PDA

View Full Version : Mr. Blue has arrived....



zeppo
10 februari 2008, 11:13
http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/ody_bl_body1.jpg

Het blijft altijd leuk, een broertje of een zusje erbij ....

barno
10 februari 2008, 12:21
Hola! ik hou niet van blauw, niet van goud en niet van hums maar dit is een fantastisch mooie gitaar! congrats

Frisods
10 februari 2008, 13:21
mooi plankje man!

Makor1966
10 februari 2008, 13:29
Plank ziet er goed uit, mooi gefotografeerd!

Tho
10 februari 2008, 13:33
Wat een gaaf ding hey! Wat is dat voor een? Mag ik een foto van de headstock?

imlikeajungle
10 februari 2008, 13:35
En ik zoek me suf naar eentje, heb jij er 5. Bah!

Zéér knap exemplaar!

almarvk
10 februari 2008, 13:49
Erg gave uitvoering!

zeppo
10 februari 2008, 19:07
http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/ody_bl_headstock.jpg

Rinze
10 februari 2008, 19:10
Mooi ding, zit er een echte esdoorn top op? Wat kost zoiets nou, als ik vragen mag?

zeppo
10 februari 2008, 19:50
En ik zoek me suf naar eentje, heb jij er 5. Bah!

Zéér knap exemplaar!
Nee hoor, ik heb er geen vijf, vier maar .....
Maar misschien kan ik wel wat voor je doen!

zeppo
10 februari 2008, 22:34
Okee, nog eentje dan ....

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/ody_bl_body2.jpg

Orpheo
11 februari 2008, 11:45
ik zie de foto, en moet gelijk denken aan een liedje van UFO, baby blue. geweldig mooie kleur, toffe gitaar, mooie inleg, mooi fretboard: gefeliciteerd! familiefoto beschikbaar?

zeppo
11 februari 2008, 12:52
'tis eigenlijk wel mooi weer voor een groepsfoto ...
Zal eens kijken of dat gaat lukken.

zeppo
20 februari 2008, 11:42
gefeliciteerd! familiefoto beschikbaar?

Oke dan: hier is de gelukkige familie :D

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/ody_group.jpg

Er ontbreken nog wel twee of drie (toekomstige) modellen (hoop ik althans), gewoon, om het setje compleet te krijgen :cooler:

barno
20 februari 2008, 14:02
die peavy gitaren zijn eigenijk best mooi, maar heb ik het goed als ik zeg dat ik hier vier gitaren zie die eigenlijk alleen in kleur verschillen (op eentje na die bindings en andere inlay heeft).

Of zitten daar overal andere pups in?

dunnoaname
20 februari 2008, 14:06
Idd, lijkt me een beetje veel van hetzelfde, niet? Ik zou dan eerder het geld uitgeven aan een andere amp dan die Peavey....

zeppo
20 februari 2008, 14:35
Ze verschillen op dit moment idd alleen maar in kleur en afwerking :) Maar daar is niets mis mee, want dit zijn zo'n verschrikkelijk goede gitaren ...
Naam maar van mij aan dat ze een vergelijking met een LP Custom kunnen doorstaan, dit heb ik al uit meedere bronnen bevestigd gekregen (en zelf trouwens ook getest). En ik ga dus echt niet extra betalen voor de naam op de headstock, het gaat mij puur om de bespeelbaarheid en klank. Ok, ik heb ook een Gibson, maar dat is uit nostalgische overwegingen.
Die Peavey Transformer op de foto is eigenlijk best een aardige versterker: veel ingebouwde effecten en amp/cab modellen beschikbaar, volledig programmeerbaar, midi gestuurd.

Links zie je nog net een van mijn Ultra versterkers staan, 60 Watt buizenversterkers die ook -gaap, het wordt saai- voor veel te weinig te koop zijn. Heb ook nog wel een Fender versterker, maar die valt in het niet bij die Ultra's

Ik zal de eerste zijn om te beamen dat ik wel erg veel van 1 bepaald merk heb staan, maar als ik daarmee gelukkig ben en het geluid kan krijgen waarnaar ik op zoek ben, waarom zou ik dan veranderen? En dat geldt ook voor alle andere hier op het forum die zielsgelukkig zijn met hun LC Comet, hun Aria, PRS, Fender of Gibs(u)(o)n

Joey Handsome
20 februari 2008, 15:20
Helemaal gelijk. Ik heb ook alleen maar Fender gitaren, versterkers en EHX pedalen. Prima voor mij.

dunnoaname
20 februari 2008, 15:46
Ik geloof graag dat je een toffe sound krijgt uit die dingen hoor, zo was het ook absoluut niet bedoeld. Ik heb zelf ook een boel spullen die niet van de duurste merken zijn maar wel heel goed. Ik vroeg me eigenlijk meer af of je het niet een beetje overbodig vind om zo veel vergelijkbare gitaren te hebben. Ik zou liever een diversere collectie gitaren hebben, ik zou dus ook geen 4 LP customs willen.

Die buizenamp was me niet opgevallen :). Ik vind peavey transistorbakkies persoonlijk nergens naar klinken, maar ik ga dan ook niet voor effecten of amp modellen, heb liever iets simpels.

Cool dat je met onbekendere spullen een mooi geluid kan maken!

