PDA

View Full Version : Andere elementen in Telecaster?



Nocki
7 februari 2008, 14:50
Hoi,

Even een korte vraag tussendoor.
Ik heb een Telecaster (mn eerste ik heb totaal geen verstand van fenderachtige) en ik denk erover andere elementen in te doen en er een leuk project gitaartje van te maken.

Kunnen er in de brug en in de neck positie gewoon willekeurige single-coil elementen geplaast worden of hebben telecasters een aparte maat nodig?

Mijn idee is gewoon 2ehands een stel singel coils te kopen en de beste erin te schroeven. Maar het zou zonde zijn als ik ze had besteld en het bleken de verkeerde maten te zijn.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Alvast heel erg bedankt!

Butger
7 februari 2008, 15:12
In een Telecaster passen Alléén Telecaster elementen!
Een willekeurige Single-ciol krijg je er niet in tenzij je gaat hakken en zagen.

Nocki
7 februari 2008, 18:03
Bedankt voor je reactie! Nu weet ik waar ik aan toe ben!

hendrix_appendix
7 februari 2008, 23:57
Pssst...Nocaster '52 pickup setje is heel fijn. :sssh:

Nocki
8 februari 2008, 00:02
Kan je er meer over vertellen? Ik weet namelijk nog niet wat ik wil en ben van plan blind wat te bestellen van Fender in de muziekwinkel...

Pepe
8 februari 2008, 00:58
Ligt eraan of je een specifiek geluid wil.. modern of vintage. Als je 2e hands zoekt kom je nocasters zelden tegen en daar is een reden voor.
Duncans komen misschien wat vaker voor. De duncan broadcaster klinkt nagenoeg hetzelfde als de nocasters, dwz iets brutalere teletoon zonder de vintagelijn te passeren.

Nocki
8 februari 2008, 09:14
Ik zal eens vragen of ze die kunnen bestellen! Bedankt!

AriaProII
8 februari 2008, 09:40
Wat zijn eigenlijk goeie humbuckers voor Telecasters?

no 1 hops
8 februari 2008, 10:20
Wat zijn eigenlijk goeie humbuckers voor Telecasters?
dan word de eerste vraag, met of zonder hakken in je gitaar?

AriaProII
8 februari 2008, 11:39
met

+10tekens

no 1 hops
8 februari 2008, 13:37