PDA

View Full Version : Vesterker advies



Megadeth22
7 februari 2008, 16:02
Hallo,

Ik wil zeer binnenkort (het liefst zo snel mogelijk) een nieuwe versterker aanschaffen. Het zwarte hoopje plastic en knopjes dat zich nu in mijn kamer bevindt en zich versterker noemt is toe aan vervanging.

Nu had ik een Vox AD 100 VT in gedachten. Ik heb 'm zelf gespeeld, klonk heel goed, maarja.. de prijs. Overal werd hij aangeboden voor rond de 450 euro.
[Even tussendoor; Ik vond bij een muziekwinkel in Groningen 'm voor 300 euro en dan plus 12 euro verzendkosten, maar die hebben me keihard genaait dus dat gaat niet door].

Ik zoek dus een goeie versterker van rond de 300 euro. Het boeit me niet echt of hij 2ehands is. Het liefst verschillende effectjes om mee rond te kloten.
Alvast bedankt,

Beau

Jimwoud
7 februari 2008, 16:40
Hallo,

Ik wil zeer binnenkort (het liefst zo snel mogelijk) een nieuwe versterker aanschaffen. Het zwarte hoopje plastic en knopjes dat zich nu in mijn kamer bevindt en zich versterker noemt is toe aan vervanging.

Nu had ik een Vox AD 100 VT in gedachten. Ik heb 'm zelf gespeeld, klonk heel goed, maarja.. de prijs. Overal werd hij aangeboden voor rond de 450 euro.
[Even tussendoor; Ik vond bij een muziekwinkel in Groningen 'm voor 300 euro en dan plus 12 euro verzendkosten, maar die hebben me keihard genaait dus dat gaat niet door].

Ik zoek dus een goeie versterker van rond de 300 euro. Het boeit me niet echt of hij 2ehands is. Het liefst verschillende effectjes om mee rond te kloten.
Alvast bedankt,

Beau

Wil je ermee kunnen optreden? wat voor stijl speel je, aan je naam te zien metal. Geef bij dit soort vragen zoveel mogelijk info over wat je ermee wilt doen.

Megadeth22
7 februari 2008, 16:59
Wil je ermee kunnen optreden? wat voor stijl speel je, aan je naam te zien metal. Geef bij dit soort vragen zoveel mogelijk info over wat je ermee wilt doen.
Nee geen optreden. Slaapkamer versterker, maar hij mag wel hard.
Ik speel idd vooral metal riffjes, classic rock, soms een solo.

Jellyfish00
7 februari 2008, 17:08
Trouwens, het is altijd handig als hij hard kan. Als je plotseling in een band zit, hoef je dan geen nieuwe meer te kopen he ;)

Megadeth22
7 februari 2008, 17:12
Trouwens, het is altijd handig als hij hard kan. Als je plotseling in een band zit, hoef je dan geen nieuwe meer te kopen he ;)
Precies :rockon:

hesse
7 februari 2008, 19:31
Voor mijn kamer zou ik echt geen 100 pakken hoor. Daar laat je je kamer mee ontploffen als je wilt. Voor je kamer heb je toch meer dan genoeg met bv een 30'tje of zelfs een 15.
Anderzijds: ik zou wel ff lichtelijk jaloers zijn op je versterkertje.
Maw: heb je het geld en heb je het ervoorover: koop het maar als je denkt nog te gaan optreden later.

Megadeth22
7 februari 2008, 19:56
Voor mijn kamer zou ik echt geen 100 pakken hoor. Daar laat je je kamer mee ontploffen als je wilt. Voor je kamer heb je toch meer dan genoeg met bv een 30'tje of zelfs een 15.
Anderzijds: ik zou wel ff lichtelijk jaloers zijn op je versterkertje.
Maw: heb je het geld en heb je het ervoorover: koop het maar als je denkt nog te gaan optreden later.
Het was allemaal zo perfect, we gingen niet op vakantie op een kleine kamer te verbouwen dus waarschijnlijk komt daar geluids-isolatie gedoe tegen de muren zodat ie hard kan.. mja.. :cooler:

Spitfire
7 februari 2008, 20:16
Het was allemaal zo perfect, we gingen niet op vakantie op een kleine kamer te verbouwen dus waarschijnlijk komt daar geluids-isolatie gedoe tegen de muren zodat ie hard kan.. mja.. :cooler:

Op die VT series zit een vermogen potmeter waardoor je hem dus niet altijd op het volle vermogen hoeft laten te draaien.

Maar met jou muzieksmaak (het hardere werk als ik het goed begrijp) zal ik zeker kijken naar de XL series van Vox (met de zwarte grill aan de voorkant). Die dingen zijn gemaakt om op te scheuren. :satisfie:

Megadeth22
7 februari 2008, 23:20
Op die VT series zit een vermogen potmeter waardoor je hem dus niet altijd op het volle vermogen hoeft laten te draaien.

