PDA

View Full Version : Franse LAG > ervaringen ???



God Dethroned
7 februari 2008, 16:47
Hallo iedereen,

Ik heb besloten in de paasvakantie met m'n vakantiejobgeld een nieuwe gitaar te kopen (hoera :cooler: ). Mijn oog is gevallen op een LAG AF200BSH (zie links hieronder). Dit is een frans merk, nu mijn vraag is: zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk, zijn deze gitaren goed gebouwd, verdere nuttige info, ...

LAG AF200BSH (Foto) (http://www.sonovente.com/images/lag-af200bsh-arkane-200-black-shadow,7658,0.img)

Specificaties (http://www.lagguitars.co.uk/specification.aspx?GUID=645eda35-0112-42aa-a2d0-96f598fde68c)

Bedankt voor alle reacties !
:hippie:

Rinze
7 februari 2008, 16:53
Dit is een nieuwe Lag, komt ie uit Frankrijk of China? Weet je het niet dan kun je het aan de prijs wel zien. Ook de CHinese Lags schijnen goed te zijn trouwens. Ik heb een oude Franse Lag Roxanne Custom, waar ik Seymour Duncans in gezet heb, een geweldige gitaar, maar meer het Gibsontype.

God Dethroned
7 februari 2008, 16:57
Deze gitaar kost nieuw ongeveer 800 euro. (dus waarschijnlijk een chinese?)
Ik koop hem voor 500 euro in praktische nieuwstaat (heb hem al bezichtigd).

Het is een 'Arkane' model :)

Bedankt voor je reactie !

hesse
7 februari 2008, 19:28
Ik heb de roxanne 200 al meerdere malen bespeelt, en hoewel die uit China komt vind ik die echt wel leuk. Ik zou er persoonlijk andere pu's insteken en meer dan 500 zou ik ook niet voor dat gitaartje geven, maar het zijn en blijven wel leuke dingetjes om af en toe te bespelen.
En over die Franse dingen: speelt Wim Roelants daar niet op? voorzover ik heb gehoord waren die wel goed (maar dat is van horen he).

Kaboemba
7 februari 2008, 19:48
Dit is een nieuwe Lag, komt ie uit Frankrijk of China? Weet je het niet dan kun je het aan de prijs wel zien. Ook de CHinese Lags schijnen goed te zijn trouwens. Ik heb een oude Franse Lag Roxanne Custom, waar ik Seymour Duncans in gezet heb, een geweldige gitaar, maar meer het Gibsontype.

He die zitten er af fabriek toch al in ?
1 jazz en een jeff beck ofzo.

Btw de chinese zijn ook niet verkeerd, maar echt een heel stuk minder dan een franse.

God Dethroned
7 februari 2008, 19:49
Af en toe te bespelen???? Het zou wel mijn maingitaar worden haha.
Die EMG passieve elementen vind ik nog wel te doen hoor :satisfie:
later zullen er waarschijnlijk toch actieven in belanden =)

Bedankt voor je reactie.

hesse
7 februari 2008, 20:14
Mmm, die chinese rx200 had pu's van lag zelf. Misschien dat dat nu al verandert is: en EMG's zou nogal een mooie verbetering zijn.

God Dethroned
7 februari 2008, 20:54
Ik denk dat de AF200BSH gewoon een duurder model is (ik kan ernaast zitten) kijk anders even op de bijgevoegde links :)
Voor hun eigen custom pickups zou ik alleszins niet kiezen.

Groet

Eko
7 februari 2008, 21:39
De LAG`s zijn goed. Diverse revues zijn lovend geweest. Uiteraard zijn de in Frankrijk gebouwde instrumenten zeer goed, maar de in het Oosten gebouwde versies zijn zeker niet slecht. Een handelaar hier in het Oosten ( Pentermanmuziek.nl) heeft ze regelmatig aan de wand hangen. Ik heb er op een paar gespeeld en die waren stuk voor stuk prima afgewerkt.

Rinze
7 februari 2008, 22:15
He die zitten er af fabriek toch al in ?
1 jazz en een jeff beck ofzo.

Btw de chinese zijn ook niet verkeerd, maar echt een heel stuk minder dan een franse.

Ik zie het ook net staan, het is een Classic. De gewone Roxanne heeft inderdaad standaard al SD's en een gewelfde mahonie body, terwijl die van mij een platte plank is met een mm esdoorfineer en Lagelementen. De Custom was volgens mij dan ook nog eens met een gewelfde esdoorn top. Maar ik had me dus gewoon vergist..:roll: en heb die SD's er toch zelf in gezet.