PDA

View Full Version : marshall JVM410H is binnen



jacobhdejong
8 februari 2008, 13:33
Al met al is het er toch van gekomen.
De Marshall JVM 410H is binnen.
Ik heb er gisteren tot laat in de avond mee zitten spelen.
En ben erg tevreden. Erg allround, en dus veel bruikbare geluiden.
Ik weet alleen nog niet goed wat ik met OD2 aan moet.
Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die nog wat te gekke settings hebben.
En dan voornamelijk de lead sound (OD1 en 2 en eventueel Crunch)
Er zitten namelijk zo veel knopjes op (overigens werkt dit zeer simpel en overzichtelijk). Ik heb al wat te gekke geluiden, maar misschien dat er mensen zijn die al wat verder zijn met de JVM

Voor de AMP een dikke vette 8, zou ik zeggen :seriousf:

Nocki
8 februari 2008, 13:37
Gefeliciteerd! kan je helaas verde rniet helpen maar het zijn leuke amps...

Squier4ever
8 februari 2008, 13:42
congrats, dat vraagt op pics natuurlijk!

ben vanhoof
8 februari 2008, 13:59
Ik gebruik als lead geluid OD 1 orange. De bas op 3/4, de mids juist over de helft en de treble iets voor de helft. Gain op 4/10 en de level op 6/10. Voor solo's alles hetzelfde alleen gebruik ik red mode.

Als crunch het crunch kanaal met alles op de helft, mss de mids er juist over. Voor een softe crunch orange mode, voor hardere crunch red mode. Als clean het clean kanaal natuurlijk met alles op de helft alleen de mids op 1/4. Level ongeveer iets over de helft.

Voor erg ruige metal geluiden gebruik ik od2 op orange, ongeveer dezelfde settings als od1 enkel mss de mids wat minder en de high wat hoger. Als het erg ruig moet speel ik soms op red mode.

Van de eindtrap presence op 3/4 en resonance bijna op het maximum, dit hangt er gewoon van af hoe "aanwezig" je je geluid wilt hebben en met wat voor cabinet je speelt. Ik speel met een engl pro 4x12 v30 en een marshall 1936 met v30. Beide cabinets heb ik voorzien van een soort van beamblocker waardoor het hoog ietsje meer gespreid wordt maar vooral goed gedempt als je vlak voor het cabinet staat. Ik vind het namelijk erg irritant dat als je er vlak voor gaat staan de speakers al die schelle troep in je oren zitten te blazen.

Hoeveel heb je hem betaald en van waar komt ie?

jacobhdejong
8 februari 2008, 14:21
Hee Ben,

Erg bedankt voor je settings ga strax gelijk proberen.
Ik gebruik hem met een brunetti 2x12.
Ik wil hem gaan gebruiken in combinatie met mijn G-Force.
Voor de amp heb ik 1380 betaald bij Maxguitars in Den Haag.
Ben erg tevreden. En mochten er nog meer mensen andere settings gebruiken.
Nou kom maar op.
Wat pics betreft, is ff lastig ivm mijn camera. Deze is kapoetovitz!

Groet J

GibsUn
8 februari 2008, 15:19
gefeliciteerd, wil er ook een kope...

EN NU PICS GODVERDOMME!! (kan me niet schele dat je cam kapot is)











:D

Nocki
8 februari 2008, 15:25
kapoetovitz!


Is dat net zoiets als Leica? Die zijn erg goed man!

jacobhdejong
8 februari 2008, 15:35
Pics genoeg op het internet.
Die van mij ziet er precies zo uit
Trouwens waarom ga jij GOD uitschelden? :???: Scheld dan maar op mij??
Ik heb m namelijk gemold, niet HIJ.










:D[/QUOTE]

Dude
8 februari 2008, 17:01
mooi ding he ?

succes ermee, en neem rustig je tijd om alle instellingen te doen, ik heb me een tijd lang gefocussed op 1 manier van instellen maar uiteindelijk na een hoop gepiel gebruik ik totaal andere waardes en dat werkt perfect !

Hier mijn live instellingen, gisteravond gebruikt in plan-c oa, prikt die lekker door de mix op een groot podium en je eind geluid wordt toch bepaald door geluidsman.

clean rood
Volume 9 Bass 8 Middle 4 Treble 6 Gain 1

Crunch rood
Volume 9 Bass 4 Middle 4 Treble 7 Gain 8

OD 1 rood
Volume 9 Bass 10 Middle 4 Treble 6 Gain 2

Reconance 5
Presence 7

master1 op 3
master2 op 4 (solo kanaaltje op crunch en op od 1 op footswitch gezet.

speakerkast 1960AX (greenbacks) en een les paul classic, boss chorusje en tubescreamer and thats it.


Gebruik voor het crunch kanaal en tubescreamer die vooral op level boost en zonder veel gain.

