PDA

View Full Version : n00b



silversideupx
8 februari 2008, 15:58
Ik ben een beetje een n00b als het aankomt op elektrische gitaren en versterkers.

Op de elektrische gitaar, je hebt daar een volumeknop en dan twee knopjes waar Tone opstaat, waarvoor dienen die?

En dan heb je nog een soort van klikschuiver op je gitaar en waarvoor dient die?

En met een versterker GX-30,
kan je er een distortion geluid bij krijgen?

Ik heb een Bakers BK-ST (http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=300193601620&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=020)

Badr
8 februari 2008, 16:15
kan je er een distortion geluid bij krijgen?


Mag ik er wat mayo bij?

M Kactus
8 februari 2008, 16:22
Dat zijn écht wel basisvragen, waarop je het antwoord gemakkelijk op dit forum kan vinden. De Search kan je daarmee helpen.
Maar goed, ik heb toch niks beters te doen :)
1. De Tone-knoppen van je gitaar halen het hoog uit je signaal. Het maakt het wat doffer: Proberen. Het zijn er twee: voor elk element eentje.
2. De schakelaar schakelt tussen je elementen. Waarschijnlijk gaat het zo: Nek-pickup>Nek+Midden>Midden>Brug+Midden>Brug. De nek klinkt warmer, de brug feller: Proberen.
3. Ik ga er maar vanuit dat je een Crate versteker hebt ? Daar heb je twee kanalen op: Een clean kanaal en een distortion kanaal.

Graag gedaan ;)

gerritje tralalalala
8 februari 2008, 16:23
zal ik het maar zeggen voor er een slotje op komt.

de tone knoppen draaien de hoge frequenties weg uit je signaal het word dus een doffer geluid.
En dat klikschakelaartje selecteert je element, hoe meer naar voren en je klikschakelaartje hoe meer je naar het voorste element schakelt.

Nog vragen?? geen vragen!!
Mooi zo.

EDIT:Je was me net voor

Mark1990
8 februari 2008, 16:26
die twee tone knoppen zijn voor verandering van je geluid, al is het verschil niet altijd goed hoorbaar, bij mijn beginners gitaar+versterker hoorde ik het verschil amper. die schuifschakelaar bepaalt welk signaal van je pickups naar de versterker gaat. als die schakelaar richting je hals staat, wordt alleen die pickup versterkt. dit is als het goed is een wat 'zachter' geluid dan als je de schakelaar de andere kant op zet.

voor de distortion zit er op je versterker waarschijnlijk een knopje met 'gain' of 'overdrive' probeer het maar eens uit.

succes verder!

silversideupx
8 februari 2008, 16:30
bedankt voor de informatie
en sorry voor de mensen die hierdoor geïrriteerd geraakten.

M Kactus
8 februari 2008, 16:34
bedankt voor de informatie
en sorry voor de mensen die hierdoor geïrriteerd geraakten.

Geen probleem, joh. Er wordt hier te vaak overdreven geïrriteerd gereageerd op beginners. We vergeten vaak dat we zelf ook ooit beginners waren.

Spitfire
8 februari 2008, 16:46
Geen probleem, joh. Er wordt hier te vaak overdreven geïrriteerd gereageerd op beginners. We vergeten vaak dat we zelf ook ooit beginners waren.

?

Ik zat direct op niveau'tje Paul Gilbert hoor ;)

no 1 hops
8 februari 2008, 16:50
?

Ik zat direct op niveau'tje Paul Gilbert hoor ;)juist!
kwam compleet naakt op de wereld net als hij. ;-)

M Kactus
8 februari 2008, 16:50
?

Ik zat direct op niveau'tje Paul Gilbert hoor ;)

Jij ook al ? Unleash The Fury! ;)