PDA

View Full Version : Epiphone Valve Junior ombouwen tot tube reverb unit



johantipker
9 februari 2008, 23:53
Kun je een Epiphone Valve Junior of een Benton Ga5 ampje ombouwen tot standalone tube reverb unit?

(die '63 Fender reissue tube spring reverb unit is wel heel duur enzo... voor een beetje walm... :D)

maar wellicht stel ik hier een noobvraag...

Jimwoud
9 februari 2008, 23:58
Alles kan...(in de ruimste zin dan)

Maar koop dan een bouwpakket(tube reverb) bij www.tedweber.com en laat die in elkaar flansen door iemand of door jezelf natuurlijk. Denk dat je dan goedkoper uit bent, en dat het een hoop werkt bespaart.

MCBasje303
24 augustus 2009, 11:33
Dit is al een oud onderwerp maar vond op internet een bedrijf dat hiervoor een kit levert. Namelijk: bitmomodkits. Lijkt mij wel erg interessant. Ben benieuwd of iemand het al gedaan heeft.

Puerco
24 augustus 2009, 12:34
De HOTROD versie (http://www.thomann.de/nl/epiphone_valve_junior_hot_rod_head.htm) kun je ook als reverb unit gebruiken.

Chris Winsemius
24 augustus 2009, 13:56
Kun je een Epiphone Valve Junior of een Benton Ga5 ampje ombouwen tot standalone tube reverb unit?

(die '63 Fender reissue tube spring reverb unit is wel heel duur enzo... voor een beetje walm... :D)

maar wellicht stel ik hier een noobvraag...

Itt. tot 'n Champ of Valve Junior bevat zo'n '63 reverb-unit meer onderdelen, knoppen en 'n galmveer dus is de rpijs daar ook naar.

Als je crea-bea bent:
- VJ strippen
- 1 pre-amp-buisvoetje extra plaatsen
- ombouwen tot reverb-unit
- princeton-reverb-formaat tank gebruiken
- klaar ;)

(zal ook niet mega goedkoop zijn)

fredjuh
25 augustus 2009, 16:48
als je nog zo'n versterker hebt liggen maak je er voor een duppie een reverb van, anders kun je t beter anders aanpakken. Dat is de strekking van het verhaal zo'n beetje.

Chris Winsemius
26 augustus 2009, 11:17
als je nog zo'n versterker hebt liggen maak je er voor een duppie een reverb van, anders kun je t beter anders aanpakken. Dat is de strekking van het verhaal zo'n beetje.

buisje, spoeltje, reverb-tankje, 2 potjes, 2 knoppen, etc., etc.

helaas meer dan 'n duppie.... ;)

fredjuh
26 augustus 2009, 17:44
alles is relatief:soinnocent:
Maar waar heb jij eigenlijk een spoel voor nodig? Of wil je de slechte filtering verbeteren?

Chris Winsemius
27 augustus 2009, 01:05
alles is relatief:soinnocent:
Maar waar heb jij eigenlijk een spoel voor nodig? Of wil je de slechte filtering verbeteren?

'63 Fender reverb unit.....
(zie schema)

fredjuh
27 augustus 2009, 16:32
Ik dacht al dat je dat bedoelde:soinnocent: