PDA

View Full Version : Flightcase vraagje



AART
9 februari 2008, 23:40
hoi allen,

Ik wil een flightcase maken/laten maken voor Mijn Mark IV denk ik, maar dan het liefst wel een met nog ruimte voor een extra head of klein rackje.
De case die ik zoek ziet er ongeveer zo uit als deze van forumlid DML, maar dan met twee keer de onderste ruimte en zonder het rackje(modulair rackje wat in het 2e ampdeel past kan ik zelf wel maken):

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p86092n2.jpg

Nu is mijn eis wel dat ik er nog spul op kan stapelen(4x12) ivm compactheid, is dat mogelijk op zo'n rack, oftewel: zijn ze stevig genoeg? En waar kan je zoiets goed laten maken(waar moet ik dan op rekenen qua prijs)? Of is het goed zelf te doen?

Ik wil mijn Mk 4 namelijk in een case en dit is volgens mij een ideale tussenweg tussen rack en losse head(makkelijk uit te halen als je dat wil).

Iemand die ervaring heeft/ hier iets op kan zeggen?

Nielsje
10 februari 2008, 00:03
Case Company levert goeie cases voor een goeie prijs is mijn ervaring. Je kan ook zelf een case maken, er zijn sites die wel onderdelen, of op maat gemaakte bouwpaketten leveren. Bij de bouwpaketten is het voordeel dat je niet veel meer zelf hoeft te doen, alleen maar te poppen. Echter, het prijs verschil is dan niet meer zo groot (uitgaande van een stolpcase, want daar heb ik er twee van) zo'n 30 euro. Als je alleen onderdelen koopt, wordt het verschil groter, maar heb je d'r weer een hoop werk aan. Bovendien ga je poppen als 'niet fijn' ervaren. Het spul is overigens prima te stapelen.

Ik zou zeggen, mail hem eens.

Bernd Veenema
10 februari 2008, 00:18
Ik ben er ook mee bezig inderdaad en als je de onderdelen besteld en hem vervolgens zelf maakt ben je behoorlijk goedkoper uit. Je kunt de onderdelen oa bestellen bij Flightcase-onderdelen.nl of zoiets. Ik zou daar alleen geen plaatmateriaal bestellen, want dat vind ik daar nogal prijzig. Voor een stolpcase ben ik aan materiaal ongeveer 100 euro kwijt. Daar komt dan nog een plaatje betonplex bij en dan ben ik voor ongeveer 135 euro wel klaar. Een offerte van Casecompany gaf aan dat ik er daar 265 voor moest betalen. Dit is wel een goede prijs, maar is wel behoorlijk duurder dan zelfbouw.

AART
10 februari 2008, 00:27
En hoe bevestig je zo'n tussenplaat dan? Ik ben namelijk totaal niet thuis in de flightcase bouwerij(speakercabs is meer mijn ding). Goed gedetailleerde beschrijvingen kan ik moeilijk vinden. Daarnaast heb ik veel van de benodigde apparaten niet(komt dus weer bovenop de bouwprijs).

casper innosence
10 februari 2008, 00:53
hey aart,

Ik kan je ook aanraden gewoon ffe contact op te nemen met CaseCompany, bouwen snel, goed en voor n nette prijs. Alles op maat gemaakt, zoals jij het hebben wil.. Gewoon effe bellen/mailen

En stapelen gaat prima.. Ik heb een dergelijke kist ooit zelf gebouwd.. en zelfs daar durfde ik mn 4x12 op te gooien..Zat een DSL in toen, maar die kist doet nu dienst als dekenkist.

AART
10 februari 2008, 01:25
Ik zal casecompany eens mailen dan, maar voorlopig zijn het enkel plannen ivm vakantiekosten/plannen, maar ik struin de markt een beetje af, alvast informatie inwinnen.

Maar Casper, over dat stapelen, jij had toch een stolpcase? voor 1 top? denk je dat zo'n case als in mijn beginpost ook een 4x12 met gemak houdt?

dml
10 februari 2008, 08:01
Wat betreft die stevigheid, zit het wel snor. Ik heb namelijk vaak genoeg, vanwege ruimtegebrek, m'n 4x12 (Recto Standard, dus zo'n joekel) bovenop dat schitterende rekje moeten zetten.

Tegenwoordig heb ik voor m'n top alleen een stolpcase en daar kan de 4x12 ook zonder problemen bovenop worden gezet. Sterker nog, ik sta er soms zelf ook nog wel op en ik weeg toch wel het dubbele van een 4x12.

Mag ik nog even van dit moment gebruik maken en melden dat dit rek nog steeds te koop is? Dank u.

