PDA

View Full Version : Gitaar versieren??



Acap
9 februari 2008, 11:05
Hai,

Ik wil mijn gitaar op "pimpen" , wat nou het meest effectieve en makkelijkste manier is om mijn eigen gitaar te versieren? ik heb wat gelezen over inlays maar of ik het durf in mijn gitaar te schuren :S is er een simpele manier ? ik dacht aan soort van stikkers of custom paint?

Acap

Gothra
9 februari 2008, 11:07
Stikkers zou ik nooit doen, is zonde, en kut om ze eraf te halen als je ze niet meer wilt.

Acap
9 februari 2008, 11:15
ok dat was is wel logisch, en hoe handig is het om zelf te versieren met verf ?

macwilliams
9 februari 2008, 11:25
Ik weet niet wat je wilt maar je kunt ook van die stickers gebruiken om auto's van reclame teksten te voorzien. Mocht je het dan zat zijn dan kun je het er weer af krijgen door het licht te verwarmen met een fohn. Het snijden moet je wel eerst doen en dan plakken... ;)

Acap
9 februari 2008, 11:28
Ok, ik ben nog niet begonnen met ontweropen omdat ik eerst wou weten of het goed mogelijk is en hoe.

nevyn292
9 februari 2008, 11:43
zo gek als je zelf wilt, maar meestal is de weg heen veel makkelijker dan de weg terug, dat is het enige probleem

Vonk
9 februari 2008, 12:48
Mijn eerste gitaar was een zwarte LP met creme accenten (binding enz.). Ik heb toen een cremekleurig stickervel genomen (waarmee auto's worden beplakt) en een figuur uit laten snijden door de plotter/printer die op mijn vaders werk staat. Zo komt er dus geen inkt aan te pas, makkelijk te verwijderen (ook al heb ik daar nog steeds geen behoefte aan), en de plotter snijdt het figuur uit dus geen lelijke kniprandjes ofzo.
Het figuur is trouwens een Nederlandse leeuw, net achter de brug opgeplakt. De leeuw en een LP samen, dat is pas stijlvol.

Acap
9 februari 2008, 12:52
klinkt goed, ik ken ook iemand die werkt bij zo een winkel met zo een printer maar of die printer ook tribal figuren kan knippen weet ik niet. anders kan ik het altijd met de hand en een stiletto mesje eruit halen.

Enig idee waar ik dit soort stickers kan vinden?

Acap

Gothra
9 februari 2008, 12:52
Mijn eerste gitaar was een zwarte LP met creme accenten (binding enz.). Ik heb toen een cremekleurig stickervel genomen (waarmee auto's worden beplakt) en een figuur uit laten snijden door de plotter/printer die op mijn vaders werk staat. Zo komt er dus geen inkt aan te pas, makkelijk te verwijderen (ook al heb ik daar nog steeds geen behoefte aan), en de plotter snijdt het figuur uit dus geen lelijke kniprandjes ofzo.
Het figuur is trouwens een Nederlandse leeuw, net achter de brug opgeplakt. De leeuw en een LP samen, dat is pas stijlvol.

Foto'tje?:D

DiazArif
9 februari 2008, 16:40
Ja ik ben ook aan het denken hoe ik mijn gitaar zou kunnen 'pimpen'.
Ik speel nu met een Squire Stratocaster - Sunburst color en hij ziet er maar gewoontjes uit zou ik zo zeggen..
Het 'pimpen' van je gitaar is natuurlijk persoonlijk, en maakt je gitaar uniek.
Wat hebben jullie allemaal al verandert aan jullie gitaar?

Dark_Tranquillity
9 februari 2008, 17:06
Ik heb die special paint van mn CS afgebikt met een schroevendraaier, opzichterige jaren 80 pruttel, niet eens door de fabriek aangebracht. Vervolgens tot op het hout geschuurt, zwart geverft, een slagplaat van traanplaat erop, en gouden pinstripes aangebracht. Voila.

Nu zoek ik een plaats waar ik cheap en makkelijk aan stickers kan komen, Andreas Kisser RR here I come!

Kan mij het allemaal verrekken, mijn gitaar, hij gaat nooit meer weg. Ik kan hem zo vaak verneuken en mooi maken als ik wil. Is de verf aangetast? schilder hem toch gewoon over?

macwilliams
9 februari 2008, 17:15
Ik heb m'n mintgoene gitaar van haar lak ontdaan zowel de hals als body is nu mooi blank. En dan...... Maar dat spam ik in mn eigen topic. :p

Vonk
9 februari 2008, 17:38
Er bestaat al een topic over stickers op gitaren, en volgens mij staat er nog een verdwaalde foto van mijn LP bij.