PDA

View Full Version : Messa Class 2.90 geluids probleem!!



ThePainMachine
9 februari 2003, 16:37
Ik was vandaag aan het oefenen met mijn band, toen mijn geluid opeens veel harder ging. Na alles gechekt te hebben.. kwam ik er achter dat mijn B input de oorzaak is. Aangezien het volume harder en zachter ging als ik de plug bewoog. Hierdoor lichten ook 2 van mijn 8 buizen blauw op. Wat betekent dit precies?. Is het verstandig om zelf naar die plug te kijken?.. zodat ie wat steviger erin zit?.

Kan het ook met de aarde te maken hebben?
ik speel dus over een Messa, JMP 1, G-major, alesis, Korch stemapp.

Als jullie een idee hebben, dan hoor ik dat graag!!

BLOK182
9 februari 2003, 16:54
Mooie spulletjes, tis alleen Mesa met 1 s en Korg met een g, maar ik heb geen idee wat er fout is met je 2:90.

kokeleko
9 februari 2003, 17:30
Als je buissen blouw obligten dan moet je wel uitkijken , leikt me niet goed.

Sj03rd
9 februari 2003, 17:32
Als buizen blauw oplichten betekent het dat ze het niet erg lang meer gaan volhouden, er is al een topic hierover geweest een tijdje trug...
Twee blauwe streepjes op de buizen mocht meen ik wel maar helemaal blauw niet ofzo, maar kijk er zelf even naar!

FragDaddy
9 februari 2003, 17:33
klinkt gewoon als een los contactje in je plug. als je zelf handig bent kun je dat solderen, zo niet is het 10 minuten werk voor iemand die wel handig is.

als je het besluit zelf te doen. pas op. er zit wel hoogspanning in zo'n ding. (450volt) en dat blijft er nog dagen inzitten nadat de stekker uit het stopcontact is getrokken (elco's)

je buizen mogen best een klein beetje blauw oplichten. als ze echt helemaal blauw gloeien ipv oranje zijn ze niet vacuum meer en dan gaan ze heel gauw stuk.

ThePainMachine
9 februari 2003, 19:11
Nou dat zou dan weer lekker kut zijn. Die buizen zitten er net 5 maanden in.

FragDaddy
9 februari 2003, 23:28
dan zou ik ze niet direct vervangen. het lijkt me heel sterk dat ze dan op zijn. (of je moet gewoon pech hebben gehad met je buizen)

ik zou eerst die plug laten solderen. zodat ie iig niet meer raar doet als je er aan zit.

als je versterker daarna nog vreemd doet zou je verder kunnen kijken.

aadplagiaat
9 februari 2003, 23:40
Het kan ook zijn dat de moer, waarmee je plug vast hoort te zitten is losgetrild. Vaak zijn versterkers bij de ingang geaard (en alleen daar) dus als die aarde niet OK is loopt de stroom onregelmatig en kun je vreemde effecten krijgen :smile:.

Raffel
10 februari 2003, 09:58
ik dacht dat blauwe gloed in de buizen juist goed was. Ik las ergens iets over gas? (of is dat juist als ze rood worden :S )

ThePainMachine
10 februari 2003, 12:48
Heb net dus effe de deksel er af gehaald, en wat mij opviel was dat die 2 buizen die blauw worden. Dat het andere buizen zijn als de rest. Er zitten
6x 6l6 GC str 430 buizen in, en dus
2x 5881 GL6 str 425.
Hoor dit? maakt dit wat uit....

ThePainMachine
10 februari 2003, 14:37
Ik ben er achter... en het moeten altijd dus precies dezelfde buizen zijn.
Het eenige gevoel dat ik op dit moment heb is het gevoel van OORLOG!!!. Wat ben ik fucking kwaad op die klootzakkkkken. Heb mijn bon ook niet meer en zij weten van niks.
AAAAAAARRRRRGHHHHHHHH!!!

Ibanez RuleZ
10 februari 2003, 21:33
wat is er nu precies mis?

Harrald

habberdoedas
11 februari 2003, 14:41
Wie heeft jou het advies gegeven om maar twee buizen te vervangen in je 2:90. Wat een vreselijke (sorry) LUL is dat geweest, die er totaal geen verstand van heeft. Als het je lokale gitaardealer is geweest, meteen laten vallen die vent en een ander zoeken.

ThePainMachine
12 februari 2003, 11:50
Ze hebben een half jaar geleden AL mijn buizen vervangen maar de persoon die het normaal gesproken doet was op vakantie. Nou heeft een of andere droplul 2 verkeerde buizen er in gezet (de rest is dus wel goed)
Ik ben al lang blij dat het geen effect op mijn andere buizen heeft gehad.
Mesa buizen kan je altijd vervangen per 2 per 4... maakt niet uit. Als je maar NOOIT buizen van een ander merk er in doet. Al zijn het de zelfde type buizen (in dit geval 6l6 GC). Ik had effe rond gebeld namelijk wie die buizen nog had liggen. En bij Dijkman en Dirk witte en Music maniacs begonnen ze allemaal dat het geen enkel probleem is om er b.v. Koch buizen in te zetten. Ik vroeg nog of mijn Mesa dan niet weer helemaal afgesteld moest worden... nee dat was helemaal niet nodig zeiden ze. Maar gelukkig weet ik van een erg betrouwbaaare bron dat je alleen mesa buizen (zijn gematch
er in mag zetten. Echt sukkels... als ze maar geld verdienen, voor de rest weten ze echt alleen waar het ON knopje zit.

Ibanez RuleZ
12 februari 2003, 14:31
dan zijn het inderdaad prutsers: in iedere fatsoenlijke winkel weten ze dat mesa's een autobias hebben. dus dat je alleen mesabuizen er in kan stoppen. lekkere sukkels daaro....

Harrald

vinni
12 februari 2003, 19:49
Autobias?
Voor zover ik weet hebben alle Mesa's op de modellen na die verschillende type buizen kunnen hebben, een vaste bias. Dr is juist veel over te doen dat Mesa kan potmetertje inbouwt waarmee de bias kan worden veranderd. Mesa claimt dat dat helemaal niet nodig is en dat de bias helemaal niet aangepast hoeft te worden mits je maar Mesa buizen gebruikt. Verkooptruuk?

Groet,
Vinni