Daan_B
20 februari 2008, 16:01
Wow vette gitaar :o
Is dit het resultaat van een tele gefuseerd met een LP?

zeppo
20 februari 2008, 16:17
Wow vette gitaar :o
Is dit het resultaat van een tele gefuseerd met een LP?


Heb het al een keer uitgezocht:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/od_on_tele.jpg
Een Odyssey op een tele.

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/tele_on_od.jpg
en andersom

barno
20 februari 2008, 16:21
Ze verschillen op dit moment idd alleen maar in kleur en afwerking :) Maar daar is niets mis mee, want dit zijn zo'n verschrikkelijk goede gitaren ...
Naam maar van mij aan dat ze een vergelijking met een LP Custom kunnen doorstaan, dit heb ik al uit meedere bronnen bevestigd gekregen (en zelf trouwens ook getest). En ik ga dus echt niet extra betalen voor de naam op de headstock, het gaat mij puur om de bespeelbaarheid en klank. Ok, ik heb ook een Gibson, maar dat is uit nostalgische overwegingen.
Die Peavey Transformer op de foto is eigenlijk best een aardige versterker: veel ingebouwde effecten en amp/cab modellen beschikbaar, volledig programmeerbaar, midi gestuurd.

Links zie je nog net een van mijn Ultra versterkers staan, 60 Watt buizenversterkers die ook -gaap, het wordt saai- voor veel te weinig te koop zijn. Heb ook nog wel een Fender versterker, maar die valt in het niet bij die Ultra's

Ik zal de eerste zijn om te beamen dat ik wel erg veel van 1 bepaald merk heb staan, maar als ik daarmee gelukkig ben en het geluid kan krijgen waarnaar ik op zoek ben, waarom zou ik dan veranderen? En dat geldt ook voor alle andere hier op het forum die zielsgelukkig zijn met hun LC Comet, hun Aria, PRS, Fender of Gibs(u)(o)n


ik vind het heel okee hoor, zeker als het gaat om een ondergewaardeerd merk dat zo toch maar es mooi in de kijker wordt gezet, alleen mss beetje zonde dat je voor hetzelde geld je klankenbank kan uitbreiden door andere modellen/merken of instrumenten te kopen.

Rormo
20 februari 2008, 18:30
geluidsfragmentje?

Zo aan het uiterlijk zou ik zeggen, als je er eentje weg wilt doen, stuur me een pm. Zijn echt rete mooi.

Ik vind alleen wel dat op die blauwe zilvere element kapjes zouden moeten, dat geeft hem meer klasse.

zeppo
20 februari 2008, 19:35
ik vind het heel okee hoor, zeker als het gaat om een ondergewaardeerd merk dat zo toch maar es mooi in de kijker wordt gezet, alleen mss beetje zonde dat je voor hetzelde geld je klankenbank kan uitbreiden door andere modellen/merken of instrumenten te kopen.
Geen zorgen: met de rest is veel afgedekt: (beetje slordig knip en plakwerk)

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/horizontal.jpg

Alleen nog een ES-achtig iets.
NB Dit zegt niets over de kwaliteit van mijn spel.

barno
20 februari 2008, 20:16
wow! trek je hier even een blik gitaren open! dit vind ik echt leuk, temeer omdat die peavy modelletjes nog niet in mijn brain gestanst zijn door overkill.

Alleen de meeste linkse en de drie superstratachtigen rechts van de LP zijn mijn ding niet, de rest vind ik really nice. Zit er al een thinline tussen, de meest rechtse mss? en inderdaad, een es achtige en nog een jazzbak en je kan overal meespelen.

edit:
en die drie strats (twee naturel en zwarte dertussen): hoe klinken die? vind ik eigenlijk echt wel de moeite qua looks

zeppo
20 februari 2008, 20:58
temeer omdat die peavy modelletjes nog niet in mijn brain gestanst zijn door overkill.
Nog een reden om ze leuk te vinden (naast dat ze lekker spelen)


Alleen de meeste linkse en de drie superstratachtigen rechts van de LP zijn mijn ding niet
Ik speel helaas veel te weinig op de meest linkse (een Peer Dellen) Die gaat dan ook binnenkort in de aanbieding. De andere (Peavey Limited) bevalt mij veel beter.


Zit er al een thinline tussen, de meest rechtse mss?
Die rechtse is vandaag pas binnengekomen :D , het is een prototype van een -schrik niet- Peavey Raptor. Een eenmalig exemplaar, uit een Koreaanse fabriek. Deze tele heeft een volledig Rosewood top en heeft volgens mij toonkamers. Misschien zet ik mijn Dremeltje er wel eens in.


en die drie strats (twee naturel en zwarte dertussen): hoe klinken die? vind ik eigenlijk echt wel de moeite qua looks
Dat zijn T-60's erg, erg fijne gitaren. Jammer dat je in Hasselt woont, anders had je wel even langs kunnen komen om te testen.

barno
20 februari 2008, 22:49
prototype? begin te vermoeden dat jij gewoon op de payroll van peavy staat :)

zeppo
20 februari 2008, 23:16
Ha, nee, gelukkig niet :)
Ik zag deze toevallig op Ebay UK voorbijkomen. Ze waren daar wat 'oude troep' uit hun magazijnen aan het opruimen. Zag het helaas wat te laat, want er zat nog wel meer leuks tussen.
Moet trouwens opmerken dat de Ebay service perfect is: dinsdag verstuurd, en vandaag al bezorgd, en dat voor maar 25 pond