PDA

View Full Version : [klein vraagje] humbucker frames/ramen



Crash
7 februari 2008, 18:25
Hey,

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een "high" humbucker frame en een "flat" humbucker frame?

Is de "flat" variant lager dan de "high" variant? En wat heeft dit voor invloed op mn humbucker zelf? Zijn die 2 verschillende frames voor verschillende humbucker types bedoelt o.i.d.?

Beetje wazig vind ik het.
Wie wil het me uitleggen.

Met vriendelijke groet,
- Crash

bass blom
7 februari 2008, 18:29
heeft volgens mij te maken met al dan niet carved top van gitaar.
ik heb ook 2 verschillenden en ze zijn langs de korte kant gezien ook iets schuin.
heeft niets met je geluid van doen.

Crash
8 februari 2008, 00:55
Met het geluid zal het niets te maken hebben maar ik bedoel eerder de montage o.i.d.

En wat is de carved top op de gitaar?

no 1 hops
8 februari 2008, 08:37
carved top wil zeggen dat de bovenkant van de gitaar niet plat is maar iets bol

dan loop je dus met platte element ringen dus tegen het probleem aan dat dit niet past.

ook is er verschil van de ring bij de brug en bij de neck dat die bij de neck lager is dan bij de brug.
loop maar eens een gitaarwinkel binnen en bekijk de verschillen

Nocki
8 februari 2008, 09:29
Leuk! Heb toevallig 2 carved rramen in nickel besteld. een hoge en een lage... voor op mn les paulie... :-)

bass blom
8 februari 2008, 12:13
worden hier dingen door elkaar gehaald?
high low / flat curved (carved)?

een les paul heet een high en een low en in de meeste gevallen curved.
er zijn ook flat top les pauls, die hebben dan een flat high en low.

high en low is er omdat de hals naar achteren staat en dus het brug element hoger staat dan de hals..

Crash
8 februari 2008, 18:56
Oke dan.
Dank je wel.

Wat raden jullie aan op Fender gitaren? Gewoon een High voor de brug en een Low voor het nekelement?

Gearjunkie
8 februari 2008, 19:02
Bij een 7ender-achtige kan een hoog raampje al snel TE hoog zijn. Ik zou voor 2 lage kiezen, komt het zeker goed!

Crash
9 februari 2008, 13:44
Bij een 7ender-achtige kan een hoog raampje al snel TE hoog zijn. Ik zou voor 2 lage kiezen, komt het zeker goed!

Oke. Bedankt man!