PDA

View Full Version : audio omzetten naar midi-files



heavy-metal-thunder
8 februari 2008, 14:39
Bestaan er programma's die audiobestanden goed omzetten naar midi-files?

harrie-beton
8 februari 2008, 16:47
Muziek weer naar midi is net zo iets als de rode verf weer uit een compleet schilderij halen.
in mijn faq pagina (link hieronder) staat een programma genoemd en uitleg.

amon
8 februari 2008, 18:01
Het kan wel, maar het wordt moeilijker /minder goed mogelijk naarmate er meer instrumenten in terecht komen. Met de Melodyne plug in kan het bijvoorbeeld.


Ik kan gaan viool spelen, maar speel dan bijvoorbeeld het dingetje op mn gitaar, haal het door de melodyne plugin, zet het om in MIDI en haal het door een vioolachtige synthesizer...

edit: wat ook leuk is is om je stem (een normaal gesprek) om om te zetten tot piano geluid, hehehe

Azrael
8 februari 2008, 18:07
Voor enkele parts....Melodyne

heavy-metal-thunder
8 februari 2008, 18:46
Muziek weer naar midi is net zo iets als de rode verf weer uit een compleet schilderij halen.
in mijn faq pagina (link hieronder) staat een programma genoemd en uitleg.

oké, thx. Als het zo goed werkt als Audacity dat ik via jouw site heb, dan ben ik best tevreden. Ik heb het nodig om wma en/of mp3-files om te zetten naar midi-files, hopelijk lukt het.

heavy-metal-thunder
8 februari 2008, 19:01
bestaat er gratis software hiervoor?

erwin_ve
8 februari 2008, 19:07
oké, thx. Als het zo goed werkt als Audacity dat ik via jouw site heb, dan ben ik best tevreden. Ik heb het nodig om wma en/of mp3-files om te zetten naar midi-files, hopelijk lukt het.

Dat gaat niet lukken! een enkele melodie kan software nog wel aan. Maar een complete band met vocals. Je mag van geluk spreken als deze alleen al de zangmelodie er uit pikt.

harrie-beton
8 februari 2008, 19:43
het programma die ik gebruikte zat gratis bij mijn telefoon. Die kan ik niet aanbieden maar er zijn wel demo's te vinden.
http://www.mp3-converter.biz/mobile-music-polyphonic/
16 dollar!


Melodyne kost 200 euro.
www.google.nl (http://www.google.nl)

kevaho
15 februari 2008, 13:21
gewoon googlen achter een midi file. Vaak zijn er ook wel betalende sites waar je midi files kan kopen en deze zijn over het algemeen niet slecht (in de normen van een midi file wel te verstaan hé)
Persoonlijk vind ik midifiles zwaar klote en een volledige verkrachting van het menselijk gevoel, maar dit doet niet ter zake. Nogmaals, op het internet zijn vaak goede midi files te vinden (eventueel mits betaling), maar om ze echt volledig naar je zin te krijgen is er vaak nog wel een halve a ganse dag werk aan. Programmatjes als melodyne werken ook tof als het inderdaad gaat om één enkele track. Ik gebruik melodyne voornamelijk voor pitchcorrectie van stemmen, echt wel een straffe plugin.

Groeten Kevin,