PDA

View Full Version : Mijn Koch kraakt



Grandma_Placenta
3 december 2001, 18:46
Altijd als ik mijn versterker redelijk hard heb staan en ik speel een lage noot begint dat $^$%ding te kraken, niet t geluid zelf kraakt, maar een of ander onderdeeltje in die versterker. zwaar irritant. weet iemand wat t probleem zou kunnen zijn?

SteavisSmokin
3 december 2001, 18:53
Als je zeker wat dat het een onderdeel van de versterker is en het niet door de speakers versterkert wordt check dan even alle schroeven en alles wat maar mee kan trillen met het geluid.
Als dat het niet is is het waarschijnlijk een buis of slecht contact.

JV
3 december 2001, 20:28
ist niet de galmveer? anders is het denk ik een muur in je kamer of hij kaput

Tjhungwell
6 december 2001, 11:07
Ik heb het ooit een keer gehad bij het handvat van mijn 4x12 kast. Even goed vastdraaien. Kan verder van alles zijn. 'T zijn vaak hele voor de hand liggende dingen die trillen. (koffiekopjes of zo)

Ic3gl0vE
9 december 2001, 21:35
ik had het volume van mijn versterker op 5 gezet toen trilde alles in m'n kamer :grin:

Grandma_Placenta
9 december 2001, 21:59
nouja kijk, t vreemde is dat ie t de ene keer wel kraakt en de andere keer niet, dus ik zou t echt niet weten. Kheb net ff gespeeld en ik hoorde niks, nouja een heeeel zacht kraakje soms, maar dat is normaal, toch?

SteavisSmokin
10 december 2001, 15:42
is het nou iets wat kraakt of iets wat meetrilt? Als er iets kraakt is het hoogstwaarschijnlijk een electronisch probleem en als er iets meetrilt is het mechanisch. Daarom vroeg ik ook of het geluid uit de speakers komt, als dat het geval is dan is het namelijk een electronisch probleem dus check dat even.

anoniem
20 december 2001, 21:42
Als je er zelf niet achter kan komen wat er kraakt zou je eens bij Koch zelf lang kunnen gaan, da's een van de voordelen van een Made in Holland versterker, niet?

Geert

Gman
22 december 2001, 13:06
Op 2001-12-09 20:59, schreef Grandma_Placenta:
Kheb net ff gespeeld en ik hoorde niks, nouja een heeeel zacht kraakje soms, maar dat is normaal, toch?


Kijk het ff aan, als je over een tijdje opeens bij de buren benenden zit, of in de kelder, dan was het de vloer. hahahaha

Gerard

anoniem
16 januari 2002, 00:32
Heb ikzelf ook last van op mijn Twintone combo (niet echt storend overigens). Wat je hoort trillen is een van de / of beide eindbuizen. Tik er maar eens op dan hoor je de metalen onderdeeltjes zachtjes rammelen, laat staan op hard volume. Dit komt omdat de eindbuizen vlak achter een van de 4 openingen van de speaker hangen. De buizen ondervinden hierdoor een geluidsdruk, vooral bij lage tonen, dus hoe harder het volume, hoe harder je het hoort rammelen. Met Mesa (Boogie) eindbuizen heb ik er in ieder geval minder last van dan met goedkopere buizen (kennelijk wat steviger gemaakt). Oplossing (wat ik bij mijn vorige combo, een Kitty Hawk, heb gedaan): verdraai de speaker zodanig dat speakeropeningen niet op de eindbuizen gericht zijn, en zet de speaker weer vast. (Wellicht 4 nieuwe gaten voorboren). Of anders een top met een box aanschaffen. Dan hebben de buizen dus geen last van de druk van speakers. Wellicht dat als je de eindbuizen vernieuwd (zoals in mijn geval met de Mesa buizen)het ook verholpen, of in ieder geval wat minder is.

Succes! Ronald.

Grandma_Placenta
16 januari 2002, 12:27
BEDANKT!

anoniem
1 februari 2002, 16:24
WAT EEN ONZIN!!!

SteavisSmokin
2 februari 2002, 01:53
mag ik effe lachen?