PDA

View Full Version : Not another help-me-chose-my-amp topic



Syndicate
7 februari 2008, 22:56
Helaas wel..
Ik heb al veel rondgezocht voor een versterker, ook op dit forum, dus ik weet wat er is qua aanbod. Ik weet ook in welke richting mijn AMP moet zijn maar ik zit met de 'handicap' dat ik in België woon en sommige producten niet vind hier. (toch niets in piens of keymusic of de lokale gitaarwinkel)
Ik speel met een Squier Affinity en genre : Punk post, hardcore, hard rock, metal. Dus de versterker moet hard kunnen gaan maar ook een vleugje clean hebben voor cleane stukjes :)
* Budget : Tot 1000€
* Full tube
* Watt : 30watt min.
* Studio en live gebruik

Lijstje :
- Line 6 Spider valve 212 / HD 100
- Engl :
> Thunder 50 E 320/322 (Vraag : Verschil tussen deze?)
> Screamer 50 E 330 (Vraag : Verschil tussen thunder en screamer)
Deze vragen zijn omdat ik nog nooit een Engl deftig gehoord heb :)
- Peavey : Valveking
- Randall RG50TC
- Marshall : DSL 401
- Atomic amp (Ik weet helaas niets af van deze amps
( - Eventueel koch studiotone..)
- Brunetti : Maranello

Ik ben vanplan deze AMP te gebruiken met een POD x3 daarmee dat ik best de spider valve al van mijn lijstje schrap. Iemand van het forum (naam vergeten, sorry) adviseerde me om een atomic amp te combineren met een POD ; iemand ervaring hier mee ? En waar kan ik deze vinden ?
Correcties, suggesties zijn welkom ! Het is niet mijn bedoeling jullie mijn versterker te laten kiezen maar gewoon persoonlijke ervaringen te weten komen, mogelijke combinaties of dingen die uittesluiten zijn (bv. SV met POD)
Ook woon ik in een boerengat en is er geen deftige gitaarwinkel in de buurt. Ook vind ik in België niet meteen de AMPS die op mijn lijstje staan.

Ik weet dat de regel : 'ga testen, jij bepaalt wat goed klinkt ' geldt.

Alvast bedankt,
Syndicate.

ben vanhoof
7 februari 2008, 23:01
Waar ergens woon jij dan? In st niklaas, gent, leuven en eindhoven vind je normaal wel wat van die versterkers die jij noemt. Desnoods kan je zelfs nog met de trein of met de bus gaan als je niet over een auto beschikt..

Voor de hardere genres zou ik vooral ook eens naar een andere gitaar gaan zien. Uit een gitaar met enkelspoels elementen haal je geen metal geluid, tenzij het een humbucker in single coil formaat is.

Ik zou ook zeker 2dehands gaan met zo'n budget.

Syndicate
7 februari 2008, 23:05
Regio Aalst, halfuur van Gent :)
Uhm op mn Squier staat er een humbucker hoor :)
Over welke winkel in leuven heb je het ?

crapton
7 februari 2008, 23:11
X3 - Als je al een X3 hebt en je wil er perse mee spelen dan is het (volgens mij) zonde er een amp met een heel eigen sound achter te zetten.

Een X3 vormt het hele geluid al (tenzij je de modelling uitzet) - in dat geval is het gewoon een effects unit. Gebruik je wel modelling overweeg dan de Atomic of de Tech21, die zijn ervoor gemaakt. Evt ook een floor monitor of stereo amp met full range (of wide range) losse speakerkastjes, evt stereo 4x12" maar das wel sjouwen.

Of de X3 verkopen en toch een Spider Valve, als je van die sound houdt. 2e hands Vetta - wel wat duurder maar dan heb je ook wat.

Tube - Koch Studiotone (klinkt erg mooi vind ik, crunch & clean), H&K Statesman (idem, volle klank, zeker de crunch), Peavey Blues series. Oeps - zijn niet echt punk amps, wel breed inzetbaar, bij punk moet er zeker pedaaltje voor. Kijk ook eens op Thomann.de en zoek op tube amps, geeft mooi beeld en je kan nog vergelijken ook. Piens heeft best veel staan en je kan er goed testen. Anders Feedback Rotterdam of Eindhoven.

Squier Affinity - zou bij het testen je eigen gitaar meenemen, en voor de lol ook er eens een duurder instrument naasthouden (bv een Ibanez RG).

