PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar €250-€400



NightFox
10 februari 2008, 00:05
Hallo,

kben op zoek naar niewe gitaar...
Een ibanez leek me wel vet maar:

1.Je zie wel es gwone tremelo maar van die tremelos me een soort van brug erachter.....
http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_uk.html (Andere)

http://ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=SA120 ( gewone)

Die Joe satriani en Steve Vai hebben dat bijvoorbeeld...
Kun je met zon gwone tremelo ook van de vette Roooooaaaaaar geluiden maken?
Of ligt het hier helemaal niet aan....

2.Is een ibanez een beetje alround of alleen voor rock en metal....
Ik zelf speel blues, rock , hard rock.

3. Welke ibanez is vet ik heb het liefst 1 van zo'n vorm als de links...


alvast bedankt!

Ebbers

Blend
10 februari 2008, 00:16
mod-edit: nutteloos

Vonk
10 februari 2008, 00:52
3. Welke ibanez is vet ik heb het liefst 1 van zo'n vorm als de links...


Sorry deze vraag snap ik niet.

Verder hebben JS en SV toch gewoon een Floyd? Of je daar ROOOAAARRRR-geluiden mee kan maken weet ik niet, ik weet niet wat jij verstaat onder ROOOOAAAARRRRR!!!!

En verder kun je ook gewoon blues spelen met je Ibanjo. Het is de laatste tijd trend onder beginners om te vragen naar een gitaar waarmee je Cannibal Corpse kan spelen maar ook alle hits van Britney Spears...

Eko
10 februari 2008, 09:41
Voor het geval je serieus iets wilde weten :
Zo`n roooaar komt uit gitaar als je er goed op speelt. Je verlaagd de toon die je speelt ( of een accoord) door de arm van de tremelo naar beneden te duwen.
Zo`n tremelo is er in tal van variaties. Van heel eenvoudig, zoals een model op een oude Fender , tot een moderne Floyd Rose.
Het effect van allen is hetzelfde. Datgene wat anders is, is het gestemd blijven van je gitaar. Een Floyd Rose is daar beter in.

darkrazer
10 februari 2008, 17:11
Ik heb zelf een sa120 en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Ik heb alleen een oude versie (andere picks, tremolo, lak etc.) dus ik kan niet veel zeggen over toon en kwaliteit, maar ik denk dat het wel in de richting komt.

De sa120 is een erg veelzeidige gitaar die van een metal scheur tot een singe coin kan reproduceren, ondanks dat hij er geen heeft.

Ik denk dat jij met ROOOOAAAARRRRR!!!! een dive bomb bedoelt, daar heb je toch echt een floyd voor nodig, anders ben ik bang dat je je brug afbreekt en dan is je gitaar totalloss. Er zijn echter wel ibanez'en die met floyd die zich in jou prijs, zoals een rgr270 of als je iets meer geld hebt een s320, die vind ik zelf de mooiste.

Rormo
10 februari 2008, 18:27
Voor het geval je serieus iets wilde weten :
Zo`n roooaar komt uit gitaar als je er goed op speelt. Je verlaagd de toon die je speelt ( of een accoord) door de arm van de tremelo naar beneden te duwen.
Zo`n tremelo is er in tal van variaties. Van heel eenvoudig, zoals een model op een oude Fender , tot een moderne Floyd Rose.
Het effect van allen is hetzelfde. Datgene wat anders is, is het gestemd blijven van je gitaar. Een Floyd Rose is daar beter in.

Het andere verschil is dat je met een Floyd Rose tremolo veel verder kunt benden dan met een Fender tremolo. Het zit hem dus niet alleen in het op stemming blijven, maar ook het effect is anders.

LP_CL
10 februari 2008, 18:55
Jackson?
imo interessanter dan ibanez. Kijk ook eens tweedehands. Misschien vind je wel een leuke RG tweedehands. Toch zou ik voor een Jackson DKMG gaan. HSS, lekker veelzijdig...