PDA

View Full Version : 2 voor de prijs van 1



wietse
10 februari 2008, 11:11
was gisteren weer bingo in eelde, een kennis van me tipte me dat er iemand net een electrische gitaar had uitgeladen dus ik op een drafje erheen en jawel nog niet verkocht, bijbehorende versterkertje al, maar de gitaar niet.
een echte laat 80's hairmetal plank een vantage 418 T compleet met floyd, die ik gisteren dus alweer vervloekt heb tijden het opzetten van nieuwe snaren.
geen verstand van floyds er staat op "MFG floydrose patents" niet licensed ofzo.
maar goed voor 40 euro compleet met strap, kabel en zelfbouwkoffer een goede deal.
helaas geen uncle mat plankje maar een koreaan.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/vantagefloyd.jpg
gitaar is erg netjes en amper bespeeld, speelt erg soepel klinkt alleen wat modderig elementjes zijn dus niet super.
zal wel weer de verkoop ingaan want ik ben niet zo'n superstrat liefhebber, maar een vriend van me wel dus wie weet kan ik die blij maken.

de 2e gitaar vind ik zelf veel leuker, draaide me om om de vantage te betalen zag ik nog een gitaar bij dezelfde man op de grond liggen, een opknapper voor een tientje.
hals goed, fretwerk heeft een vlakjob nodig,(jumbofrets) mooie body alleen er misten wat schakelaars en er was een humbucker ingezet op een wat ruwe manier.(met hamer en beitel)
gisteravond een paar uurtjes aan het prutsen en solderen geweest, de humbucker blijkt een schaller te zijn, en dit is het resultaat.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/nlspecial2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/nlspecialbody.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/nlspecialheadstock.jpg

humbucker gat netter gemaakt en er een kapje over geplaatst, tonepot weer gemonteerd en voor elk element fase schakelaars, er zaten veel gaten in de slagplaat man wat een boel soldeerwerk is dat, maar het resultaat mag er wezen, speelt echt als boter, geen fretbuzz ondanks de toch wel enigszins versleten frets.
en het ding blijkt ook nog eens graphtech zadels te hebben, enige nadeel, het kreng is zwaar!!!
lijkt me een zelfbouwer, kan namelijk geen merk vinden alleen een sticker met scs op de slagplaat en nl special op de headstock met op de achterkant een serienummer en made in holland.
volgens mij heb ik zo'n gitaar of een mischien wel deze een jaartje of wat geleden langs zien komen hier op het forum, dus wie weet meer??
ik ben in ieder geval happy.

Saf
10 februari 2008, 12:05
die laatste Wietse lijkt heel erg op de ibanez blazer gitaar of zoals ik hem heb op de Cimar Stinger gitaar.

Precies dezelfde body en headstock ook de slagplaat vorm lijkt erop. Zal eens zoeken of ik er foto van heb zal ik hem toevoegen. Heb de gitaar zelf momenteel aan een colega uitgeleend.

Die vantage vind ik zelf niet zoveel aan heb een 118T gehad met in plaats van een floyd een normale strat tremelo. Die elementen zijn inderdaad wat karakterloos en modderig.

Wel een mooie deal gedaan.

almarvk
10 februari 2008, 14:12
Mooie strat, maar raar hoe de planken van de body zijn verlijmd. Daar lijkt niets van te kloppen.

minoin
10 februari 2008, 14:13
Leuke stabiele gitaartjes, die Vantage's! Wietse koopt de wereld leeg met 100 euri hahaha Mooie deal!

hezz
10 februari 2008, 14:19
...en waarom leggen mensen hun gitaren toch steeds op steen. ;)

Leuke gitaar, die NL Special!

frekie
10 februari 2008, 14:33
Idd Ibanez Blazer body van essen zo te zien met niet originele strat nek. Superkoopje Wietse :noob:

wietse
10 februari 2008, 19:04
...en waarom leggen mensen hun gitaren toch steeds op steen. ;)

Leuke gitaar, die NL Special!

omdat de meeste trottoirs, wegen etc van steen zijn?
kunnen ze best tegen, je moet ze er niet opgooien natuurlijk.
@saf dat ibanez vertelde me de gitaartech van bob de jong ook al maar die dacht dat het een internetbody was, ik denk van niet is duidelijk geaged door de jaren.
en zo lang bestaat internet nog niet.

bass blom
10 februari 2008, 19:13
en nog steeds zeg je dat je plaatjes er niet groen uitzien wietse? :D

Arvoitus
10 februari 2008, 21:13
Iets zegt me dat het geen floyd systeem is maar een Kahler systeem ;)

Die 80's gitaar doet me heel veel denken aan een Charvel model 6

wietse
10 februari 2008, 21:25
Iets zegt me dat het geen floyd systeem is maar een Kahler systeem ;)


kahler ziet er heel anders uit en anders zou er geen floydrose patents op staan lijkt mij.

Orgasmocaster
10 februari 2008, 21:27
Goeie deals! vooral de 2e vind ik mooi!
Koreaanse Vantages zijn helemaal niet slecht, ook al zijn het geen matsumokos!

Arvoitus
10 februari 2008, 21:43
kahler ziet er heel anders uit en anders zou er geen floydrose patents op staan lijkt mij.
Mijn excuses, niet goed gezien/gelezen.

Maar zo te zien lijkt het echt een kahler systeem :S