PDA

View Full Version : aantal pedalboard-zaakjes..



j3lt3
7 februari 2008, 21:55
Ik heb dus vorige week zo'n DAP showmastercase besteld..
Die zit er bijna aan te komen.. (hoogstwaarschijnlijk pas volgende maand.. maargoed..)
Ennuhm.. Ik heb het forum al eens eerder doorgespit rond dit onderwerp..
En als ik het dus goed begrijp is klitteband dé shit om je pedalen mee vast te zetten.. en ook weer los te kunnen maken wanneer je dat wenst..

Maarrr..
-waar haal je stevige klitteband?
-waar haal je een stuk tapijt (waarmee ik de koffer/plank ga bekleden) waar klitteband goed aan blijft plakken..?
-moet je van Boss-pedaaltjes eerst het rubber aan de onderkant verwijderen voor je er klitteband op plakt?

en als laatst
-Is 't handiger om de echte kofferbodem te bedekken met tapijt.. of er een plankje in te monteren en dat met tapijt bedekken...?

Nielsje
7 februari 2008, 22:17
Ik heb dus vorige week zo'n DAP showmastercase besteld..
Die zit er bijna aan te komen.. (hoogstwaarschijnlijk pas volgende maand.. maargoed..)
Ennuhm.. Ik heb het forum al eens eerder doorgespit rond dit onderwerp..
En als ik het dus goed begrijp is klitteband dé shit om je pedalen mee vast te zetten.. en ook weer los te kunnen maken wanneer je dat wenst..

Maarrr..
-waar haal je stevige klitteband?
-waar haal je een stuk tapijt (waarmee ik de koffer/plank ga bekleden) waar klitteband goed aan blijft plakken..?
-moet je van Boss-pedaaltjes eerst het rubber aan de onderkant verwijderen voor je er klitteband op plakt?

en als laatst
-Is 't handiger om de echte kofferbodem te bedekken met tapijt.. of er een plankje in te monteren en dat met tapijt bedekken...?

Jelte,

welkom! Je zit nog onder de 50 posts, dus wordt je nog gespaard :)
Alles wat je wil weten, is ruimschoots aan bod gekomen. Goed zoeken, en je zult het vinden! Er is een groot pedalboard topic (met iets van 1500 berichten, veel werk, maar de moeite waard) en iets met tips & trucs.

Maar goed:
klitteband: Bij een naaiwinkel, internet, bouwmarkt of hema
stuk tapijt: Wat jij wil! Neem een pedaal mee met haakjes klitteband, en ga lekker testen bij de bouwmarkt of Leenbakker, whatever.
Ik heb van sommige pedalen de rubberen onderkant verwijderd, sommigen niet. Ligt eraan of de lijmlaag van het klitteband d'r aan blijft zitten. ff proberen dus.

Het wordt aangeraden om onderin de DAP case een plank hout (multiplex) van 9 mm te leggen.

Mitch
7 februari 2008, 22:32
Eeeeh... als je 't forum al hebt doorgespit.... hoe kun je dan nog geen antwoord op je vragen hebben ?
Pedalboards topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511&highlight=pedalboards)
Over het bouwen ervan (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101960&highlight=pedalboards)

Van het bovenste, grote topic zou ik de wat recentere pagina's doorlezen óf je gebruikt de zoekfunctie binnen he topic zelf, dat kan ook. Topic openen en dan rechts bovenaan.
Als je dan nog vragen hebt geef je maar een gil, dan gooi ik dit topic wel weer open.