Ik merk als ik zonder dikke pa speel mn clean kanaal altijd op volume 7 staan en de crunch/od op 10 omdat de volumes anders wat verschillen, clean prikt makkelijker in de mix zeg maar.... geluidsman vertrouw ik daar wel mee maar als die er niet is of ik sta in en kroegje gaat het crunch / od volume dus wat omhoog.

Als ik een 2x12 met vintage 30s meeneem zijn de instellingen vrijwel hetzelfde alleen gaat de resonance wat omhoog en de presense wat terug. Klinkt die wat warmer en minder fel.

succes ermee

Baker
8 februari 2008, 17:06
feli!
Het is een geweldig apparaat.

Koop wel meteen ff een haakse plug voor je footswitch. Kan een boel ellende voorkomen.

Qua settings,
Buit het crunch kanaal lekker uit. Dit kanaal is echt te gek. Ook met een buisbruller idd.

Thijssie
8 februari 2008, 18:07
Gefeliciteerd! kan je helaas verde rniet helpen maar het zijn leuke amps...

Wat is "een leuke amp"?

Een amp die moppen vertelt?

GibsUn
8 februari 2008, 18:17
mod-edit: kansloos

hehe:: het is idd niet voor te lache ..

svdijk
8 februari 2008, 18:27
Gefeliciteerd!!!!
Geweldige amp, vergelijkbaar, of overtreft veel boutique amps qua sound!!!
Speel er al bijna een jaar mee, en wil niks anders meer!!
Settings die ik gebruik:
clean groen: bas 10, mid 5, treble 7, volume 3
crunch(alle modi):bas 6, mid 4, treble 6, volume 4, gain 5
OD1 groen en oranje:hetzelfde als crunch
OD2 oranje:bas 7, mid 3, treble 5, volume 6, gain 5.
Presence 5, resonance 6 , mastervolume van slaapkamervolume, tot 5, en alles daartussenin.
OD2 is echt vet en retestrak met een 7-string, maar meestal maak ik gebruik van OD1 groen(als crunch-sound) en OD1 oranje(voor het lead, en heavy slaggeluid).
Op dit moment heb ik twee schuine kasten met Celestion G12H30 speakers, en een rechte kast met Celestion Vintage 30 speakers, allemaal met Weber Beam-blockers.

jacobhdejong
8 februari 2008, 18:49
Hee lieve mensen!!

Allemaal erg bedankt voor het noteren van jullie settings.
Ik ga ze echt allemaal proberen!! :p
Ik vroeg me alleen af of het met de JVM ook mogelijk is om verschillende EQ settings in te stellen op het zelfde kanaal.
Ik bedoel clean groen een andere EQ setting, dan clean oranje of rood.
Ik vindt het boekje op dit punt een klein beetje summier.
Maar het kan ook aan mijn eigen onnozelheid liggen.

:strat:

Bernstien
8 februari 2008, 19:01
Welkom in de selecte (wordt steeds minder select, is een populair ding aan het worden) groep JVM 'gebruikers'!

Mijn ervaring is dat de beste instellingen van je amp nogal afhangen van de cab die je gebruikt. Ik heb een standaard 1960a met 2 V30's in een X met de bestaande T75's. Na deze mod draai ik bijvoorbeeld een stuk minder hoog in op de OD1 en OD2. Ik zou zeggen, schroef je gewoon suf en luister!

En o ja, ik ben ff te lui om de rest van de posts te lezen maar indien nog niet vermeld: Er is een (Amerikaans) JVM-forum met massa's JVM-adepten waarvan sommigen serieus weten waar ze over praten. Kan handig zijn als je met vragen zit waar Den Hollander niet uitkomt.

Veel plezier met je aankoop en de zoektocht naar een goede noisegate (ik kan de Rocktron Hush Super C aanbevelen)!

Cheers

ben vanhoof
8 februari 2008, 19:16
Heb je met een noise gate ook geen last van dat het minder strak wordt? Bv als je de intro van master of puppets speelt, dat hij niet direct reageert? Ik heb btw een replifex, en als ik de hush inschakel hoor ik eig zo goed als geen verschil, maar is dit niet normaal als je de noise gate in de loop steekt?

Baker
8 februari 2008, 20:00
Hee lieve mensen!!

Ik vroeg me alleen af of het met de JVM ook mogelijk is om verschillende EQ settings in te stellen op het zelfde kanaal.

:strat:


nou heb je een amp die bijna álles kan...
4 kanalen x 3 voicings + 2 mastervolumes.
Dat geeft je in principe 12 geluiden op twee verschillende volumes...

Maar wat jij wil kan niet.
Helaasch.

