PDA

View Full Version : OLP vs. Dean



MxPx_Jos
9 februari 2003, 15:35
Ok, dit heb ik al vaker gelezen hierzo. Maar ik zoek een 5-snarige basgitaar. Nu loop ik een beetje te twijfelen tussen de olp stingray mm3 copy en de dean edge Q5. Ze zien er allebei wel aardig uit, maar spelen ze allebei ook lekker?? Ik speel nu op een 4-snarige Ibanez en de nek daarvan vind ik wel lekker spelen, dus ik zal zowiezo moeten wennen aan een 5-snaar, maar spelen deze 2 bassen nog veel anders?? Heeft een van jullie ervaring met een van deze bassen?? Ik zit in Apeldoorn op school dus mischien dat ik een keertje bij Feedback langs spring om te kijken, maar als jullie iets weten over deze bas kunnen jullie het dan ff melden??

Dit is een foto van de MM3. Ik vind deze met hout wel heeeeel erg mooi.

http://www.olpguitars.com/guitars/mm3_5string_bass_lg.jpg

Ohja, en is het geluid van de stingray goed? Ik speel graag Jazz en Rock.

MxPx_Jos
9 februari 2003, 15:49
Ok, ik lees nu bij http://www.musiciansfriend.com dat hij $250 is. En bij feedback staat hij voor 450 Euro. Dat noem ik een aardig prijsverschil..... Waar slaat dat op??

bathmutz
9 februari 2003, 15:52
Ja, van die olp weet ik niks maar al die andere olp-gebruikers kunnen je daar meer over vertellen.
wat die dean betreft, die speelt niet lekker vindt ik, snaren super dicht op elkaar en je bent erg lang bezig om je versterker zo te draaien dat die bas dan nog wat lekker klinkt zegmaar.

waarom wil je alleen deze 2 basjes dan? er zijn er nog meer te koop hoop. :wink:

BathMutZ

MxPx_Jos
9 februari 2003, 16:17
Ja, ik weet dat er meer zijn.... Heb je nog een aantal aanraders in dezelfde prijsklasse dan???

Ik lees op verschillende sites dat die OLP heel lekker speelt/klinkt dus ik denk dat het gewoon een keer uitproberen wordt.

Ik zat ook te denken aan 2ehands, maar ik vind nieuw toch altijd fijner ook al zitten er 2ehands veel betere tussen voor dezelfde prijs.

Ruud
9 februari 2003, 16:51
Probeer ook eens een Yamaha 5 snaar... hek zelf ook, spelen erg fijn...

MxPx_Jos
9 februari 2003, 17:12
Ik heb al een keer op een Yamaha 5-snaar gespeeld, maar dat vond ik helemaal niet fijn spelen eigenlijk... Daarom vraag ik me af hoe de andere spelen. Mischien ligt het wel aan mij en moet ik gewoon nog wennen, maar die 5-snaar die ik bespeeld heb vond ik heel zwaar spelen.

bassopotmus
9 februari 2003, 18:58
hmm OLP, jah ik heb de 4 snaar, ik vind em wel geil. Ik heb net zitten surfen. En ik heb ook wel intresse in 5 snaaren, en vooral in 35" scale lengte(strakkere B) en nou las ik laatst wat over die proff. series van Spector, niet te duur maar wel goed (bouw en electronice. Allodox heeft em volgens mij, niet zeker of dat dezelfde serie is...
Maar als ik een 5 snaar koop, wil natuurlijk me niet bluaw betalen wordt het die Spector.

bassopotmus
9 februari 2003, 19:00
ow en op Internet zijn ze altijd mega cheap, maar ga jezelf eens te raden, je kan het niet checken, je moet porto kosten betalen en loopt risico..

MxPx_Jos
9 februari 2003, 19:04
Nou, als ik de site van Spector moet geloven liggen de prijzen rond de 800 Dollar en dat ligt wel een stuk boven de prijs die ik wil uitgeven...

Maar ze zien er wel aardig uit.

MxPx_Jos
9 februari 2003, 19:08
Ja, ik koop er ook liever een uit de winkel, maar zijn er in Nederland nog andere winkels die goede basgitaren hebben en goedkoper zijn dan Feedback??

Hier in Veenendaal zit welgeteld 1 muziekwinkel en die hebben maar heel weinig basgitaren hangen en ze hadden de vorige keer dat ik er was alleen een Yamaha 5-snaar hangen.

basbeest
11 februari 2003, 16:24
Op 2003-02-09 19:08, schreef MxPx_Jos:
Ja, ik koop er ook liever een uit de winkel, maar zijn er in Nederland nog andere winkels die goede basgitaren hebben en goedkoper zijn dan Feedback??

Hier in Veenendaal zit welgeteld 1 muziekwinkel en die hebben maar heel weinig basgitaren hangen en ze hadden de vorige keer dat ik er was alleen een Yamaha 5-snaar hangen.


ik zou een keer naar nijmegen komen. Naar paul's bass matters. Heeft een ontzettende bult basgitaren hangen en kan je goed advies geven. Je kunt alles rustig proberen check ff http://www.bassmatters.nl . Ik zou sowieso van plaatjes en teksten niet te veel een bas uitkiezen maar eerst is gaan kijken wat je lekker vind klinken en spelen want daar gaat het om. Veel succes ermee

MxPx_Jos
13 februari 2003, 19:33
Ok, ik wil die bas gewoon hebben, de olp dan. En als jullie niets meer tegen die bas aan te brengen hebben dan ga ik hem kopen ook.

Ik moet zeggen dat op internet geen slecht woordje over de bas is te vinden, alleen maar positief, maar het gaat er ook om wat ik vind natuurlijk.

gr.

Jos

bassopotmus
13 februari 2003, 20:33
nou ik vind de 4 snaar zwaar owkee...maar probeer vooral die B, kan bagger zijn op cheap ass dingen

Sir Herald Swingping
14 februari 2003, 13:19
ORANGE BASVERSTERKER ?

Ik ben in bezit van een orange (buizen) basversterker en zoek een nieuwe (of 2de handse) 5 snaar. Heeft iemand ervaring met een Orange en bepaalde basmerken? Ik wil graag alles uit die kast halen en daar mijn keuz op afstemmen. Graag wat tips van jullie rakkers !

ps. 'k speel nu op een loodzware Ibanez ATK series

bassopotmus
14 februari 2003, 15:19
dude..start dan een topic en reply er neit mee

basswasp
14 februari 2003, 17:29
Heb je wel gelijk in, maar wel mooi zo'n Orange versterker. Volgens mij zijn die best wel zeldzaam :smile:

Hoe klinken die eigenlijk? :smile: