PDA

View Full Version : Niet tevreden over mijn epi les paul custom



epivince
7 februari 2008, 16:44
Ik heb vorige maand een epiphone les paul custom alpine white gekocht. Qua uiterlijk en geluid ben ik wel tevreden (alhoewel ik toch een iets ander geluid zoek). Maar er zijn enkele dingen waar ik me toch aan erger.

Ik vind hem echt te zwaar en de nek vind ik te dik. Ik heb niet de meest grote handen en het kan ook aan mijn speelstijl liggen want ik ben nog een beginner.

Qua geluid zoek ik meer in de richting van jimi hendrix/john frusciante tot metallica/slayer. Het metal geluid lukt goed met deze gitaar. Maar ik denk toch dat ik single coils nodig heb?

Mijn vraag nu is wat is nu een geschikte gitaar voor mij? Ik zoek dus een lichtere body en een wat dunnere hals. Qua geluid kom ik dan toch uit op een superstrat. Ik wil van het geld dat ik voor mijn gitaar kan krijgen een nieuwe halen of ruilen. Dus het moet in dat budget vallen.

Hier is in ieder geval een foto van mijn gitaar.
http://img231.imageshack.us/img231/155/img0060lz4.jpg

Jellyfish00
7 februari 2008, 16:48
Had je niet even in de winkel gemerkt? Maar Frusciante en Hendrix spelen allebei op strats.. Met een superstrat bedoel je zeker met humbuckers?

epivince
7 februari 2008, 16:55
In eerste instantie vond ik hem wel fijn spelen en er kwam een goed geluid uit maar ik heb hem niet langdurig getest. Met een superstrat bedoel ik een humbucker + 2 single coils. of mischien 2 humbuckers met coil split. Maar daarvoor ben ik niet technisch genoeg en hoop ik dat mensen mij mischien iets kunnen aanraden. :)

sjoerd5
7 februari 2008, 16:56
Gewoon veder sparen voor een andere en die Epi houden, daar zul je later als je veder bent toch wel naar terug grijpen. neem dat maar van me aan.
Maar IMO is het nooit verkeerd om af en toe een nieuwe gitaar te kopen.

rocker_71
7 februari 2008, 16:58
Een superstrat zou zeker een optie zijn. Jackson heeft wel leuke modellen voor een euro of 500.

Nobler
7 februari 2008, 17:05