PDA

View Full Version : Opnemen op laptop, welke externe geluidskaart?



sebass
9 februari 2003, 14:43
Ik heb mijn spullen nu over twee huizen verdeeld en de computer staat dus hier maar mijn laptop in utrecht evenals mijn electrische gitaar en effectenprocessoren. Ik gebruik cubase sx, maar op een laptop zit nou niet echt de meest geweldige geluidskaart die je je kunt bedenken. Oftewel voor een redelijke opname heb ik een andere geluidskaart nodig. De vraag is alleen welke geluidskaart moet ik nemen. Het moet wel een externe zijn en via usb omdat er je anders teveel last hebt van latency. Het liefst onder de 200 euro. Ik ben benieuwd ik ben al de hele tijd aan het zoeken zonder echt resultaat. Gister had ik er een gevonden maar kan deze niet meer terugvinden. Alvast bedankt.

sebass
9 februari 2003, 21:56
Niemand enig idee. Moretel jij wilde toch ook met je laptop opnemen of was je alleen maar van plan er een te kopen?

Lomeos
10 februari 2003, 09:15
M-Audio heeft een product 'Quattro' genaamd. Dit is een USB Audio interface. Of het iets is weet ik niet, maar hij krijgt goeie kritieken.

Op http://www.m-audio.com vind je ongetwijfeld meer

the_trooper
12 februari 2003, 10:10
De Line6 guitarport werkt via USB. Dit kan mogelijk een uitkomst zijn voor je. Ik heb hiermee geen ervaring maar er zijn wel wat onderwerpen over te vinden.

sebass
14 februari 2003, 20:49
Ik heb de edirol ua 1a gekocht. Vanuit mijn korg ax1500 dus mooi links rechts een kabeltje daar in en dan via usb naar cubase. Werkt wel ok. Bedankt voor de info.