Syndicate
7 februari 2008, 23:24
@ Eroosch :
Bedankt ! Zo een reacties zoek ik dus :)
de X3 is jammergenoeg nog niet in mijn bezit, maar koop ik, hoeveel de amp ook mag kosten, er sowieso bij :)
H&K statesman , genoteerd !
Thomann heb ik al veel afgezocht en heb daaruit deels mn lijstje gemaakt. Maar amps zoals Atomic vind je daar niet, weet u waar ik deze kan vinden in omstreken ?
Heb vorige keer in Piens ook mn gitaar meegenomen :)

Thanks !
Syn.

ben vanhoof
7 februari 2008, 23:29
Buizen amps: Peavey valveking, Londen city bulldog, Marshall avt, Fame rockforce (musicstore in Keulen),...
Wil je eigenlijk een head + 2x12/4x12 cabinet of een 2x12/1x12 combo?

Die winkel in leuven noemt muziekhandel Leo Caerts. In St Niklaas, Gent en Roeselare heb je Key Music. Op hun sites vind je wel welke amps ze verkopen. Kijk gewoon op de site van een winkel en zie wat ze daar hebben. Staan daar veel amps, ga je erheen en test je. Je hoeft nooit niets te kopen, ikzelf ga ook dikwijls eerst amps of cabinets testen en denk er daarna enkele dagen over na voor ik iets koop. Dikwijls vind je ook veel op 2dehands sites, check zeker www.kapaza.be en www.2dehands.be vooraleer je iets in een winkel wil gaan kopen.

ColourofFire
7 februari 2008, 23:42
Het verschil tussen de Engl Thunders is dat een van de twee types een reverb heeft, en de andere een extra drive volume regeling. Ik heb zelf een versie met reverb, en ik denk dat hij voor de stijlen goed geschikt is.

Syndicate
7 februari 2008, 23:44
@ Ben :
bedankt, Leo Caerts, zal ik binnenkort eens gaan :)
Voorlopig zal een combo wel voldoen (kan later altijd uitbreiden met cabs zeker?)
Maar zoals de peavey VK, wil ik alleen in head want ik heb momenteel een peavey combo maar ik kan niet goed met die speakers leven dus zou ik daar een cab met celestions bijkopen :)

Alvast bedankt !

Nocki
8 februari 2008, 00:06
Helaas wel..
Ik heb al veel rondgezocht, ook op dit forum, dus ik weet wat er is, en wat ik ongeveer zoek maar ik zit met de 'handicap' dat ik in België woon


Tijd voor een Anneke Dote...

Komt een man bij ons in de winkel en legt uit dat hij vertegenwoordiger is. Ik vraag netjes: "Heeft u een afspraak?"
zegt hij: "Nee ik kom van vlaanderen..."

Erg leuk! Ik ga nu proberen je vraag nog eens te lezen en als ik een antwoord ga ik die zeker nog geven...



Edit:

Ik zou die pod zeker niet kopen als je daarachter een goede amp gooit. Dan kan je beter gelijk een vetta kopen. (de mijne kopen voor €950,-??? :) )

Maar als je bijvoorbeeld een Engl top zou kopen heb je gewoon een super sound. zeker voor de stijlen die je op noemt!

Ik woon ook netzover van Gent af als jij en Key is leuk om eens te gaan kijken hoor!

ben vanhoof
8 februari 2008, 00:06
Ik heb altijd gevonden dat top en cabinet de beste oplossing is. Het weegt minder (afzonderlijk) en je kunt je set altijd opgraden met een beter cabinet. Begin bv goedkoop met een marshall 1936 of iets in die trend, en na een tijdje kan je bv altijd voor een engl of een bogner gaan.

Syndicate
8 februari 2008, 00:10
@ Ben :
Feit, op lange termijn is dat inderdaad interessanter. Hou ik zeker rekening mee :)
@Nocki :
eens zien of ik het deftig kan verwoorden :)
Edit : Hopelijk nu meer begrijpbaar ? :)
Kan je morgen je berichten checken, ik stuur morgen een PM ivm met de Vetta die je vernoemt. Bedankt
@ ColourofFire
bedankt voor de uitleg !

Outrage
8 februari 2008, 00:32
op forum.offstage.be vind je een subforum waar je allemaal winkels uit België vindt, met wat bevindigen ivm aanwezige spullen etc.

Nocki
8 februari 2008, 09:16
Ik was je alleen mar aan het pesten hoor :) Ik vind de overeenkomsten in taalgebruik maar de verschillen in waarde altijd zo leuk. Zelf praat ik ook al half vlaams (kwa woorden) dus ik ben de laatste die wat kan zeggen :)

Geef maar een seintje. Je kan me ook direct mailen op nocki@zeelandnet.nl of klik op mn sig daar staat mn mail adres ook!

Nocki

Syndicate
8 februari 2008, 11:34
op forum.offstage.be vind je een subforum waar je allemaal winkels uit België vindt, met wat bevindigen ivm aanwezige spullen etc.

Aha ik heb het gevonden, thanks ^^