JohnLord
10 februari 2008, 10:01
130 euro aan materiaal is toch aan de lage kant vind ik. Heb je ook montagemateriaal zoals popnagels, lijm etc meegerekend en zachtschuim, ook redelijk duur. Bovendien is het een utopie te denken dat je eigen gereedschap gratis zou zijn. Als je echt alles rekent kun je met het zelf maken van een profi case niet zo veel verdienen. Ben het dus met Nielsje eens.

dml
10 februari 2008, 10:46
Valt wel mee. Ik was voor mijn case (voor mijn top, als bouwpakket, incl. grote handvaten, bolhoeken, overzethoeken, hoeklijn, scharnieren, hardschuim, vlindersloten en natuurlijk het plaatmateriaal (9mm multiplex+1mm HPL)) ongeveer 150 euro kwijt. Alle hardware is overigens van Penn Fabrication. Moest ik 'm nog wel zelf in elkaar zetten.

AART
10 februari 2008, 11:21
Valt wel mee. Ik was voor mijn case (voor mijn top, als bouwpakket, incl. grote handvaten, bolhoeken, overzethoeken, hoeklijn, scharnieren, hardschuim, vlindersloten en natuurlijk het plaatmateriaal (9mm multiplex+1mm HPL)) ongeveer 150 euro kwijt. Alle hardware is overigens van Penn Fabrication. Moest ik 'm nog wel zelf in elkaar zetten.

Hey, fijn dat je reageerd, ik had je ook nog een pm gestuurd, maar die heb je denk ik niet gezien. Waar heb je dat bouwpakket besteld en is het in elkaar zetten goed te doen(en zou ik de maten van je case mogen(vooral de onderruimte en diepte?).

Nocki
10 februari 2008, 11:36
Leuk dat jij hier ook al achteraan zit. Ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om dat ding van DML te kopen maar er steeds van afgezien...
Weet eigenlijk niet of alles past voor me, wat de maten zijn en ik vind de prijs wat hoog denk ik...

Ik loop dus nog steeds met dit idee rond maar ik kom er maar niet uit :)

Nielsje
10 februari 2008, 11:41
Uiteindelijk is er geen goed of slecht. Het is maar net wat je net wil. Wil je iets van 40 euro besparen? Doen, maar vergeet niet dat je misschien wel 2 dagen bezig bent. Bovendien moet je het zelf wel goed doen, en als je geen ervaring hebt (ik weet niet hoe handig iedereen hier is) kan er iets mis gaan, en dat wil je natuurlijk niet. Ik heb de luie aanpak gekozen. Dan maar een biertje minder en bovendien kan ik m'n tijd goed gebruiken om te studeren.

Ik vind Case Company toch wel erg scherp geprijst, heb ze nog niet goedkoper gezien! Misschien dat als je zelf wil gaan bouwen, dat je begint met wat simpels zoals een gewone stolpcase? We zien het hier wel :) Succes!

AART
10 februari 2008, 11:46
Uiteindelijk is er geen goed of slecht. Het is maar net wat je net wil. Wil je iets van 40 euro besparen? Doen, maar vergeet niet dat je misschien wel 2 dagen bezig bent. Bovendien moet je het zelf wel goed doen, en als je geen ervaring hebt (ik weet niet hoe handig iedereen hier is) kan er iets mis gaan, en dat wil je natuurlijk niet. Ik heb de luie aanpak gekozen. Dan maar een biertje minder en bovendien kan ik m'n tijd goed gebruiken om te studeren.

Ik vind Case Company toch wel erg scherp geprijst, heb ze nog niet goedkoper gezien! Misschien dat als je zelf wil gaan bouwen, dat je begint met wat simpels zoals een gewone stolpcase? We zien het hier wel :) Succes!

Dan laat ik het maar bouwen denk ik, anders zit ik weer met zo'n onzinnige stoolpcase in huis :seriousf:

@ Nocki: Die van DML is ruim genoeg voor je Mark denk ik(recto maten gok ik zo), enkel iets breder, maar ik weet de precieze hoogte en diepte van een recto niet. Maar ik wil ruimte voor 2 heads, zodat als ik nog eens een boogie aanschaf(wat ik eigenlijk wel verwacht) ik die er zo bij in kan pleuren. Zolang die ruimte dan niet bezet is kan er rackspul in(das wel te fixen).

Jimwoud
10 februari 2008, 12:08
Dan laat ik het maar bouwen denk ik, anders zit ik weer met zo'n onzinnige stoolpcase in huis :seriousf:

@ Nocki: Die van DML is ruim genoeg voor je Mark denk ik(recto maten gok ik zo), enkel iets breder, maar ik weet de precieze hoogte en diepte van een recto niet. Maar ik wil ruimte voor 2 heads, zodat als ik nog eens een boogie aanschaf(wat ik eigenlijk wel verwacht) ik die er zo bij in kan pleuren. Zolang die ruimte dan niet bezet is kan er rackspul in(das wel te fixen).
2 heads, wordt dat niet heel zwaar? Dan moet je wel met een karretje gaan werken, en moet je altijd iemand erbij hebben om hem te tillen. Maar dat is met een 4x12 vaak ook het probleem natuurlijk.

