PDA

View Full Version : Potlood in de topkam



GunMetalBlue
9 februari 2008, 21:38
Oi!

Ik doe dus altijd wat grijs potlood in m'n topkam gleufjes omdat dat voor minder wrijving zorgt...

Laatste keer heb ik er best veel in gedaan, en de snaar waar dat het geval was klonk meteen dof. (hij was dus nieuw)

Kan dat aan het koolstof in de topkam gelegen hebben?


(en dat koolstof was een tip van Iwa en het blijkt te werken, so shoot him, not me :D)

Greets!

Van Dattum
9 februari 2008, 21:46
Werkt idd. Grafiet is een smeermiddel, maar zoals met alles: Met mate!!
Als je teveel potlood in je kam doet, smoort het de snaartrilling.

GunMetalBlue
9 februari 2008, 22:44
Ohja, niet koolstof maar grafiet :D


Dan zal dat het toch echt wel geweest zijn, bedankt voor je hulp!

Pais
10 februari 2008, 10:12
Graffiet is een vorm van koolstof. (gerangschikt in een bepaalde structuur. Diamant is dat bijvoorbeeld ook)

Heb je de windingen van de snaren er niet meer dichtgesmeerd?
Ik heb laatst toen ik me verveelde ook graffiet in de sleufjes van de topkam gedaan. Gaf een bende joh. Uiteindelijk helemaal geen verschil verder, maar ik had toch al geen stemmingsproblemen.

GunMetalBlue
10 februari 2008, 22:09
Nou de windingen dichtsmeren zou knap geweest zijn bij een unwound snaar, had ik erbij moeten zeggen :)


Kan het bij een unwound snaar dan absoluut niét daardoor gekomen zijn? 't Was echt veel grafiet hoor...

drap
11 februari 2008, 01:51
Tipje: Inplaats van grafiet ff een blokje witte zeep over de topkam heen halen. Geloof me, het werkt.

Kaboemba
11 februari 2008, 11:16
Tipje: Inplaats van grafiet ff een blokje witte zeep over de topkam heen halen. Geloof me, het werkt.

ik heb het geprobeerd, het deed helemaal niets.
Maakt het nog uit hoe hoog je hem overheen haalt ?

drap
11 februari 2008, 11:44
Ik zou 'm er wel even tegenaan houden en dan heen en weer gaan met het zeepblokje. Drie keer is genoeg me dunkt.

Het geeft niks Kaboem. Sommigen moet je nou eenmaal alles woord voor woord uitleggen :D

Kaboemba
11 februari 2008, 12:06
Bedankt VRIEND, wat moet een mens zonder vrienden.

Mephistocles
12 februari 2008, 22:06
Dit even: ik heb het ook gedaan met grafiet (potlood), veel te veel natuurlijk, en inderdaad, bij mn tele werd het een beetje dof (ooit van gehoord, een doffe tele? Een schelle wel, maar dof?), en mn strat was helemaal een ramp. Voorlopig weegt het voordeel nog niet op tegen de nadelen. Misschien als ik een goede balans vind, maar ik ben bang dat het een compromis wordt.

Duff
15 februari 2008, 17:18
Ik zat er over te denken om dat bij m;n gitaar te doen maar nu ik lees dat die paar milligram (want meer zal het zeker niet zijn) je sound kunnen verpesten laat ik het maar zitten.