Er zit wel wat overlap in de voicings.
crunch red klinkt als OD green. Zo kun je wel twee eq settings gebruiken.

svdijk
8 februari 2008, 20:20
En o ja, ik ben ff te lui om de rest van de posts te lezen maar indien nog niet vermeld: Er is een (Amerikaans) JVM-forum met massa's JVM-adepten waarvan sommigen serieus weten waar ze over praten. Kan handig zijn als je met vragen zit waar Den Hollander niet uitkomt.


Klopt, leuk forum, wordt zelfs af en toe bezocht door de ontwerper van de JVM!!! Zeer informatief!!

Dude
8 februari 2008, 20:21
Er zit wel wat overlap in de voicings.
crunch red klinkt als OD green. Zo kun je wel twee eq settings gebruiken.


mijn bevinding is anders hoor ? qua gain komen ze misschien overeen maar wat ik ook draai... het crunch kanaal blijft meer ballen en druk hebben dan het od kanaal ?

ben vanhoof
8 februari 2008, 20:23
Bij open akkoorden en slagtoestanden wel, bij veel palmmute dingen klinkt od1 of od2 gewoon strakker dan het crunch kanaal.

Dude
8 februari 2008, 20:24
Klopt, leuk forum, wordt zelfs af en toe bezocht door de ontwerper van de JVM!!! Zeer informatief!!


http://jvmforum.com/ die ??? klein forumpie hoor ?




edit:

http://jvmforum.com/viewtopic.php?t=130

:cheerup:

Baker
8 februari 2008, 20:26
eh ja dat is ook zo,
maar je moet wat hč en het is maar een suggestie.

Dat is ook het mooie van de 2 kanaals jvm.
Die heeft crunch od orange op het ene kanaal, en crunch red op de andere.

Teminste, volgens de specs,
ik ben echt benieuwd of het ook zo klinkt.
Iemand hem al gespot?

Bernstien
9 februari 2008, 10:37
Heb je met een noise gate ook geen last van dat het minder strak wordt? Bv als je de intro van master of puppets speelt, dat hij niet direct reageert? Ik heb btw een replifex, en als ik de hush inschakel hoor ik eig zo goed als geen verschil, maar is dit niet normaal als je de noise gate in de loop steekt?

(excuus voor het off-topic gewauwel)

Ik vind het voordeel van de Rocktron juist dat, doordat het ding op de een of andere manier rekening houdt met de snelheid waarmee het volume van je toon afneemt, je juist strakker kunt spelen. Meteen stil bij korte onderbrekingen in high-gain riffs en nauwelijks sustainverlies bij lang aangehouden tonen. Ik moest wel wat experimenteren met de treshold, maar das logisch. Ik heb m in de loop tussen mijn JVM en mijn GT-8, werkt prima eigenlijk.
Ik ken de replifex niet en weet niet of de noisegate dezelfde 'slimme' noisereductie als de nieuwe hush gebruikt, moet je maar ff in de manual kijken.

Cheers

jacobhdejong
9 februari 2008, 11:40
feli!
Het is een geweldig apparaat.

Koop wel meteen ff een haakse plug voor je footswitch. Kan een boel ellende voorkomen.

Qua settings,
Buit het crunch kanaal lekker uit. Dit kanaal is echt te gek. Ook met een buisbruller idd.

Ja idd, het enigste minpuntje.
Naja als dat alles is

jacobhdejong
10 februari 2008, 18:10
feli!
Het is een geweldig apparaat.

Koop wel meteen ff een haakse plug voor je footswitch. Kan een boel ellende voorkomen.

Qua settings,
Buit het crunch kanaal lekker uit. Dit kanaal is echt te gek. Ook met een buisbruller idd.

Inderdaad,

Het crunch geluid is erg goed. De beide OD kanalen, moet ik nog wel wat aansluitelen. Ik wil graag wat verschillende sounds. Een lekere blues/rock sound heb ik er al wel lekker uit weten te halen maar ik zoek nu nog naar een echte highgain sound alla Van Halen.

Ook vindt ik het verschil lastig te horen tussen OD1 en OD2.

Dude
10 februari 2008, 19:57
od 2 is wat meer dichtgesmeerd ? vloeiender.... en dus voor mij minder bruikbaar omdat die mij wat teveel wegvalt in de mix.




btw... dat jvm forum heeft me een halve nacht aan slaapuren gekost. Gaaf forum hoor !

jacobhdejong
10 februari 2008, 21:49
od 2 is wat meer dichtgesmeerd ? vloeiender.... en dus voor mij minder bruikbaar omdat die mij wat teveel wegvalt in de mix.




btw... dat jvm forum heeft me een halve nacht aan slaapuren gekost. Gaaf forum hoor !

Ja idd ik denk ook dat deze inderdaad wat voller klinkt.
Maar meer te vol. Ja dat forum, ik heb ook ff gekeken mar staan niet echt settings/parameters op he?