geleden hebt gekocht toen ik net begon. Hij voldoet goed en ben er op zich wel aardig tevreden mee. Nu zag ik dus een 75W versie voor 300 euro en begon te denken dat dat misschien ook wel wat is om verder mee te oefenen.
Dit omdat deze versterker:
- meerdere amp-models
- de meerdere presets heeft
- meer watt (Voor als er een keer een band komt)
Nou heb ik de zoek functie gebruikt en ben wel wat wijzer geworden maar wat ik eigenlijk graag zou willen horen zijn meningen over deze versterker van mensen die hem hebben of erop gespeeld hebben. Wat jullie vinden van het geluid en dan ook bij lagere volumes. Wat jullie mening is zal ik het gewoon houden bij de 15W en later nog wel een keer wat anders kopen of de 75W aanschaffen en daar een tijd mee vooruit gaan?
alvast bedankt alex

[edit] Ik speel geen metal of iets dergelijks vind dingen als van halen,ZZ top wel leuk om te spelen maar speel vooral dingen die wel wat hebben met blues en poprock

Squier4ever
10 februari 2008, 14:32
ik heb de spider II 75 watt. die is voor mij leuk als oefenamp hier op mn kamer zit alles in. maar als ik nu een nieuwe amp zou moeten kopen was het een Vox AD50VT. klinkt IMO minder digitaal, en de models zijn mooier.

yalexw
10 februari 2008, 14:54
Dankje voor de tip zal wel even kijken of dat wat zou zijn :) . Ik zoek eigenlijk gewoon iets dat net iets meer heeft als mijn spider III 15W ik vind deze namelijk zoals jij het zegt digitaal klinken. Nou weet ik niet hoe dat zit met de 75W versie dat zal ik dan moeten proberen, maar iig bedankt. Zijn er naast deze twee merken nog meer merken die meerdere amps in een hebben om het zo maar te zeggen ik vind dat namelijk wel aantrekkelijk als oefenversterker dat je gewoon zo kan schakelen tussen geluiden.

Jellyfish00
10 februari 2008, 15:38
Nou weet ik niet hoe dat zit met de 75W versie dat zal ik dan moeten proberen, maar iig bedankt.
Je kan er van uit gaan dat de 75W versie niet ineens niet meer digitaal klinkt, het is in feite (bijna) dezelfde versterker als die je nu hebt, maar dan groter.

yalexw
10 februari 2008, 16:06
oke dan is dat duidelijk want ik dacht dat er een andere speaker in zat en er dus ook een ander geluid uit komt maar dat is dus niet het geval bedankt.

Squier4ever
10 februari 2008, 20:58
het geluid blijft digitaal klinken. zoals ik al zei die vox klinkt een stuk natuurlijker.

LAG-Grenade
10 februari 2008, 21:30
Ik heb de spider 3 75 nu een half jaar en ik ben er best wel tevreden over. het geluid is wel minder dan een buizen amp natuurlijk maar ik vind het digitale best wel meevallen.
Een groot nadeel vind ik wel dat je niet snel in een preset de instellingen kunt veranderen.

het volume voor op de laagste stand komt er goed uit voor op je slaapkamer en voor band oefeningen is hij ook luid genoeg, ik weet aleen hoe hij eruit komt op het podium
voor 300Euro vind ik het een goede versterker :)

iWishmaster
11 februari 2008, 02:50
In mijn oren klinken eigenlij vrijwel alle spiders hetzelfde. Of het nu een 15W spider II of een 2x60W spider III is ... Ik heb zelf een spider II 2x60W en ben er tevreden mee, maar ben ook driftig op zoek naar een buizenbak.

Modelversterkers zijn (vind ik) goed als oefen-amps en voor mensen die een enorme variatie aan muziek spelen, zoals een coverband met een extreem breed genre. De rest van de wereld moet gewoon voor een buizenamp doorsparen :hippie: