PDA

View Full Version : Elementen voor in mijn Aria Pro II



pupanus1
8 februari 2008, 12:09
Hey ik heb na lang tobben toch besloten om nieuwe elementen in mijn Aria Pro II te gaan zetten. Het is een Rs-Wildcat een Fat Strat (of super strat) model gitaar.

Ik weet dat ik een Seymour Duncan JB in de brug wil (voor het ruige werk, en met een push-pull), maar nu zit ik met de single coils. De JB heeft erg veel output, dus wat voor single coils passen daar nu goed bij?

Ik heb echt de ballen verstand van elementen nog, en al helemaal van single coils.

Ik weet echter wel wat voor sound ik wil. Op mn nek element wil ik een volle warme clean tone en de midden positie mag best wat twang hebben en moet goed klinken met crunch.

Mijn doel is om er een erg veelzijdig gitaartje van te bouwen, de JB voor het harde werk, de midden positie voor blues en crunch en de nek voor een warme clean.

Ik weet niet of dit uberhaupt zo mogelijk is haha, dus vandaar

HELP :nervous:

Alvast erg bedankt!

edit: Oja dat ook nog weet iemand een goede winkel in Zuid Holland die veel elementen verkopen, ik kan via Inet niets vinden nml.

almarvk
8 februari 2008, 12:15
Als je al voor een JB hebt gekozen (heb ik ook, erg fijn element) kan je op de website van seymour duncan verschillende elementen ook horen. Zo zou je al een schifting kunnen maken tussen de keuzes van dat bepaalde merk.

EuroCinema
8 februari 2008, 15:04
edit: Oja dat ook nog weet iemand een goede winkel in Zuid Holland die veel elementen verkopen, ik kan via Inet niets vinden nml.

http://www.voxhumana.nl/

pupanus1
11 februari 2008, 09:37
iemand nog meer advies over de single coils?

pupanus1
20 februari 2008, 10:40
Ok ik heb zelf wat onderzoek gedaan, en ik zat te denken aan de SD SSL-3 Quarterpound in de brug en midden positie in combinatie met de JB in de brug.

Heet iemand ervaring met de quarterpound? En moet ik dan in de midden positie een nemen met reverse polarity?

Alvast bedankt

pupanus1
21 februari 2008, 12:01
ok no offence maar het begint behoorlijk irritant te worden dat ik geen reacties what so ever krijg hier, zo'n heel erg moeilijke vraag is het toch niet?

bass blom
21 februari 2008, 12:12
zou het aan je nick liggen?
en je sig? :D

pupanus1
21 februari 2008, 17:01
stelltje bevooroordeelde ouwe rukkers eeuhhh rockers zijn jullie :satisfie:

Maar serieus moet ik in de middle positie een reverse polarity nemen?