PDA

View Full Version : De zoveelste (advies beginnend gitarist)



Interloper
8 februari 2008, 10:53
goed, als eerste heb ik deze gitaar op het oog: de Jackson DXMG Dinky metal gray

http://www.groove-factory.nl/catalog/jackson-dxmg-dinky-metal-grey-p-5752.html

waarom? ik hoor van vele kanten dat deze gitaar goed voor z'n prijs is als het neerkomt op het metal geluid. Enige minpunt wat ik hoorde was dat de pick-ups een wannabe tube amp geluid produceren, maar ze zeiden al als je de pickups vervangt door behoorlijke Dimarzio's heb je een prima gitaar en voor de rest oogt hij gewoon mooi.

maar goed, bij zo'n gitaar hoort natuurlijk een amp. Nu is mijn vraag aan jullie wat voor mij de beste amp zou zijn als het gaan om het volgende.
- beginnend gitarist.
- moet in staat zijn fatsoenlijk geluid te produceren wanneer ik toe ben aan overdrive en/of distortion.
- hoeft geen belachelijk hoge decibellen te produceren want het is tenslotte alleen om te oefenen.
- budget doet er niet echt toe maar laten we wel reeël blijven.

Jimwoud
8 februari 2008, 11:05
goed, als eerste heb ik deze gitaar op het oog: de Jackson DXMG Dinky metal gray

http://www.groove-factory.nl/catalog/jackson-dxmg-dinky-metal-grey-p-5752.html

waarom? ik hoor van vele kanten dat deze gitaar goed voor z'n prijs is als het neerkomt op het metal geluid. Enige minpunt wat ik hoorde was dat de pick-ups een wannabe tube amp geluid produceren, maar ze zeiden al als je de pickups vervangt door behoorlijke Dimarzio's heb je een prima gitaar en voor de rest oogt hij gewoon mooi.

maar goed, bij zo'n gitaar hoort natuurlijk een amp. Nu is mijn vraag aan jullie wat voor mij de beste amp zou zijn als het gaan om het volgende.
- beginnend gitarist.
- moet in staat zijn fatsoenlijk geluid te produceren wanneer ik toe ben aan overdrive en/of distortion.
- hoeft geen belachelijk hoge decibellen te produceren want het is tenslotte alleen om te oefenen.
- budget doet er niet echt toe maar laten we wel reeël blijven.
Ik zou naar een winkel in de buurt gaan en de series gaan testen:
- Line 6 Spider
- Roland Cube
- Vox AD..XL

btw wat is je budget, en pickups die als een wannabe tube amp klinken slaat echt helemaal nergens op.

Interloper
8 februari 2008, 11:11
tsja, budget zou rond de 350 euro liggen, maar goedkoper is welkom.

almarvk
8 februari 2008, 12:06
En je wilt er metal mee spelen? En waarvoor zou je 'm gaan gebruiken? Thuis of ook met de band??

Voor 100 meer heb je een Peavey Valveking combo. Ook niet verkeerd!

ben vanhoof
8 februari 2008, 12:37
Je koopt een gitaar van een dikke €500 en je wil dan de pickups vervangen?? Welke oen geeft dan zoveel om een gitaar waar zogezegd slechte pickups in zitten... Die emg hz zijn geen slechte pickups, maar er zijn idd wel betere. En je vind best wel gitaren in die prijsklasse met degelijke Seymour duncan of Dimarzio pickups. Kijk naar ltd, jackson, dean,...

maylingjv
8 februari 2008, 12:57
of je koopt voor 150euro een oud versterkertje met een ietwat goed clean geluid en dan koop je deze voor iets minder dan 200euro.
http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht/htdistx.html

je gaat niet weten wat je hoort !

En daarna binnen een paar maanden ofzo koop je een hele deftige amp en verkoop je je blackstarpedaal aan mij voor een prijske ;)

Interloper
12 februari 2008, 13:54
wat muziek betreft ga ik uit van metal.

tis heel simpel, goed clean geluid om te oefenen in me kamer, dus nee geen achterlijke decibellen.

zodra ik wat kan spelen en toe ben aan het meespelen van (uiteraard) metal nummers wil ik er dat metal effect uit krijgen dmv een pedaal.

A la Bullet for my Valentine is het geluid waar ik uiteindelijk op zal doelen voor degenen die een voorbeeld willen :P

Ibanez666
12 februari 2008, 14:10
Mijn advies is altijd: kijk voor tweedehands. Als je goed inkoopt, kun je het spul vaak voor hetzelfde geld weer van de hand doen.

Geoffrey
16 februari 2008, 09:27
wat muziek betreft ga ik uit van metal.

tis heel simpel, goed clean geluid om te oefenen in me kamer, dus nee geen achterlijke decibellen.

zodra ik wat kan spelen en toe ben aan het meespelen van (uiteraard) metal nummers wil ik er dat metal effect uit krijgen dmv een pedaal.

A la Bullet for my Valentine is het geluid waar ik uiteindelijk op zal doelen voor degenen die een voorbeeld willen :P

Peavey bandit 112 transtube..!!!
metal genoeg.. en moet je niet zitten prutsen met pedalen om en degelijke klank uit te krijgen!!!
ik weet niet van waar je bent.. maar:
http://users.skynet.be/musiccenter-tielt/intro.htm

kleine winkel.. maar SUPERadvies!!! :hippie:

Geoffrey
16 februari 2008, 09:30
of je koopt voor 150euro een oud versterkertje met een ietwat goed clean geluid en dan koop je deze voor iets minder dan 200euro.
http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht/htdistx.html


koop dan beter een degelijke versterker die niet al te veel kost.. en die bestaan zeker!!!

JohnLord
16 februari 2008, 10:01
Ik ben het met AlmarvK eens. Die Peavey is echt geschikt voor jouw muziekstijl. Probeer op de tweedehands mark je slag te slaan of ga desnoods voor een iets goedkopere gitaar.

Bernd Veenema
16 februari 2008, 11:12
Een tweedehands Line6 Flextone is voor 350 euro ook wel te krijgen. Of een Vox AD100VT. Zijn erg leuke amps.

guitartub
16 februari 2008, 11:21
Die Vox AD 100 0f anders AD 50 kan ik van harte aanbevelen. Heb zelf de AD 60, er zitten fantastische versterker modellen in waarvan er een paar wellicht voor metal geschikt zijn.

darkrazer
16 februari 2008, 13:21
Die Vox AD 100 0f anders AD 50 kan ik van harte aanbevelen. Heb zelf de AD 60, er zitten fantastische versterker modellen in waarvan er een paar wellicht voor metal geschikt zijn.

+1
Voor metal kan ik de ad50 XL aanraden, of als je minder budget hebt een ad30Xl