Bernd Veenema
10 februari 2008, 12:17
Als je zelf geen gereedschap hebt, is het misschien niet echt aan te raden nee. Voor mijn stolpcase ben ik ongeveer 110 euro kwijt als ik het hout niet meereken. Dat hout kan mijn vader (die een houtbewerkingsbedrijf heeft) wel goedkoop krijgen en hij heeft alles om het in elkaar te zetten. Dus lijm en HPL kost mij allemaal ook niets.
Als je dat materiaal allemaal niet hebt, kun je denk ik beter 1 laten maken ja.

AART
10 februari 2008, 12:22
@Jimwoud: Jep, daar heb je 2 man voor nodig, maar als je dan in je eentje bent neem je gewoon een losse top mee uit de case...

@Bernd: Thanks, ik ben nu wel overtuigd om hem te laten bouwen, ik hou het wel bij cabs.

Bins
10 februari 2008, 12:30
2 heads in een case is echt dik zwaar man! Wij tillen 1 5150 in een case al liever met z'n 2en (kan wel in je eentje, maar is echt vragen om een hernia). Ik weet niet wat zo'n mark4 weegt, maar het zal niet veel schelen toch?

AART
10 februari 2008, 13:02
2 heads in een case is echt dik zwaar man! Wij tillen 1 5150 in een case al liever met z'n 2en (kan wel in je eentje, maar is echt vragen om een hernia). Ik weet niet wat zo'n mark4 weegt, maar het zal niet veel schelen toch?

Mark IV weegt hetzelfde als een 5150 denk ik, misschien iets minder. Zo'n case is zwaar ja, maar op wieltjes ook wel makkelijk. Maar met zijn tweeen lukt dat wel. Met zijn tweeen kon ik ook mijn oude rack met rackmount mark IV en een zooi andere fx etc. sjouwen. Enige probleem daarmee was dat je de Mark IV los niet zo makkelijk kon gebruiken...

casper innosence
10 februari 2008, 19:06
hey Aart,

De Soldano heb ik inderdaad in n stolpcase zitten. Maar een jaar of 3/4 geleden heb ik een case gebouwt in de stijl van die van DML, iets minder profi, voor (eerst de JCM900) mn DSL 100 + ongeveer 4/5he rack eenheid. Dat rack nooit gebruikt, behalve mn tuner. Ding was lompgroot, met wielen er onder, op zich wel fijn om t cab op te zetten (oorhoogte) maar toch uiteindelijk om practische redenen EN de aanschaf van mn Triple recto weer van af gestapt.

De triple nooit in n case gehad, altijd onder de dustcover. De Soldano altijd in de case, dit moet elke week 2x (repetities voor 2 bands) een trap op en af, is prima te doen, til m liever alleen dan met zn 2en, dat vind ik altijd maar onhandig.

dml
10 februari 2008, 19:39
In mijn case had ik zitten:
-1x Triple Recto
-1x Boss GT-Pro
-1x Rocktron Xpression
-1x Korg DTR1000
-1x Nobels MS-4
-1x T-rex BigFoot
-1x Sennheiser Freeport
Geloof me, dit was in mijn eentje niet of nauwelijks te tillen. Wielen zijn dan echt een must, maar die zitten er dan ook onder.
Deze case heb ik vanwege de speciale wensen helemaal laten bouwen. Zo past het voordeksel op het achterdeksel, je kan ze dus aan elkaar vast maken en daar weer bovenop het rek zetten, wel zo handig bij bijvoorbeeld festivalletjes als alles snel het podium op en af moet. En in het achterdeksel pas ook weer een flinke footcontroller.

Moet ik voor de liefhebbers morgen even de binnenmaten opmeten?

@Nocki:
Er valt altijd te onderhandelen.

AART
10 februari 2008, 20:02
Moet ik voor de liefhebbers morgen even de binnenmaten opmeten?


Graag als je dat zou willen doen. :)

dml
11 februari 2008, 11:41
Bij deze de (binnen)maten van het versterkergedeelte.

1. Tussen het schuim
650 x 235 x 250 mm (BxHxD)

2. Zonder schuim
690 x 265 x 275 mm (BxHxD)

De tunnel, dus de case zonder deksels, is 370 mm diep. Dus mocht je in de diepte voor de versterker meer ruimte dan aangegeven nodig hebben, dan is die ruimte gewoon voorhanden.

AART
11 februari 2008, 18:07
Thanks. Wta ik wel raar vind: Een recto is minder diep en lager dan een Mark IV head! Enkel een paar cm breder....

dml
11 februari 2008, 18:09
Thanks. Wta ik wel raar vind: Een recto is minder diep en lager dan een Mark IV head! Enkel een paar cm breder....

Tja, dat krijg je met die modeling van tegenwoordig.

Eh.........

AART
11 februari 2008, 19:17
Tja, dat krijg je met die modeling van tegenwoordig.

Eh.........

tsja, als line 6 ook al de afmetingen gaat modelen is het spoor helemaal bijster :P