PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, rond 1.000 euro...



marc_olly
9 februari 2008, 13:27
Hey all...

Ik ben op zoek naar wat tips voor de aanschaf van een nieuwe gitaar. Normaal loop je gewoon een grote winkel binnen en ga je lekker proberen totdat je wat gevonden hebt, maar het lijkt er op dat ik of iets ouderwets zoek of gewoon nog niet de juiste winkel gevonden heb...

Ik zoek een superstrat, maar niet met 2 humbuckers! Het is bijna allemaal 2 humbuckers en in de duurdere klasse ook veelal met EMG's. En dat wil ik nu net niet.

Ik zoek een strat-achtige met een floyd, humbucker in brugpositie en 1 of 2 single coils zodat ik ook nog een redelijk strat-geluid kan produceren. Geen EMG's of andere actieve electronica. Ik ga hier een Charvel 475 voor opofferen. Ik heb al een ibanez rg550 en die bevalt op zich wel, maar ik wil iets voor erbij.

Ik heb ene paar opties gevonden, maar dat was allemaal via internet en ik was eigenlijk niet van plan om een gitaar van 1000 euro via internet te bestellen:

Fender strat met een humbucker in de brugpos. (geen idee welk type)
Een Jackson neckthrough met h-s-s pickups, maar die kan ik alleen op thomann of musik-produktiv vinden.
Een blade R2 (of R4 tweedehands)
Bo-el GG-200 classic?!?

Die laatste lijkt me wel wat, maar misschien zie ik wat over het hoofd en zijn er meer types/merken?

Tips wanted...

Thanks,

marc

Jellyfish00
9 februari 2008, 13:40
Kijk eens naar de Ibanez S-en met 2 single coils, zoals de SAS36FM (wel een beetje onder je budget)

http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/SAS36FMDRS-400ef8860878cb76dcb6b001550936cb.jpg
(sorry voor oversized)

Tho
9 februari 2008, 13:44
Ik raad je absoluut de Jackson SL3 aan!! Inderdaad enkel verkrijgbaar in Duitsland. Maar wat nóg beter is: zoek 2e hands naar een Jackson USA SL1.

minoin
9 februari 2008, 14:04
Zeker!! Een tweedehands SL1 gaat je heel blij maken! Maar al gedacht aan een Warmoth? Met niet teveel eisen moet je voor dat geld toch iets in elkaar kunnen plempen?

marc_olly
9 februari 2008, 14:33
Die ibbie is wel sjiek, maar daar moet ik weer een floyd in freezen.
Ik ga nog wel eens kijken op internet voor een jackson.

Heeft iemand wel eens zo'n apparaat via internet besteld?
Ik ben bekend met de halzen/profiel en dat bevalt me wel, maar ik heb nog nooit een gitaar via i-net besteld. Wel andere spulling, maar dat was meestal electronica voor mijn studio en dat durf ik wel aan. Maar een gitaar...

Bedankt voor de tips, ik denk inderdaad dat ik maar voor een jackson op pad ga.

THanks !

Tho
9 februari 2008, 15:18
Bij de grotere Duitse zaken is dat heel betrouwbaar. Hele simpele procedure ook, dus daar kan je je geen buil aan vallen. Let wel goed op of het product op vooraad is, want zeker bij Jackson kan een instrument wat niet op vooraad is nog wel eens 8 tot 12 maanden duren voor hij er is.

gerritje tralalalala
9 februari 2008, 16:25
der zijn toch ook fender strats met floyd :???:

Zjef
9 februari 2008, 16:30
Als je twijfelt over een Bo-El, raad ik je ten stelligste aan eens langs te gaan in z'n winkeltje. Huub is een ongelofelijk toffe kerel. Je kan dan nog steeds een andere gitaar kopen, maar dan weet je hoe een Bo-El speelt. In ben nog steeds heel tevreden met de mijne (Mach 2 standard).

toon-
9 februari 2008, 22:06
Een vriend van me heeft laatst een Jackson dinky (weet niet juist welke, sorry) met humbucker en 2 singlecoils én floyd rose voor zo'n 1000 euro in Piens (België) gekocht. Je kan er dus zeker kopen in de winkel.

iWishmaster
10 februari 2008, 00:20
Ik vind de nieuwe Fender strat HSS met S-1 switch (zie fender site) echt een geweldig ding (heb er sinds ~4 maanden een). Met wat soldeerwerk kun je de rearhumbucker splitten, heb je 10 verschillende pickup configuraties, kun je mee rocken, bluesen, funken en metallen met een beetje creativiteit.

Maar dat is zonder floyd rose, gewoon een 2-point synchronized tremelo ...

marc_olly
10 februari 2008, 10:52
Ik heb al zitten kijken naar een fender strat, maar ik moet echt een floyd hebben. Wat mij betreft is het of een floyd-achtige of een vaste brug.

Dit is puur persoonlijk en en brand ook niets af, maar mijn ervaringen met systemen waarbij er ook maar iets van frictie bij de topkam kan ontstaan zijn niet best. Zelfs na het installeren van een graphtech o.i.d. blijft het voor mij behelpen.

Op een of andere manier blijft zo'n Bo-el wel heel interessant.
Alleen Zutphen is zo'n eind...

Ik ga toch maar eens een tripje plannen.

Bedankt voor alle tips. Jullie komen toch wel zo'n beetje op dezelfde merken en types uit als ik. Iemand wel eens op een gitaar van een B-merk van Dean gespeeld? Ik zag ze bij Music all in in noordwijk hangen. Zag er sjiek uit en redelijk betaalbaar, rond de 1.000 euro. De naam is me even ontschoten.

Marc

Otje
10 februari 2008, 11:22
Ik zou voor een Lone Star Stratocaster gaan. Seymour Duncan Pearly Gates humbucker en 2 Texas Special single coils. Geen Floyd, maar beter een topgitaar zonder Floyd dan een matige mét Floyd :D. En een Floyd kun je er altijd later nog inzetten (al zou ik niet weten waarom, want met locking tuners en een zelfsmerend topkammetje blijft de boel prima op stemming). Op Marktplaats staat er eentje voor 800 euro.

jerome
10 februari 2008, 11:30
Er staat een zelfde USA HSS/Floyd Rose Strat als ik heb te koop op marktplaats. Erge fijne goedklinkende, veelzijdige en stabiele gitaar.
Ik denk dat er nog wel wat van de prijs af te praten is...

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/134023444-fender-usa-stratocaster-classic-met-floyd-rose.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-12

almarvk
10 februari 2008, 14:14
Die Bo-el gitaren zijn niet verkeerd! Erg goede prijs kwaliteit verhouding!