Maar met jou muzieksmaak (het hardere werk als ik het goed begrijp) zal ik zeker kijken naar de XL series van Vox (met de zwarte grill aan de voorkant). Die dingen zijn gemaakt om op te scheuren. :satisfie:
Als ik naar de nieuwere XL series kijk dan moet ik voor die 50 watt evenveel betalen als die 100 watt van de oudere series..
net iets te duur :mad:

Megadeth22
8 februari 2008, 09:14
Ik ben door iemand een Marshall 8280 valvestate aangeraden, is dit iets?

vulpinor
5 maart 2008, 09:47
Een Marshall 8280 is een veelzijdige versterker, maar een beetje groot en zwaar voor thuis. Dit ding levert 2 x 80 Watt (of bij 4 ohm 2 x 100 Watt), en begint een beetje te leven als er flink wat volume uit komt.

Heeft 2 kanalen met beide een 2e stand. De Crunch stand op het cleane kanaal heeft een behoorlijk dynamiek, zonder dat gaat ruizen.
Het boost kanaal heeft twee standen, waarvan alleen de 2e stand een behoorlijke overdrive levert.

Er zit een buis in die alleen in het boost kanaal gebruikt wordt. De eigenschappen van de buis (en het type) bepalen het grootste gedeelte van de klank in dit kanaal. Kies een JJ buis voor een meer blues achtige vervorming en een HE buis voor meer rauwere klank. De contour knop helpt je bij het maken van een metal klank, maar je kan dit ok bereiken door de mid toonregeling terug te draaien.

Er zit een stereo chorus functie op die de versterker vooral in het cleane gebied ruimtelijk maakt. Samen met de reverb kan je mooie geluiden eruit halen.

Het nadeel van de versterker is het ontwerp van de eindtrap i.c.m. de output aan de achterzijde. Er zitten twee printplaten tegen elkaar aan in een hoek van 45 graden. Bij het in en uit steken van de connectoren, beweegt de printplaat, waar gemakkelijk breukjes in de soldering kunnen ontstaan. Let hierop als je er een koopt. Probeer alle in en uitgang terwijl je aan het spelen bent.

Als je hem alleen thuis gebruikt zou ik een kleinere versterker kopen.

Kijk eens op harmony-central voor de reviews van de verschillende versterkers. (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar%20Amp)

Bart_Blueprint
5 maart 2008, 12:09
Je zegt dat je het liefst met veel effectjes er bij wil. En het moet scheuren dus...

Ik zeg: Line 6 Spider II of III... zeker 2e hands moet je wel aan een leuke 2x12 zien te komen. (is 150watt en gaat HARD zat) heb er zelf namelijk ook 1 gehad! Da's een lekker ding hoor! Maar heb geen vergelijkings materiaal met VOX omdat ik die nooit heb bespeeld ;)

Jellyfish00
5 maart 2008, 17:03
Als ik naar de nieuwere XL series kijk dan moet ik voor die 50 watt evenveel betalen als die 100 watt van de oudere series..
net iets te duur :mad:
Even om hierop terug te komen, 50 watt is meer dan genoeg, waarschijnlijk zal je die 100 watt nooit op zo'n hoog volume zetten dat hij harder gaat dan die 50 watt op zijn max. Heb je trouwens wel eens die 100 watt in het echt gezien? Wat een GIGANTISCH ding is dat, niet normaal, dat ding is zó groot, wil je dat wel op je kamertje hebben staan?

Wabbie
6 maart 2008, 00:19
Als je een degelijke huiskamer versterker wilt hebben met klein budget zijn de oudere marshall valvestates prima te doen. Ik heb zelf nog steeds hier een vs100 top staan met bijbehorende 1x12" cab. Is lekker veelzijdig en je kunt er prima metal uithalen. De 8080 serie is de voorloper van de vs100 serie, dat zijn ook prima versterkers die lekker kunnen scheuren. Pluspunt van de valvestates is dat ze niet knetterhard moeten voor een goed geluid. Bij mijn VS100 wordt veranderd het geluid niet naarmate ik hem harder zet. Ook wel logisch aangezien die versterkers is feite gewone transistorbakken zijn ( ja met een buis in de voorversterker ).
Ik denk dat je bij dit soort versterkers niet heel erg bang hoeft te zijn dat ze te hard gaan. Valvestates kunnen heel hard, maar hoeven dan niet. Voordeel is wel dat mocht je in een band komen te spelen je met een valvestate prima mee kunt komen.

Ik heb ongeveer tien jaar lang gedaan met mijn VS100 voordat ik toe was aan een betere en lompere versterker, dus ik denk dat je je aan een valvestate geen buil kunt vangen.

LP_CL
6 maart 2008, 01:10
Fame VSH2-100, bekijk het topic eens van een dagje keulen in de rubriek versterkers. Daar vind je een uitgebreide review met filmpjes. Alleszins een aanrader voor metalheads met een beperkt budget.