PDA

View Full Version : Advies gevraagd



gerwin
7 februari 2008, 13:23
Ik heb vorige week een JCM 800 (4210) combotje gekocht, en voldoet prima ik heb er nu drie optredens meegedaan en echt super bevallen. Maar ik speel normaal gesproken op een 6100LM met een 1936 cab met een V30 en een Greenback combi. ik vind het clean erg goed, de rest niet echt dus heb ik daar een fulltone fulldrive pedaal voor en een fender '65 deluxe reverb en daar had ik vond ik altijd een goed geluid mee, maar sinds ik met die JCM800 speel denk ik echt van ja dit is gewoon beter. Dus ik hed even de jcm op die cab aangesloten en weer denk ik van dit is niet echt wat. Nu is het zo dat ik nog zo'n cab het met dezelfde speakers erin wat zou nu de beste oplossing wezen 2x een greenback of 2x een V30. Want in dat combotje zit een G12M wat lijkt daar nu het meest op? Oja het ene cabinet is half open en die andere is dicht, waar ik dit op getest heb is een dichte.

Jimwoud
7 februari 2008, 13:30
Je vertelt het niet echt duidelijk, maar even kort samengevat:

Je JCM800 combo vind je te gek, alleen wil je een extra cab erbij gebruiken? Met het liefst dezelfde speakers als in je combo?

Die G12M is volgens mij ook een Greenback soort??? Wel vreemd dat ze die in een 50 watt combo hebben gestopt?

gerwin
7 februari 2008, 13:35
Ja wat ik bedoel is eigenlijk, ik vind de sound van de 800 te gek en wil dat ook gaan halen uit mijn 6100 en dan op den duur geen pedalen meer. Ik weet dat het natuurlijk 2 verschillende amps zijn maar met beide versterkers op die 1936 kom ik tot de zelfde conclusie, het ligt dus aan mijn cab. De speaker in de 800 is een G12M-70 denk dus 70 watt dus gaat prima met een 50 watt combo.

jw009
7 februari 2008, 13:54
Dan gooi je toch gewoon die zelfde speakers die je lekker vind klinken in je cabinet?

Zie ik het nou verkeerd, of... ??

bass blom
7 februari 2008, 15:53
een open of dichte cab maakt nogal flink wat uit.