PDA

View Full Version : Stomme vraagjes...



roelercoaster
9 februari 2008, 11:38
Hallo allemaal!
Ik ben onlangs naar een kerel geweest die een prachtige mesa boogie rack in zijn muziekkamer had staan,nu ben ik er ook helemaal weg van maar nu vraag ik me wat af..
Ik las in het forum dat je met een preamp en poweramp al genoeg hebt voor zo'n ding te laten werken en nu ben ik dus erg op zoek naar die dingen maar ik heb al wat gevonden denk ik maar nu zit ik met de vraag :Kun je een lampen preamp aansluiten op een transistor eindtrap? ik vond de rocktron Gainiac II en de rocktron Velocity 100 en dat zijn dingen tegen een niet te hoge prijs.
Ben ik nu helemaal verkeerd of kan ik hier werkelijk wat mee? :???:

jw009
9 februari 2008, 12:00
Ja dit kan gewoon.

Arvoitus
9 februari 2008, 14:06
Je kunt het vergelijken met een Marshall Valvestate of een Line 6 Spidervalve.
Zijn beide ook mixjes.

roelercoaster
9 februari 2008, 14:39
maar is dit dan alles wat ik nodig heb om een geluid te krijgen samen met nog een cabinet?

Nitefly7
10 februari 2008, 12:33
maar is dit dan alles wat ik nodig heb om een geluid te krijgen samen met nog een cabinet?

dat en de (juiste!) kabels..

caliban
10 februari 2008, 12:51
Je kan beter een gewone top kopen als dat goedkoper zou zijn, want verwacht niet dat je het geluid van de mesarack gaat krijgen, gewoon omdat het ook rackgear is waar over jij speelt.
Naar mijn mening beter een volledige lampen head of combo.

paulusdeBKB
10 februari 2008, 22:54
Hoi Roelercoaster,

Of iets in een rack past of niet, zegt niets over hoe het klinkt natuurlijk. Het is leuk om over een rack te spelen maar het is voor een hoop gitaristen ook een hoop geknutsel. Da's niet erg als dat ook een hobby voor je is, maar als je liever gitaar speelt, zou ik het in eerste instantie gewoon bij een combo of top+kast houden. Is goedkoper, klinkt zeker net zo goed (maar is wat minder flexibel).

Als een gitarist heel goed klinkt over een bepaalde set, is het meestal een hele goede gitarist. Speelt hij over een Avora oefenversterkertje, dan is het nog leuk om naar te luisteren.

Nitefly7
11 februari 2008, 00:46
Hallo allemaal!
Ik ben onlangs naar een kerel geweest die een prachtige mesa boogie rack in zijn muziekkamer had staan,nu ben ik er ook helemaal weg van maar nu vraag ik me wat af..
Ik las in het forum dat je met een preamp en poweramp al genoeg hebt voor zo'n ding te laten werken en nu ben ik dus erg op zoek naar die dingen maar ik heb al wat gevonden denk ik maar nu zit ik met de vraag :Kun je een lampen preamp aansluiten op een transistor eindtrap? ik vond de rocktron Gainiac II en de rocktron Velocity 100 en dat zijn dingen tegen een niet te hoge prijs.
Ben ik nu helemaal verkeerd of kan ik hier werkelijk wat mee? :???:

dus je bent weg van het geluid van 'n Mesa-rack en hoopt dit te bereiken door een Niet-Mesa rack in elkaar te zetten.. ?

ik ben bang dat het geluid waar jij 'wild' van bent, geen 'rack'-geluid is, maar 'Mesa'-geluid (lijkt mij althans)...
in dat geval kun je er voor kiezen om;

- Mesa preamp + poweramp te kopen (Formula Pre + 20/20 of een Mesa Quad als je daar 't geld voor hebt..)
of gewoon een goede Mesa combo-versterker (F50, Nomad, Dual Caliber...)

welke Mesa-rack-combinatie heb je gehoord dan?
en wat voor speakers waren het? want een rackje met 2 losse 1x12" klinkt weer anders dan een rack met 2 losse 4x12" kasten...

roelercoaster
11 februari 2008, 20:15
de preamp was een mesa studio preamp denk ik en voor de poweramp zal ik nog eens moeten vragen want die weet ik niet meer..cabinet was een marshall uit 1969..

Kaïn
11 februari 2008, 23:23
Momenteel staat er een mooie quad te koop. Mischien een leuke investering? (Ik GAS erop, kaap em weg, alsjeblieft!)

roelercoaster
12 februari 2008, 20:06
quad,daar heb ik nog nooit van gehoord?Wat meer uitleg alsjeblieft?

Nitefly7
12 februari 2008, 20:45
quad,daar heb ik nog nooit van gehoord?Wat meer uitleg alsjeblieft?

hij bedoelt een Mesa/Boogie Quad Preamp (type van Mesa..)

ik denk btw dat je beter dit forum kunt doorspitten, want daar zul je meer vinden dan in dit onderwerp...
je kan dan mss later wat meer gerichte vragen stellen...

Raffel
12 februari 2008, 21:48
Momenteel staat er een mooie quad te koop. Mischien een leuke investering? (Ik GAS erop, kaap em weg, alsjeblieft!)

de mijne? ;)